Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی امروز در حاشیه بازدید از آثار تاریخی سبزوار افزود گفت: از مجموع 113 اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز در استان هم اینک 26 اقامتگاه فعال هستند.

ابوالفضل مکرمی فر با اشاره به ظرفیت خراسان رضوی و استقبال گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاههای بوم گردی افزود: در صورت آمادگی بخش خصوصی فرایند صدور مجوز، تطبیق استانداردهای بوم گردی و تسهیلات کم بهره توسط سازمان میراث فرهنگی به فعالان این حوزه پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به ظرفیت محله کوی گلستان سبزوار اشاره کردو افزود: این محله گنجینه ای از صنایع دستی آهنگری، چوبی، خراطی، رنگرزی، بافندگی و سایر صنوف سنتی و یک موزه زنده میراث اجتماعی است که احیا و بازآفرینی آن در دستور کار قرار دارد.

هزار و 600 اثر از خراسان رضوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اندو امسال نیز 500 اثر ملموس و ناملموس در این فهرست ثبت می شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مشهد اقامت بوم بومگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا ۷ فروردین) تعداد ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کرده اند که بیشترین آن  مربوط به شهرستان‌های بیرجند و طبس بوده است.

او افزود: از این تعداد  ۴ هزار و ۳۰۲ نفر در هتل، ۴۶۲ نفر در اقامتگاه سنتی، ۴ هزار و ۹۴۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲۰ هزار و ۴۷ نفر در مهمان‌پذیر‌ها و ۱۹ هزار و ۵۶۷ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی اسکان یافته اند.

شاهوردی با بیان اینکه میزان اقامت در طرح خانه مسافر هزار و ۷۲۰ نفر بوده است، عنوان کرد: ۳۸ هزار و ۹۸۵ نفر نیز در زائر سراها، هزار و ۲۵۶ نفر در اردوگاه‌ها اقامت داشته‌اند و میزان اقامت در مناطق نمونه گردشگری نیز ۵ هزار و ۹۶۵ نفر و در مجتمع‌های بین راهی نیز دو هزار و ۱۷۱ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید

گنجینه‌ای از عجایب در دل بیابان جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیر رسمی را نیز در این بازه زمانی ۲۴۰ هزار و ۸۰ نفر و در اقامتگاه‌های اضطراری را ۵۹۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر بوده است.

او با بیان اینکه تعداد جاذبه‌های میراث فرهنگی استان هزار و ۵۴ اثر که ۱۱۰ اثر آن ثبت میراث معنوی است اظهار کرد: بقیه آثاری که ثبت ملی شده اند قابل بازدید بوده ضمن اینکه طبیعت استان هم به عنوان میراث طبیعی مورد بازدید گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند
  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • میزبانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم‌گردی خراسان رضوی از گردشگران
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی محلی برای ارائه فرهنگ اصیل میزبانی به گردشگران
  • خراسان رضوی رکورددار طرح‌های عمرانی در کشور
  • بازدید بیش از ۲۰۵ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۳۸۱ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های لرستان
  • باد و توفان سبزوار را درنوردید