Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي گفت: مبارزه بيولوژيکي با کرم گلوگاه انار در سطح 125 هکتار از باغهاي انار در اين استان انجام شد.

نجفقلي صالحي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين شيوه مبارزه از رهاسازي زنبور از نوع `تريکوگراما` براي مبارزه با آفت کرم گلوگاه استفاده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبارزه با آفت کرم گلوگاه در باغهاي انار هشت شهرستان خراسان رضوي صورت گرفته است.
وي مهمترين شهرستانهاي مبارزه با اين آفت را مه ولات، خليل آباد، سبزوار، بجستان، کاشمر و بردسکن ذکر و بيان کرد: 80 هزار هکتار از باغها انار خراسان رضوي امسال از سرمازدگي نيز خسارت ديدند.
معاون سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي ادامه داد: در کنار مبارزه بيولوژيک با اين آفت، باغداران به روشهاي سنتي نيز با کرم گلوگاه انار مقابله مي کنند. روشهاي سنتي شامل قطع تاج گل انار که محل تخمگذاري آفت است و روشهاي مشابه ديگر نيز استفاده مي شود اما مبارزه بيولوژيکي اثرگذاري بهتري دارد.
وي گفت: دو مرکز توليد زنبور(انسکتاريم) در خراسان رضوي در زمينه توليد زنبورهاي ويژه براي مبارزه بيولوژيک فعاليت دارند.
طي زمستان پارسال 9 هزار هکتار از مجموع 9 هزار و 700 هکتار انارستان خراسان رضوي دچار سرمازدگي و همين امر موجب شد توليد انار استان از 150 هزار تن به 15 هزار تن کاهش يابد.
سالانه از سطح 316 هزار هکتار باغهاي خراسان رضوي يک ميليون و 50 هزار تن انواع محصولات برداشت مي شود.
7496/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی