Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-05-02@02:06:20 GMT

ایرانی ها در جایگاه سوم سفر به ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۷۵۹۷۷

طبق گفته محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از یک میلیون و 159 هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده اند. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره افزایش سفر گردشگران ایرانی به ترکیه می باشد.

به نقل از ایرنا، بر اساس این آمار در 6 ماه گذشته 2 میلیون و 374 هزار گردشگر روس، یک میلیون و 547 هزار گردشگر آلمانی و یک میلیون و 159 هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این آمار شمار گردشگران ایرانی که تا آغاز فصل تابستان بیشتر از هر کشوری بود، در پی گسیل گردشگران روسی و آلمانی و نیز افزایش نرخ ارز و عوارض خروج از کشور کاهش یافته و ایرانیان در جایگاه سوم گردشگران خارجی ترکیه قرار گرفته اند. سرانه هزینه هر فرد گردشگر خارجی در ترکیه به طور متوسط در سطح 681 دلار است ولی بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و هر کدام از گردشگران ترکیه ایرانیان به طور متوسط بیش از یک هزار دلار هزینه می کنند. بر اساس آمار سازمان امور مهاجرت وزارت کشور ترکیه در سال 2017 اتباع روسیه با چهار میلیون و 702 هزار و 482 نفر، شهروندان آلمان با سه میلیون و 519 هزار و 206 نفر و ایرانیان با 2 میلیون و 497 هزار و 812 نفر پرشمارترین گردشگران خارجی ترکیه بودند. ترکیه سال گذشته با جذب 32.6 میلیون گردشگر، 26.2 میلیارد دلار از محل سفر گردشگران خارجی درآمد ارزی کسب کرد. این کشور در سال جاری برای جذب 40 میلیون گردشگر، 32 میلیارد دلار برنامه ریزی کرده است. براساس برنامه ریزی انجام شده تا سال 2023 تعداد گردشگران ورودی ترکیه به 50 میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری این کشور نیز به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: اخبار گردشگری جهانگردی جهان گردی اماکن دیدنی ترکیه افزایش سفر گردشگران ایرانی به ترکیه اخبار گردشگری تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام شد.

به گزارش ایسنا، امید شریفی ـ مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه ـ که صدور پلاک بین‌المللی وسایل نقلیه توسط آن صورت می‌گیرید، با اعلام این خبر، گفت: الزام دریافت و نصب «پلاک گذر موقت» به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان بود. این مشکل، سالیان متمادی نارضایتی گردشگران را موجب شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، موضوعِ بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمام واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

او ادامه داد: در پی اجرای این طرح، از ین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و قانون الحاق ایران به‌ کنوانسیون عبور و مرور جاده‌ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشور، بلامانع است و فقط خودروهایی‌ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‌ کشور را دارند به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمام مبادی ورودی به کشور ملزم خواهند بود.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم درباره «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‌گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، در دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او ادامه داد: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب‌وکار تمام صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی یادآور شد: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا است. این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این‌رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به‌ویژه تولید ناخالص داخلی کشور مؤثر عمل کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای به پلیس اسرائیل | ویدئو
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • لحظه عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای در قدس اشغالی
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران