Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بحران اقتصادی با بی‌تدبیری برخی مسئولان شکل‌گرفته و بعضی‌ها پازل دشمن را پر می‌کنند، گفت: بخشی از دلیل این بازار آشفته توطئه دشمن و بخشی به خاطر بی‌تدبیری مسئولان است. ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدصادق ابطحی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه اصفهان در خصوص شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: این امام همام در دوران 25 ساله عمرشان نقش بسزایی را ایفا کردند در شرایطی که مأمون در اوج قدرت به دنبال نابودی شیعیان بود امام آن‌چنان نقشی را ایفا و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امام جواد (ع) می‌فرمایند شیعیان باید سه خصلت داشته باشند یکی از آن‌ها توفیق الهی و دومین نیاز شیعه، واعظ است و انسان باید مرتب خود را موعظه و نصیحت کند و شیعه باید واعظ درونی داشته باشد.

مسئول نمایندگی سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوافضای سپاه خصلت سوم را از دیدگاه امام جواد (ع) را نصیحت‌پذیری عنوان کرد و گفت: انسان نصیحت‌گری نیاز دارد تا اشتباهات او را متوجه‌اش کند، ایشان می‌فرمایند رفیق هر انسانی کسی است که اشتباهات فرد را به او گوش زد کند.

وی درباره روز ازدواج و حلول ماه ذی‌الحجه گفت: سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) در پیش است، هر دو دریای بیکرانی بودند و زندگی آنان درس‌های بیکران برای جامعه دارد، به‌خصوص امروز که شرایط ازدواج سخت شده است، زندگی امیرالمؤمنین (ع) می‌تواند بهترین الگو باشد.

ابطحی تأکید کرد: سادگی ازدواج را باید از این دو بزرگوار الگوبرداری کرد، زمانی که حضرت علی (ع) زره خود را فروختند و به‌سادگی زندگی کردند، این زندگانی علی و فاطمه بود نه مهریه‌های سنگین و نه این جهیزیه سنگین امروزی.

وی با بیان اینکه متأسفانه با اوضاع امروز به‌محض ایجاد مشکل در زندگی جوانان، مهریه به اجرا درمی‌آید و این‌همه مشکلات در پی دارد، گفت: جوانان باید از علی (ع) و فاطمه (س) درس بگیرند، همچنین پدران و مادران جوانان باید از آن‌ها الگو بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: افزود: شیطان به دنبال نابودی جمهوری اسلامی است و آن‌ها به تعبیر رهبری معظم، این موضوع را به گور خواهند برد.

وی با بیان اینکه بحران اقتصادی با بی‌تدبیری برخی مسئولان شکل‌گرفته و بعضی‌ها پازل دشمن را پر می‌کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند فکری به حال اقتصاد بکنید. بخشی از دلیل این بازار آشفته توطئه دشمن و بخشی به خاطر بی‌تدبیری مسئولان است.

انتهای پیام/م

R41346/P1486/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود