Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب نماز جمعه سنگر با بیان اینکه فرهنگ اسلام ناب نبوی و علوی در کشور نهادینه نشده و نقشه این راه ابتر است،گفت: مقاومت اسلامی تلاش ما برای پیروزی است چرا که پیروزی مستضعفان جهان پیروزی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام کمال تجدد، امام جمعه سنگر امروز(۱۹ مرداد) در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه تقوی الهی به انسان هوشمندی می دهد و رفیق راه انسان است، اظهار کرد: درباره نشانه های عقل سالم در نهج‌البلاغه آمده است که هر چقدر عقل انسان کامل تر شود، سخن گفتن او کمتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: عقل سلیم لجامی است برای زبان انسان که هر چیزی را نگوید، چون انسان همینکه سخن می گوید لغزش های آن بیشتر می شود.

حجت الاسلام تجدد با اشاره به اینکه عقل پیامبر درون انسان است، تصریح کرد: خداوند برای انسان دو پیامبر و حجت بیرون و درون گذاشته است که عقل، پیامبر درون است که انسان را از گمراهی دور میکند.

وی افزود: همینکه انسانی بتواند راه را از چاه تشخیص بدهد یعنی عقل سلیم دارد.

حجت الاسلام تجدد در ادامه، سومین نشانه عقل سلیم را فیلتر چشم انسان دانست و بیان کرد: اگر چشم را در فیلتر عقل قرار ندهیم ممکن است با دیدن هر چیزی دچار اشتباه شویم ،چون در این فضاهای مجازی سر از یکی برمیدارند و بر تن کس دیگر میگذارند و کارهای ناپسندی را می توانند به دیگری نسبت دهند از این رو هر چیزی را که انسان می‌بیند نباید بگوید حقیقت است.

وی با بیان اینکه در حکمت ۱۴۲ نهج البلاغه آمده که ابراز دوستی کردن با مردم نصفی از عقل است، گفت: هر مدیری هم از مردم بخواهد فاصله بگیرد دارای عقل سلیم نیست، و کسی که با مردم ارتباط و ابراز دوستی و مودت برقرار کند، کاسبی اش بیشتر میشود.

حجت الاسلام تجدد تاکید کرد: عقل، کشنده هوای نفس و نجات دهنده انسان است و هر جامعه ای که از دستورات عقل فاصله بگیرد به ناکجا آباد میرسد.

وی خاطر نشان کرد: عقل و هوشمندی موجب میشود که افراط و تفریط در انسان کم شود چون، کسیکه دارای عقل است و آنرا هادی و پیامبر درون خودش قرار داد به سوی حق می رود و از باطل دور می شود.

وی در خطبه دوم نیز با اشاره به رویدادهای هفته، مهمترین مناسبت هفته را شهادت امام جواد ائمه علیهم السلام بیان کرد که جوانترین امامی بود که برای دفاع از امامت، استقامت کرد.

حج الاسلام تجدد با اشاره به اینکه بیش از دو هزار فرقه کاذب جمع شده اند تا جوان های ما را از اسلام فاصله بیندازند، اظهار کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری باید فضای گفتمان آزاد اندیشی باز شود.

وی با بیان اینکه آن میزان که مسولین کشور برای مادیات ما هزینه می کنند برای حفظ فرهنگ کار خاصی نکرده اند، گفت: هنوز به خوبی فرهنگ اسلام ناب نبوی و علوی در کشور نهادینه نشده و نقشه راه فرهنگی ما ابتر است.

وی در ادامه با اشاره به روز مقاومت اسلامی گفت: پیروزی یمن و فلسطین و لبنان و پیروزی مستضعفان جهان پیروزی ما است از این رو اگر می بینیم که در این مقاومت اسلامی اینگونه به ما شعف رخ میدهد چون پیروزی ما است.

حجت الاسلام تجدد افزود: بیش از سی کشور در این منطقه آمدند تا مقاومت را از بین ببرند اما موفق نشدند چون وحدت و آرمان خواهی، اسلام ناب را به اسلام آمریکایی چرباند.

وی در ادامه اذعان کرد: انقلاب اسلامی با پنج عنصر توانست در آمریکا و فرامنطقه ای پیروز باشد که یکی از آنها این است که باید احیای تفکر امپراتور اسلامی و عدالت را بگسترانیم، ما بدنبال امپراتوری یک شخص نیستیم بلکه بدنبال امپراتوری اسلامی است.

امام جمعه سنگر تصریح کرد: اسلام شیعه، دومین عامل نفوذ ما در منطقه است ،چون اسلامی که محرم دارد و حاضر است برای آرمان تحقق خود خواهر و برادرش را فدای اسلام کند ،این اسلام شکست ناپذیر است، دشمن نیز تشخیص داده است که محرم و صفر را اسلام زنده نگه میدارد.

وی با تاکید بر اینکه جوان ها تا می‌توانند باید قرآن و عترت را در خود تقویت کنید، اظهار کرد: سومین منطق ما این است که نه شرقی و نه غربی و این استقلال ما است ولی از طرفی منطق دیگر ما این است که ما نباید تعامل خود را با سایر دنیا از بین ببرم.

حجت الاسلام تجدد، اذعان کرد: ما بدنیا اعلام می‌کنیم ایرانی یعنی حمایت از مستضعفین عالم و پنجمین عنصری که باعث شده انقلاب ما در منطقه نفوذ داشته باشیم رهبری و بازوان ولایت فقیه است و دشمن می خواهد نفوذ آن را کم کند.

گفتنی است، به پاسداشت روز خبرنگار تعدادی از خبرنگاران از سوی ستاد اقامه نماز سنگر تجلیل شدند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار مجلس خبرگزاری شبستان تحریم رسانه خبرنگاران اخبار سبک زندگی منتظرانه علی لاریجانی سیاسی نماز جمعه سنگر مقاومت اسلامی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه پاسخ به اقدام تنبیهی ایران گفت: به رژیم صهیونسیتی هشدار می‌دهیم که هر گونه پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی، با پاسخی محکم و شدید جبران می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عصر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق اوج ذلالت این رژیم منحوس است، اظهار کرد: این حمله یک جسارت بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران بود که با تدبیر مقام معظم رهبری، رژیم صهیونسیتی تنبیه شده و پایه‌های سست و لرزان آن فرو پاشیده است.

وی با هشدار به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه پاسخ به اقدام تنبیهی ایران به پایگاه نیروی هوایی رژیم صهیونسیتی گفت: به رژیم صهیونسیتی هشدار می‌دهیم که هر گونه پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی، با پاسخی محکم و شدید جبران می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی در تاریخ اسلام ماندگار خواهد بود، بیان کرد: ایران و سپاه سرافراز تنها ذره‌ای از توان نظامی و موشکی خود را به کار گرفت درحالی که رژیم غاصب قدس با تمام امکانات خود نتوانست در مقابل این حمله واکنش نشان دهد.

سلیمانی با بیان اینکه ۷ ماه نگاه تمام مردم دنیا متوجه فلسطین و غزه است، تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی برای رسیدن به اهداف شوم خود که از سال ۱۹۱۷ به دنبال آن است، از هیچ جنایتی دریغ نکرده و کودکان، جوانان و نوجوانان بسیاری را شهید کرده و به خاک و خون کشاندند، ولی استقامت مردم غزه و فلسطین مانع از رسیدن به اهداف رژیم صهیونسیتی شده است.

وی با تأکید بر بازگویی چگونگی تشکیل رژیم صهیونیستی با همکاری انگلیس و آمریکا بیان کرد: رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونسیتی بر اساس یک توطئه بزرگ و با کمک کشور‌های مستکبر تشکیل و از سال ۱۹۱۷ تاکنون ظلم و جنایات بزرگی علیه مسلمین و مردمان فلسطین شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور یکی از اهداف استکبار از تشکیل رژیم صهیونیستی را نفوذ به ملت‌های مسلمان و نابودی اسلام در منطقه دانست و افزود: سرزمین فلسطین از ابتدای تولد بشر در دست فلسطینان بوده و آنان در آن منطقه سکونت داشتند، ولی اسرائیل این رژیم جنایتکار که بویی از انسانیت و بشریت نبرده، فلسطین را اشغال کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به تجزیه بسیاری از کشور‌های اسلامی توسط انگلیس و آمریکا بیان کرد: انگلیس بسیاری از کشور‌های اسلامی را تجزیه کردند، ولی اکنون بشریت به برکات الطاف و فضل الهی بیدار شده و تمامی کشور‌های آزادی‌خواه و مسلمان علیه رژیم غاصب قدس به پا خواستند.

وی با بیان اینکه استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی بویی از انسانیت نبرده و فقط در فکر ظلم، ستم و جنایت هستند، گفت: آن چیزی که توانست ملت فلسطین و غزه را پیروز کند، مقاومت عاشورایی و ایثار مردمان منطقه و فلسطین بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی، اسرائیل را به عنوان کشور هیچگاه به رسمیت نمی‌شناسد، افزود: عملیات طوفان الاقصی پاسخی به ۶۵ سال ظلم رژیم صهیونسیتی در فلسطین و غزه بود که بغض مردم مظلوم غزه را شکست.

سلیمانی با بیان اینکه تحول خیره کننده رسانه‌ای در دنیا به نفع جبهه مقاومت و مردم فلسطین ایجاد شده، افزود: فضای مجازی و رسانه‌ها به صورت مردم پایه و خودجوش به کمک و حمایت از مردم فلسطین گسیل شدند.

وی با تأکید بر نزدیک بودن نابودی رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک بیان کرد: اکنون به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نابودی این رژیم منحوس آینده نزدیک هستیم و این یک وعده الهی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به نقش مهم و اثربخش رسانه‌ها در تعالی انقلاب اسلامی و محور مقاومت، اضافه کرد: رسانه‌های داخلی ابزار قدرتمند دوام و قوام انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت هستند.

سلیمانی پایه اساس جنگ نرم را فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: فرهنگی و هنرمندترین مردمان جهان، ایرانیان هستند که باید از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرد.

دیگر خبرها

  • سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • «وعده صادق» تمام معادلات دشمنان اسلام را به هم ریخت
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به او کمک می‌کنیم
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم