Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@13:44:59 GMT

گواهی اجازه قرائت به ۳ قاری کشور اعطا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۷۴۷۶۷

گواهی اجازه قرائت به ۳ قاری کشور اعطا شد

به گزارش خبرگزاری تقریب؛ دوازهمین دوره تخصصی اقراء برگزار شد و سه نفر از قاریان و حافظ قرآن مازندران موفق به اخذ گواهی اجازه قرائت از شیخ فهمی عصفور از کشور مصر شدند.
تا پیش از این ۴۸ نفر از قاریان و حافظان کشور توانسته بودند، اجازه قرائت خود را از مشایخ قرائت مصر، عراق و سوریه دریافت کنند و با برگزاری این مراسم، این عدد به 51 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدتقی میرزاجانی، معاون پشتیبانی شورای عالی قرآن ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دوره‌های تخصصی اقراء گفت: تاکنون 51 قاری و حافظ قرآن از 11 استان تهران، خراسان‌رضوی، قم، خوزستان، اصفهان، گیلان، بوشهر، اردبیل، کرمان، یزد و مازندران موفق به اخذ گواهی اجازه قرائت شده‌اند و قرار است و در آینده نزدیک، برنامه‌های آموزشی در دیگر استان‌ها نیز با حضور شیخ عصفور تشکیل ‌شود تا اساتید دیگر هم بتوانند اجازه قرائت خود را دریافت کنند.
وی افزود: تاکنون 31 نفر توانسته‌اند اجازه قرائت حفص از عاصم از طریق شاطبیه، 19 نفر اجازه قرائت حفص از عاصم از طریق کتب روضةالمعدل و مصباح، یک نفر اجازه قرائت خلف از حمزه از طریق شاطبیه و یک نفر اجازه قرائت ورش از نافع از طریق شاطبیه را دریافت کنند.
میرزاجانی از ارائه موفق یک دوره کل قرآن توسط سه قاری و حافظ قرآن مازندرانی خبر داد و گفت: در این دوره آقایان پیمان ایازی، مجید آهنگری و سیداحمد میریان توانستند گواهی اجازه قرائت خود را از شیخ مصری اخذ کنند.

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه استماع قرآن کریم سال ۱۴۰۳ و هجدهمین جلسه از بدو تشکیل این جلسات، شب گذشته، پنجم اردیبهشت‌ماه در حسینیه الزهرا (س) برگزار شد.

آغازگر این مراسم که طبق سنوات قبل به صورت زنده از صفحه شورای عالی قرآن در آپارات پخش شد، تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی و اجرای مراسم با علی‌اکبر ملکشاهی، مدرس و قاری قرآن بود.

استقبال خوب بانوان و آقایان فعال قرآنی از این جلسه را شاهد بودیم و این بار نیز در این محفل تلاوت و انس با قرآن، یاد پیشکسوتان و اساتید فقید نیز گرامی داشته شد، به ویژه سه معلم قرآنی که به تازگی چهره در نقاب خاک کشیدند.

پخش کلیپی کوتاه از زندگینامه مرحوم استاد حمیدرضا مسجدی از خطه کرمانشاه و سخنرانی مهدی مسجدی فرزند ایشان بخشی از این مراسم بود.

حبیب‌الله پوراحمدی، قاری ممتاز کشورمان نیز دقایقی به تلاوت قرآن کریم پرداخت و یاد برادر جانبازش، قاری و معلم قرآن مرحوم ولی‌الله پوراحمدی را گرامی داشت.

با پخش کلیپی از معلم قرآن مرحوم استاد هوشنگ بادپا، دو پسرانش محسن و محمد بادپا که هر دو از پیشکسوتان عرصه فعالیت‌های قرآنی هستند، به بیان ویژگی مرحوم پدر پرداختند.

در بخشی از این برنامه محمدرضا پورمعین، یکی دیگر از فعالان قرآنی، خطاب به حاضران از عدم پیگیری مناسب و منجر به نتیجه مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب گلایه کرد و خواستار پیگیری جدی تک تک اعضای جامعه قرآنی شد.

تلاوت وحید نظریان، قاری ممتاز کشورمان از استان کرمانشاه و مرثیه‌سرایی محمدحسن حسن‌زاده، قاری قرآن و مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام پایان‌بخش این مراسم بود.

کد خبر 6088394 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان