Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه طالبان در گزارشی اعلام کرد که حدود چهار هزار نفر از علمای افغانستان در گردهمایی مبارزه این گروه با نیروهای امنیتی افغان و خارجی را برحق دانسته و خواستار خروج نیروهای خارجی از این کشور شدند. ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سایت «الاماره» در گزارشی اعلام کرد که حدود چهار هزار نفر از علمای افغانستان در گردهمایی مبارزه این گروه در برابر نیروهای امنیتی افغان و خارجی را تائید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش 14 مرداد ماه سالجاری چهار هزار عالم دین از ولایت‌های مختلف افغانستان به ریاست «حضرت امین جان مجددی» گردهمایی در حمایت از گروه طالبان برگزار کرده است.

در گزارش الاماره آمده است که علمای افغانستان در این گردهمایی با صدور بیانیه‌ای خواستار خروج نیروهای خارجی و برقراری دولت اسلامی در این کشور شده است.

علمای افغانستان در این نشست گروه تروریستی داعش را پروژه آمریکا دانسته و از نیروهای امنیتی افغان خواسته است که به گروه طالبان پیوسته و برای آزادی کشورشان از اشغال نیروهای خارجی مبارزه کنند.

آنها تصریح کردند که نشست‌های اندونزی و ریاض به سفارش آمریکا برگزار شده زیرا در این نشست مبارزه طالبان با نیروهای خارجی را یک جنگ ناروا دانسته‌اند.

در گزارشی که از سوی الاماره تحت عنوان بیانیه علمای افغانستان منتشر شده از از علمای این کشور خواسته شده است تا در نشست‌های که از سوی دولت افغانستان برگزار می‌شوند مشارکت نکنند.

طالبان این نشست را واکنشی به نشست علما در اندونزی و عربستان سعودی دانسته که در حمایت از این گروه در افغانستان برگزار شده است.

گفتنی است که نشست سه‌جانبه علمای اسلامی چند ماه پیش با حضور علمای از افغانستان، پاکستان و اندونزی در «بوگور» برگزار شد که خواستار آغاز گفت‌وگوهای مستقیم طالبان با دولت افغانستان شده بودند.

در این نشست علمای اسلامی کشتار غیرنظامیان افغان و حملات انتحاری را مخالف اصول اسلامی دانسته و برای نقش آفرینی در روند صلح افغانستان نیز اعلام آمادگی کردند.

در نشست ریاض نیز که از سوی عربستان سعودی با حضور شماری از علمای کشورهای اسلامی برگزار شده بود نیز به لزوم پایان جنگ و آغاز مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان تاکید شده بود.

این در حالی است که از نظر طالبان حضور نیروهای خارجی در افغانستان غیر مشروع بوده و استقلال این کشور را زیر سوال برده است.

کارشناسان بر این باورند که اگر نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند دولت افغانستان و طالبان می‌توانند به تفاهم برسند و جنگ در این کشور را پایان دهند.

انتهای پیام/.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد