Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها معترض انگلیسی مقابل دفتر بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور که اخیرا اظهارنظرهای توهین آمیزی علیه زنان مسلمان مطرح کرد تجمع کرده و به آنچه که عادی شدن اسلام هراسی و نژاد پرستی خواندند، اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک بوریس جانسون چند روز پیش در مطلبی در روزنامه تلگراف زنان مسلمانی که از پوشش برقع استفاده می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد و آنها را به سارقان بانک و صندوق پست تشبیه کرد که با انتقادهای گسترده‌ای از سوی دیگر مقام‌های انگلیس روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جولی شری یک مقام مسئول گروه فعال موسوم به ایستادگی در برابر نژادپرستی و از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت چیزی که بوریس گفت نمونه‌ای از عادی شدن این نوع ادبیات در جامعه ما است. من فکر می‌کنم مردم واقعا از آن عصبانی شده‌اند و از بابت دیدن چنین اظهارنظری از جانب یک سیاست مدار جریان اصلی و در نظر داشتن ظهور راست‌های افراطی نگران هستند. بنابراین من فکر می‌کنم مردم حقیقتا می‌خواهند که بیرون بیایند و به نژادپرستی اعتراض کنند.

این در حالی است که وزیر خارجه سابق انگلیس احتمالا با تحقیقاتی از جانب حذب محافظه کار علیه خود روبرو خواهد شد تا مشخص شود آیا قوانین رفتاری را نقض کرده یا خیر؟ همچنین یک نشریه انگلیسی دیگر گزارش کرده این حزب در حال بررسی حجم قابل توجهی از شکایت‌های مردم درباره این صحبت‌ها است.

فعالان ضد نژادپرستی معتقدند که مسئله نگران کننده‌تر این است که عرصه سیاست انگلیس در حال کشیده شدن به سمت راست‌گرایان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده مردم یمن در شهر صعده در حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، هزاران نفر از مردم استان صعده امروز جمعه در تظاهراتی گسترده برای حمایت از مردم مظلوم غزه به خیابان ها آمدند.

این تظاهرات با عنوان «نبرد ما تا زمان پیروزی غزه ادامه خواهد داشت» برگزار شد و هزاران نفر از اهالی این استان در آن شرکت کردند.

این در حالی است که روز گذشته دبیرکل جنبش انصار الله یمن درباره تازه‌ترین تحولات منطقه و فلسطین اشغالی سخنرانی کرد. «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنرانی گفت: مردم فلسطین در حالی که مجاهدت و صبر پیشه کردند و از ظلم، محاصره و گرسنگی رنج می‌بردند، ماه رمضان را روزه گرفتند و آن را گرامی داشتند. با استناد به تمام ملاحظات، یاری مردم فلسطین مسؤولیت بزرگی بر گردن امت است.

وی افزود: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی بی تفاوتی در قبال کمک به ملت فلسطین بوده است. برخی کشورها سهل انگاری می‌کنند، عده‌ای در تجاوز هم‌دست هستند و برخی هم به دشمن در جنبه‌های مختلف کمک می‌کنند و با آن شریک هستند. این طبقه‌بندی در میان امت، مسأله جدیدی نیست بلکه در سنت خداوند متعال در طول تاریخ وجود داشته است.

کد خبر 6082387 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه پاسداران
  • تظاهرات ادامه دار اردنی‌ها در حمایت از فلسطین + فیلم
  • تظاهرات گسترده مردم یمن در شهر صعده در حمایت از فلسطین
  • هفته کابوس‌وار انگلیسی‌ها در رقابت‌های اروپایی؛ تنها استون ویلای اونای امری آبروداری کرد!
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی