Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سازمان گمرک کره جنوبي روز جمعه(امروز) سه شرکت اين کشور را به نقض تحريم ها ضد کره شمالي متهم کرد.
پايگاه اطلاع رساني شبکه راديو و تلويزيوني بلژيک "آر ت ب اف" در مطلبي همچنين نوشت، اين سه شرکت کره جنوبي متهم هستند که با دور زدن تحريم هاي سازمان ملل ضد کره شمالي، سال گذشته از اين کشور زغال سنگ و آهن به کشور خود وارد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش، يکي از مسوولان سازمان گمرک کره جنوبي مدعي شد، بيش از 35 هزار تن زغال سنگ و آهن به ارزش 6 ميليارد و 600 ميليون وون (5 ميليون و صد هزار يورو) در ماههاي بين آوريل و اکتبر سال 2017 با کمک روسيه از کره شمالي به کره جنوبي انتقال داده شده است.
اين شرکت هاي کره جنوبي با اين اقدام علاوه بر نقض قوانين کشور خود، قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل را درباره انتقال اين محموله ها از کره شمالي به ديگر کشورها براي ممانعت ازآزمايش هسته اي و موشک بالستيک اين کشور، نقض کردند.
سازمان گمرک کره جنوبي همچنين افزود، از ورود هر کشتي اي که مظنون به نقض تحريم هاي سازمان ملل باشد، به بنادر اين کشور ممانعت مي شود.
محموله قاچاق
سازمان گمرک کره جنوبي در بيانيه اي درباره نقض تحريم هاي شرکت هاي کره جنوبي ضد کره شمالي ادعا کرد که پس از ده ماه تحقيق به اين نتيجه رسيده است که در ابتدا زغال سنگ از کره شمالي به روسيه منتقل شد و با اسناد دروغين مبدا انتقال اين محموله را به روسيه تغيير دادند و سپس آن را به کره جنوبي منتقل کردند.
يکي ديگر از موارد نقض تحريم ها ضد کره شمالي، واردات "انتراسيت" (1) از کره شمالي بود؛ نوعي زغال سنگ بسيار خالص و مرغوب که به بندر "خلمسک" (2) روسيه منتقل شد، جايي که در آن با تقطير زغال سنگ "کک " (3) يا نوعي ماده جامد پر کربن ساخته مي شود و با اين کار محل استخراج زغال سنگ مشخص نمي شود؛ اين محموله با کشتي هايي به کره جنوبي منتقل شد.
سازمان گمرک کره جنوبي با شناسايي هفت مورد جرم درباره نقض تحريم ها ضد پيونگ يانگ، از مقامات قضايي اين کشور خواست سه شخص و سه شرکت را در اين باره قضاوت و محکوم کند.
شرکت سوني در هنگ کنگ
در اين بيانيه آمده است، لازم است به تقويم قطعنامه هاي سازمان ملل متحد نگاهي بيندازيم تا ببينيم آيا اين فعاليتها همان نقض قطعنامه سازمان ملل محسوب مي شوند ياخير.
اعلام خبر نقض تحريم ها ضد کره شمالي دقيقا يک هفته پس از انتشار گزارشي از سازمان ملل متحد مبني بر محکوميت کره شمالي براي شکستن اين تحريم ها با ادامه دادن به صادرات زغال سنگ، آهن و ديگر محصولات اين کشور و همچنين حمل و نقل غيرقانوني توليدات نفتي آن در دريا، صورت گرفت.
کره شمالي توانست از اکتبر تا مارس گذشته مبلغ 14 ميليون دلار را از طريق صادرات خود به ويژه صادرات آهن و فولاد به چين، هند و ديگر کشورها ، به دست آورد.
گمرک کره جنوبي همچنين قاچاق کالاي چيني از شرکت سوني در هنگ کنگ و خريداري آنها را از سوي خريداران کره جنوبي کشف کرده است.
گفته مي شود که اين مظنونان (خريداران از کره جنوبي ) اين کالاها را با زغال سنگ مبادله کرده اند و پرداخت نقدي نداشته اند.
انزواي کره شمالي از نظر اقتصادي
شوراي امنيت سازمان ملل متحد سال گذشته، قطعنامه اي براي ممنوعيت صادرات مواد اوليه پيونگ يانگ با هدف جلوگيري ازکسب درامد ارزي براي کشوري که متعهد به توقف برنامه هسته اي خود شده است، تصويب کرد.
شبه جزيره کره از ابتداي سال(2018) تاکنون آرامش محسوسي به خود گرفته است؛ اين نشان مي دهد که ديدارها ميان "مون جه اين" (4) و "کيم جونگ اون" (5) به ترتيب روساي جمهوري کره جنوبي و کره شمالي و همچنين نشست تاريخي سنگاپور با حضور رييس جمهوري کره شمالي و دونالد ترامپ همتاي امريکايي وي موثر بوده است.
در اين هنگام آقاي کيم، متعهد به نابودي فعاليت هسته اي کره شمالي شد، اين مساله يک فرمول مبهم بود که تفاسير مختلف در پي داشت.
پيونگ يانگ با انتقاد از شروط يکجانبه امريکا و روش گانگستري اين کشور، به علت اين موضع گيري واشنگتن تاکنون نتوانسته است هيچ گام مثبت و مهمي در اين راستا بردارد.
روسيه و چين نيز از شوراي امنيت سازمان ملل متحد درخواست کردند که از شدت تحريم ها ضد کره شمالي بکاهد تا اين کشور بتواند از مذاکرات براي حل اين بحران و متوقف کردن آزمايش موشکي خود ، استقبال کند.
اما برعکس، واشنگتن از جامعه بين الملل خواست تا حداکثر فشار را بر کره شمالي تحميل کند تا اين کشور مجبور شود زرادخانه اتمي خود را نابود کند.
مترجم: بيتا حاجي خاني
1-anthracite
2-Kholmsk
3-coke
4-Moon Jae-in
5-Kim Jong Un

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی