Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@12:37:06 GMT

قیمت هر بشکه نفت به ۷۱.۷ دلار کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۷۶۹۵۹

احتمال کاهش تقاضا در جهان در اثر تنش تجاری سبب شد تا قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی به 71.74 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تشدید اختلاف تجاری میان واشنگتن و پکن که رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کاهش یافت.

همچنین از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران نیز عرضه نفت در بازارهای جهانی را کم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 33 سنت کاهش 71.74 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 46 سنت کاهش 66.35 دلار معامله شد.

کاهش قیمت‌ها ناشی از احتمال کاهش رشد اقتصادی در نتیجه تشدید تنش‌های تجاری بود. تاکنون طی هفته گذشته 2 درصد از ارزش نفت برنت کاهش یافته و نفت خام آمریکا نیز نزدیک به 3 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ویلیام الافلینگ، تحلیلگر بازار گفت: «به نظر می رسد که بازار بر نگرانی در مورد کاهش تقاضا از سوی چین به علت تاثیرات جنگ تجاری میان چین و آمریکا متمرکز شده است.»

در آخرین دور تحریم‌ها، چین اعلام کرده است تعرفه‌های اضافی 25 درصدی بر 16 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال خواهد کرد.

هرچند اعمال تعرفه بر نفت خام از فهرست چین حذف شده و به جای آن محصولات نفتی و ال پی جی قرار گرفته است، اما بسیاری تحلیلگران می‌گویند، واردات نفت چین از آمریکا به میزان چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

بانک ای ان زد اعلام کرد: «علی رغم حذف نفت خام آمریکا از فهرست تعرفه ای چین، اما هم اکنون می‌شنویم که پالایشگاه‌های چینی از خرید نفت خام آمریکا عقب کشیده‌اند.»

تشدید تنش های تجاری در جهان همچنین به کاهش ارزش ارزهای کشورهای نوظهور نظیر هند، ترکیه و چین منجر شده است.

این کاهش ارزش، واردات نفت را که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، بسیار گران می‌سازد و احتمال کاهش تقاضا وجود دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد