Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@05:16:01 GMT

ارتباط بوی بد دهان و مصرف بیش از حد پروتئین

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۷۳۱۳۸

ارتباط بوی بد دهان و مصرف بیش از حد پروتئین

رکنا: آسیب هایی که مصرف بیش از حد پروتئین به بدن وارد می کند را بشناسید.

بدیهی است که بدن ما به پروتئین آمینواسیدهای آن برای ایجاد و تقویت عضلات و استخوان ها و متعادل نگه داشتن هورمون ها نیازمند است. با این حال مصرف بیش از حد پروتئین می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه داشته باشد.

تحقیقات ثابت کرده که یک مرد بزرگسال نیاز به روزانه ۵۶ گرم پروتئین دارد و این میزان در زنان ۴۶ گرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردان ورزشکار، زنان باردار و سالمندان باید روزانه ۲۵ درصد بیشتر از این میزان پروتئین دریافت کنند.

مصرف بیش از حد پروتئین خود را با ۵ آسیب جدی نشان می دهد:

آسیب کلیوی: علم به ما می گوید که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین می توانند آسیب شدید کلیه ها را به همراه داشته باشند زیرا این اندام ها باید به طور مداوم سخت کار کنند تا نیتروژن خون را از بین ببرند. پروتئین اضافی در رژیم غذایی به معنای مواجهه با عوارض جانبی نیتروژنی بیشتر است. به طور معمول، بدن می تواند مقدار طبیعی از پروتئین را از طریق ادرار دفع کند، اما مصرف بیش از اندازه موجب شکل گیری استرس در کلیه ها برای خلاص شدن از شر نیتروژن اضافی می شود که در بلند مدت آسیب کلیوی را به همراه دارد.

افزایش وزن: بسیاری از کارشناسان تغذیه با این مساله موافق هستند که اگرچه در کوتاه مدت ممکن است با مصرف زیاد پروتئین، کاهش وزن را تجربه کنید، اما وزن بالاخره به میزان سابق خود باز می گردد و یا حتی می تواند بیشتر از زمانی شود که برنامه کاهش وزن خود را آغاز کرده اید.

کج خلقی: مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، نشان داد، افرادی که یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت را برای یک بازه زمانی یک ساله یا بیشتر دنبال کردند، با آثار منفی چشمگیر روی خلق و خوی خود مواجه شدند. محققان پیوندی بین رژیم غذایی کم کربوهیدارت و تحریک پذیری، افسردگی، و بی قراری به واسطه کمبود کربوهیدارت ها (قند و نشاسته) برای مغز و تولید سروتونین (هورمون خلق و خوی خوی) را گزارش کردند.

بوی بد دهان: افرادی که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین و کم یا بدون کربو هیدرات را دنبال می کنند، اگرچه ممکن است کاهش وزن را در کوتاه مدت تجربه کنند، اما احتمال مواجهه با نفس بد بو به لطف وضعیتی که به نام کتوز شناخته می شود، آنها را تهدید می کند. کتوز زمانی رخ می دهد که بدن به واسطه کمبود کربوهیدارت ها استفاده از چربی به عنوان سوخت را آغاز می کند. همان گونه که بدن از ذخایر چربی استفاده می کند، زمینه ساز تولید کتون می شود. انتشار این مواد شیمیایی نفس بدبو و بوی بد دهان را موجب می شود. از آنجایی که کتون ها از اعماق درون بدن منتشر می شوند، هر میزان مسواک زدن، شستشوی دهان و آدامس جویدن نیز در رفع بوی بد تاثیری نخواهد داشت.

مشکلات گوارشی: فیبر از اهمیت ویژه ای برای گوارش برخوردار است. در حقیقت، برای حفظ عملکرد درست و سالم دستگاه گوارش مصرف روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر توصیه می شود. پیشگیری از شرایطی مانند نفخ، گاز، و یبوست به میزان فیبری که در رژیم غذایی خود از کربوهیدارت های پیچیده (به عنوان مثال، غلات کامل، لوبیا، میوه ها، و سبزیجات) دریافت می کنید، بستگی دارد. بر همین اساس است که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین و کم کربوهیدارت به ناآرامی گوارشی منجر می شوند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پسر سخنگوی دولت با شکایت شوم زن جوان به دردسر افتاد! + عکس

دوست صمیمی زنم فقط با نگاه من تسلیم شد !

عشقبازی شنیع دختر و پسر در واگن اتوبوسی قطار جنجال به پا کرد +عکس

تجاوز به زن جوان در اتاق زایمان بیمارستان توسط پزشک شیطان صفت + عکس

اقدام شوم فروشنده بی حیا با دختر بد لباس!

تجاوز وحشیانه راننده اتوبوس به دختر 12 ساله در اردوی تابستانی + عکس

اقدام چندش آور پسر جوان با مادرش در حمام

مرگ تلخ عروس پس از پایان شب حجله در کنار داماد مهربان + تصاویر

بی رحم ترین پدر دنیا روی جسد دخترش یادداشت نوشت ! +عکس

فرناز برای رسیدن به بهنام در دام کثیف افتاد / روح شیطانی فقط یک بهانه بود

اعدام 3 جوان شیطان صفت در زندان میناب

شرور معروف تهران چند روز قبل از عروسی با یک دختر، دوستش را کشت! + فیلم

جنین پیرمرد بی حیا در شکم دختر 13 ساله!

ماجرای اعتراف گیری از مائده هژبری + عکس

دختر 15 ساله برای یک شب صیغه شد !

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه مصرف بیش از حد میوه ها و سبزیجات تهران آسیب میناب پروتئین استخوان ها عکس دختر زن حوادث ایران من فیلم بچه زندگی تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان

زهرا سید معلمی مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار کرد: هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان ودندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند تاثیراتی در بیماری‌های دیگر داشته باشند و همین‌طور برخی بیماری‌های جسمی نیز می‌تواند برای دهان ودندان مشکلاتی ایجاد کند.

وی با بیان این که مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری‌های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آن‌ها می‌تواند باعث تشدید بیماری دیگر شود، بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه‌ها در مسواک زدن نباید باعث ترک مسواک زدن شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری‌ها می‌پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می‌کند، ادامه داد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

سیدمعلمی اضافه کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش آموزان و معاینات دهان و دندان بچه ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش آموزان انجام می‌شود تا اگر یک دانش آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی بیان کرد: در روز سوم پویش هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهاد‌های مردمی و سایر نهاد‌های دولتی متمرکز خواهد بود. در این روز به تبیین نقش سایر نهاد‌ها و افراد در بحث سلامت دهان ودندان پرداخته می‌شود که چه کمک‌هایی می‌توانند در این زمینه ایفا کنند. در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی بخشی و حساس سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در پایان با بیان این که خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشت برای همگان در دسترس است، گفت: خدمت رایگان دندانپزشکی در مراکز بهداشت در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر به افراد ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند