Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-28@09:50:12 GMT

ترفندهای خانگی برای پاک کردن لکه از روی فرش

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۷۵۷۰۲

ترفندهای خانگی برای پاک کردن لکه از روی فرش

رکنا: برای از بین بردن لکه های روی فرش نسخه های خانگی بهترین راهکار است.

بارها و بارها خوراکی از دستمان ریخته یا کاسه ای شکسته و فرش زیر پایمان لک شده و مدتی برای پاک کردنش دستمال به دست تلاش کرده ایم، اما حاصل کار رضایت بخش نبوده و ناچار تصمیم به شستن کل فرش یا موکت گرفته ایم. از آنجا که شستن زیاد فرش ـ بخصوص فرش دستبافت ـ باعث از هم گسیختن تار و پود آن می شود و روند از بین رفتنش را تسریع خواهد کرد، می توانید با هشت نکته طلایی از این اتفاق جلوگیری کنید و زیاد هم هزینه نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 روش از بین بردن لکه های فرش:

لکه آدامس:ابتدا با یک تکه یخ، آدامس را سفت کنید و سپس آن را به کمک یک کاردک یا پشت چاقو به آرامی از روی فرش بتراشید.

نوشیدنی:شکلات و قهوه، آبمیوه، شیر و چای را با آب نیمه گرم و صابون یا آب و شامپو تمیز کنید. استفاده از یک تکه اسفنج، کار را آسان تر می کند.

روغن و چربی:برای زدودن اثرات روغن و چربی و حتی واکس، از صابون و سرکه سفید استفاده کنید، اما اگر روغن روی فرش ریخت، ابتدا آن را با قاشق جمع کنید و سپس یک تکه پارچه سفید را روی بخشی از فرش که آلوده شده بگذارید و روی آن را اتوی نیمه گرم بکشید. به این ترتیب، روغن موجود در پرز فرش جذب پارچه سفید می شود.

تخم مرغ:اگر تخم مرغ خام روی فرش ریخت، آن را با محلول آب نیمه گرم، نمک، صابون و سرکه سفید پاک کنید. این روش در مورد لکه خون نیز موثر است.

لکه شمع:پارافین شمع را نیز با همان روشی که آدامس را برداشتید، از روی فرش جدا کنید.

لکه جوهر معمولی:روی لکه ماست بریزید و آن را روی قسمت جوهری پخش کنید. بعد از این که ماست بخوبی با جوهر مخلوط شد، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا جوهر به طور کامل جذب ماست شود.

دوده:برای زدودن دوده از فرش بخصوص از روی موکت تیره رنگ روی قسمت هایی که خیلی تیره شده، نمک بپاشید. بعد از یک ساعت و نیم با جاروبرقی نمک ها را جمع کنید.

روش هایی برای از بین رفتن لکه های فرش

تنباکو و نیکوتین:بهترین پاک کننده برای این لکه ها گلیسیرین است. در ابتدا مقداری از گلیسیرین را روی محل مورد نظر بریزید و به آرامی آن را تمیز کنید سپس دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و برای نیم ساعت آن را روی محل بگذارید سپس آن را بشویید. با این کار باید تمام لکه های حاصل را از بین برود.

لکه چای و قهوه:روی فرش و موکت مانند لکه زدایی شیر است و باید ابتدا اضافی آن را برداشت و با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج آن را تمیز کرد و اگر لکه ها باز باقی ماند از آب اکسیژنه 5 درصد و مقداری آب لکه زدایی را ادامه دهید تا خوب پاک گردد و سپس با دستمال محل را خشک کنید و مالش دهید تا زیبایی خود را پیدا کند و مثل قبل تمیز و زیبا گردد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / انفجار بمب در مقابل بیمارستان سراوان

پسر سخنگوی دولت با شکایت شوم زن جوان به دردسر افتاد! + عکس

دوست صمیمی زنم فقط با نگاه من تسلیم شد !

عشقبازی شنیع دختر و پسر در واگن اتوبوسی قطار جنجال به پا کرد +عکس

تجاوز به زن جوان در اتاق زایمان بیمارستان توسط پزشک شیطان صفت + عکس

اقدام شوم فروشنده بی حیا با دختر بد لباس!

تجاوز وحشیانه راننده اتوبوس به دختر 12 ساله در اردوی تابستانی + عکس

اقدام چندش آور پسر جوان با مادرش در حمام

مرگ تلخ عروس پس از پایان شب حجله در کنار داماد مهربان + تصاویر

بی رحم ترین پدر دنیا روی جسد دخترش یادداشت نوشت ! +عکس

فرناز برای رسیدن به بهنام در دام کثیف افتاد / روح شیطانی فقط یک بهانه بود

اعدام 3 جوان شیطان صفت در زندان میناب

شرور معروف تهران چند روز قبل از عروسی با یک دختر، دوستش را کشت! + فیلم

دختر 15 ساله برای یک شب صیغه شد !

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه چای زیبایی چای فرش فرش قرمز سفید لباس شویی ساعت دستباف ترفندهای خانگی عکس دختر ایران حوادث زن زندگی فیلم پسر مرد قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش روی پای دختر هلندی!

علیرضا جهانبخش در اولین اردوی تیم ملی پس از جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کرد، اما به دلیل مصدومیت نتوانست در بازی مقابل ترکمنستان شرکت کند.

جهانبخش پس از برگشت به هلند در تمرین فاینورد حضور یافت و بازیکنان این تیم پس از پایان فیفادی با هواداران خود عکس یادگاری گرفتند. علیرضا جهانبخش هم روی پای گچ‌گرفته یک دختر هوادار تیمش به یادگار امضا کرد.


منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • (عکس) یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش روی پای دختر هلندی!
  • رفتارهای زن و شوهری در یک شوی نمایش خانگی!
  • جشن روزه اولی ۳۰۰ دختر و پسر اردبیلی
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر
  • ترفندهای زنان برزیلی در متوقف کردن پیری
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل
  • خنده از ته دل عجیب روباه در آغوش یک دختر
  • تمرینات خانگی سرخیو راموس در وقفه بازی های ملی با قدرت ادامه دارد! / فیلم
  • ترفندهای جدید کلاهبرداران؛ دریافت کالابرگ الکترونیکی و ثبت‌نام سهام عدالت ویژه نوروز