Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دوران قدیم برخی افراد عادت داشتند غذا را با دست بخورند، رفته رفته این عادت از بین رفت جای خود را به قاشق و چنگال داد، اما خوب است از فواید غذا خوردن با دست غافل نشویم.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فواید غذا خوردن با دست

در دوران قدیم برخی افراد عادت داشتند غذا را با دست بخورند، رفته رفته این عادت از بین رفت جای خود را به قاشق و چنگال داد، اما خوب است از فواید غذا خوردن با دست غافل نشویم و با رعایت مسائل بهداشتی غذا را با دست بخوریم، جالب است بدانید غذا خوردن با دست به طرز شگفت انگیزی موجب تحریک حواس پنجگانه می‌شود و نتیجه آن لذت حداکثری از غذا است همچنین موجب هضم سریع غذا و کاهش دیابت نوع 2 می‌شود.

حذف برنج ممنوع

بسیاری افراد که به دنبال کاهش وزن هستند برای اینکه به اندامی مناسب برسند برنج و نان را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند غافل از اینکه حذف برنج ار رژیم غذایی مضراتی برای بدن دارد و از چه فوایدی خود را محروم می‌کنند، پزشکان تغذیه معتقد هستند هیچگاه برای لاغر شدن برنج را نباید کامل حذف کرد، از خواص برنج می‌توان به منبع انرژی زایی، پیشگیری از آلزایمر، مراقبت پوستی و تنظیم فشار خون اشاره کرد.

فوایدی یخ  آب برنج

پزشکان طب سنتی راهی را برای داشتن پوستی جوان معرفی کرده‌اند، برای این کار مقداری از آب برنجی را که در حال جوشیدن است بردارید و پس از سرد شدن درون قالب‌های یخ بریزید و یخ حاصله را روزی دو بار روی پوست خود بگذارید، این کار باعث از بین رفتن لک‌های پوستی می‌شود، اما توجه داشته باشید این نوع یخ را فقط تا سه روز می‌توان در یخچال نگه داری کرد.

قرار دادن مستقیم یخ روی پوست باعث پارگی مویرگ‌های زیر پوست می‌شود، در نتیجه حتما یخ را داخل پارچه‌ای لطیف و مناسب پیچیده و سپس آن  را بر روی پوست‌تان بگذارید.

درمان زانوی پرانتزی

زانوی پرانتزی مشکلی است که برخی افراد گرفتار آن هستند اما خوب است بدانید که زانوی پرانتزی به راحتی با فیزیوتراپی قابل درمان است؛ یکی از روش‌های درمان زانوی پرانتزی جراحی بوده که در زانوهای به شدت پرانتزی این درمان انجام می‌شود و در افراد بالغ با برش استخوان مورد استفاده  قرار می‌گیرد، روش دیگر ارائه تمرینات اصلاحی توسط فیزیوتراپیست است که با تقویت عضلات زانو و ران این مشکل حل می‌شود.

راهکاری برای از بین بردن موهای زائد بدن

افراد زیادی به دنبال راهی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند، لذا روش‌های زیادی را امتحان می‌کنند که برخی از آن‌ها جوابگو است و برخی دیگر خیر، حال راهی را برای از بین بردن موهای زائد  معرفی می‌کنیم که کاربرد فراوانی دارد، آن راهکار هم استفاده از روغن مورچه است، برای این کار بعد از اصلاح بلافاصله با روغن مورچه پوست خود را ماساژ دهید که روغن به ریشه موهای کنده شده نفوذ و پیاز مو را از بین ببرد. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند

به گزارش تابناک، از و این، شاید آخرین و پرهزینه‌ترین راه است که حالا او را بعد از دریافت پیامک تبلیغاتی ویژه خدمات لاغری به یکی از کلینیک‌های زیباییِ شهر کشانده. فایلِ تصاویرِ تلفن همراهش را باز می‌کند و بعد از کمی اسکرول، تصویرِ یکی از سلبریتی‌های فضای مجازی را که در فیگوری نمایشی سعی در به رُخ کشیدنِ اندامِ ایده‌آل و جذاب خود دارد، انتخاب می‌کند تا به عنوان اندام دلخواه و مورد نظرش به پزشک متخصص لاغری، نشان دهد. پزشک متخصص هم که عادت دارد هر روز در چندین نوبت، چشم بدوزد به تصاویری چنین سورئال که اغلبشان حاصلِ ساعت‌ها حسرت‌کِشی و جستجوی اینترنتی‌اند، سری به نشانه تایید، تکان می‌دهد و بعد، با آن لبخندِ پِت و پَهنِ اطمینان‌بخش که از ابتدای جلسه مشاوره لاغری به کمک انواع و اقسام دستگاه‌های پیشرفته و مدرن، کنج لبش جای داده، دختر جوان و دیگر مراجعه‌کنندگانِ کلینیک را در موقعیتِ قریب‌الوقوع بودنِ آرزویشان یعنی خلاص شدن از شرِ تک‌تکِ سلول‌های انباشته و متراکمِ چربی‌ قرار می‌دهد.

وقتی، چاقی بیماری نیست و لاغری، زیبایی!
زمان زیادی از روزگاری که چاقی، نوعی بیماری محسوب می‌شد، گذشته است. این روزها چاقی و اعدادِ صعودیِ توده‌های بدنی افراد، بیش از آنکه زنگ‌ هشدارهای پزشکی و درمانی را به صدا درآورند بر طبلِ تناسب اندامی که معیارهایش را مُد و زیبایی تعیین می‌کند، می‌کوبند. این تغییر محسوس را می‌توان از محتوای تبلیغاتی کلینیک‌هایی که کسب و کارشان کاهیدن اوزان از بعضی از قسمت‌های اندام و افزودنِ اوزانی اغراق‌آمیز به قسمت‌های دیگر است، دریافت. محتواهایی که کلیدواژه بسیاری‌شان، لاغری تضمینی و بدون بازگشت، جلسه‌ای ۳ تا ۵ کیلوگرم و البته اسامیِ انواع دستگاه‌های لیزر با اشعه و طول موج‌های متفاوت، است. به انضمام تصاویری اقناع‌کننده از قبل و بعد دفع چربی‌های اضافه بدن در اثر انبساط، انقباض و یا ارتعاشی که دستگاه‌های موضعی لاغری ایجاد می‌کنند.

سوزن‌های که نخ می‌شوند برای اندام‌هایی زیبا!
«هر جلسه در کمتر از نیم ساعت بیش از ۶۰ درصد چربی‌های قسمت مورد نظر بدن‌تان ذوب می‌شود که آن مقدار چربی را طی یک هفته از طریق ادرار دفع خواهید کرد. خدمات دستگاه ۲۰۲۴ فلان برند هر جلسه ۳ میلیون تومان و لاغری با دستگاه ۲۰۲۳ بهمان برند هم از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.» این را خیلی تند و سریع اپراتور یکی از کلینیک‌های زیبایی که آگهی‌های تبلیغاتی‌شان همه جا دیده می‌شود، می‌گوید و ادامه می‌دهد: «وقت مشاوره حضوری برایتان ثبت کنم؟» متوجه تعللِ مشتری برای تصمیم‌گیری که می‌شود، دوباره پُر چانه می‌شود: «اگر به اثربخشی دستگاه‌های لیزر لاغری شک کردید چرا متد کاشت نخ لاغری (کاشت نخ کرومیک به وسیله سوزن) را امتحان نمی‌کنید! با اینکه هزینه‌اش کمتر است ولی مانند همان دستگاه‌ها که الان در همه کشورها مورد استفاده هنرپیشه‌های معروف و خوش استایل هستند، هر جلسه ۳ تا ۵ کیلوگرم از وزن‌تان را کم می‌کند؛ کاهش وزن، آن هم درست در نواحی که کمترین احتمال برای چربی‌سوزی و بیشترین ضخامتِ چربی را دارند.»

معجزه دستگاه‌های لاغری با ورزش
در جزییات آگهی‌ تبلیغاتی کلینیک‌ زیبایی دیگری، دقیق می‌شویم که در توصیف خدماتشان به واقعیت نزدیک‌تر هستند: «با جدیدترین دستگاه لیزر لاغر شو و با ورزش و سبک غذایی سالم، لاغر بمان»، «حتی آن بازیگر مشهور که فالوئرش هستی هم بعد از تجربه لاغری موضعی با دستگاهی که تبلیغش را انجام می‌دهد، هر روز ورزش می‌کند!» و یا «با کارکرد دستگاه‌های لاغری آشنا شو تا بدانی کدام دستگاه لیزر مناسب از بین بردن غبغب و کدام سایز شکمت را پایین می‌آورد». به نظر می‌رسد این یکی از چند دلیلِ شلوغیِ کلینیکِ زیبایی واقع‌گرا(!) باشد. دلیل دیگرش هم می‌تواند همانی باشد که «سارا» (مشتری ثابت کلینیک) اشاره می‌کند: «صفحه مجازی‌شان به صورت برخط فعال است و افرادی مثل من هر لحظه با تماشای به روزترین کلیپ‌ها از آخرین خدمات لیزردرمانی ویژه لاغری، پاسخ سوالاتشان را می‌گیرند.» در برابرِ عوارضِ استفاده از خدمات لاغری و یا بی‌اثر بودن آنها هم این طور واکنش نشان می‌دهد: «شما برای درمان هر بیماری هم که از دارو و شیوه‌های مرسوم آن، استفاده کنی در نهایت از یکسری عوارض جانبی رنج خواهید برد؛ پس این عارضه‌های ضعیف تا شدید فقط مختص درمان چاقی نیست. بی‌اثر بودن دستگاه‌های لاغری!؟ بعید می‌دانم. به هر حال زیبایی اندام، قیمتی دارد که باید پرداخت؛ قیمتش هم مداومت و هزینه کردن است.»

 منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید