Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:16:22 GMT

مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه درمان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۷۴۶۱۵

مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه درمان

مسئول گروه تجهیزات پزشکی سازمان بیمه سلامت درباره مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه درمان خدمات بستری، لوازم ‏وپروترهای مصرفی توضیحاتی ارائه کرد.‏ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ اجتماعی پزشکی نظرات

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، امیر ندرلو درباره برخی مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه درمان خدمات بستری، لوازم و ‏پروتزهای مصرفی از واحد  خسارات متفرقه سازمان بیمه سلامت، اظهار داشت: تصویر صفحه اول دفترچه بیمه معتبر بیمار، اصل ‏صورت‌حساب بیمارستان و ضمائم مرتبط از جمله این مدارک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: اگر بیمه شده‌ای در بیمارستان‌های دولتی طرف قرارداد که طرح تحول سلامت (بیمارستان‌های غیر دانشگاهی) در آنها ‏اجرا نمی شود، بستری شد و پروتز خود را به صورت آزاد تهیه کرد، فتوکپی صورت‌حساب بیمارستان، اصل فاکتور خرید پروتز به ‏همراه تایید پزشک جراح، مسئول اتاق عمل و نماینده بیمه را باید برای دریافت هزینه تحویل دهد.‏

 به گزارش سازمان بیمه سلامت-ندرلو در مورد بیماران فوت شده نیز تاکید کرد: وکیل انتخابی وراث بیماران فوتی می‌تواند نسبت به دریافت خسارت اقدام کند.‏

 وی در پاسخ به این سوالی درباره اینکه اسناد خسارت متفرقه به صورت عادی تا چه مدت قابل پرداخت است، گفت: اسناد موسسات غیر طرف ‏قرارداد (خسارت متفرقه) حداکثر تا 6 ماه از تاریخ ترخیص قابل پذیرش است.‏

 مسئول گروه تجهیزات پزشکی سازمان بیمه سلامت گفت: برای رفاه بیمه شدگان و کاهش پرداخت از جیب آنان رقمی بالغ بر 2 هزار ‏میلیارد ریال در سال 96 از طریق خسارت متفرقه پرداخت شده است. همچنین حدود 12 هزار دستگاه سمعک به مبلغ 100 میلیارد ‏ریال و 50 هزار عدد از انواع محصولات استومی بالغ بر 5 میلیارد ریال  به بیمه شدگان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت بیمه سلامت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت بیمه سلامت وزارت بهداشت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال

محمدمهدی ناصحی ، با بیان اینکه طرح درمان کودکان کمتر از ۷ سال جزو مصوبات هیئت‌وزیران به حساب می‌آید، اظهار کرد: با توجه به بودجه‌ای که سالانه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمه‌ها تخصیص می‌یابد طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال تصویب شده است.

وی با بیان اینکه درمان برای کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت:با توجه به شرایط جسمانی کودکان و نوزادان باید گفت توجه به سلامت آن ها از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در کانون توجه قرار گیرد. باتوجه به ضرورت سلامت در کودکان و نوزادان، دولت موضوع درمان کودکان کمتر از ۷ سال را تصویب و ابلاغ کرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره بودجه تخصیص یافته طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال گفت: باتوجه به اینکه درمان کودکان کمتر از ۷ سال جزو ابلاغیه‌های دولت به حساب می‌آید بودجه این طرح تامین می‌شود. درمان کودکان کمتر از ۷ سال چندان طولانی نیست و نخستین سال اجرای این طرح را سپری می‌کنیم. پیش‌بینی اولیه طرح درمان کودکان کمتر از ۷ سال برای بستری این گروه سنی در تمام بیمه‌های پایه حدود ۳ هزار میلیارد تومان است.

ناصحی ادامه داد: با توجه به اضافه شدن درمان سرپایی به طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال، اظهار نظر درباره بودجه مورد نیاز منوط به برآورد کامل نیازها و تقاضاها است. با توجه به اینکه هیئت‌وزیران، درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال را ابلاغ کرده اعتبار مورد نیاز این طرح تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر، مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای بستری بیماران گروه سنی هدف، بخش‌های دولتی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی درنظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت‌های نجومی اجاره ماشین عروس!
  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • نحوه ثبت نام اینترنتی کلاس اولی‌ها + مدارک مورد نیاز و سایت ثبت نام
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • راهنمای دریافت ویزای تایلند
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید