Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل در بيانيه اي با محکوم کردن جنايت حمله هوايي ائتلاف سعودي به اتوبوس حامل کودکان يمني، خواستار شناسايي و محاکمه عاملان اين جنايت شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «ليز تروسل» سخنگوي دفتر کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو روز جمعه در بيانيه اي اعلام کرد: "ما به شدت حمله هوايي روز پنجشنبه ائتلاف را به يک دستگاه اتوبوس حامل کودکان در بازار ضحيان در استان صعده که گفته مي شود چهل کشته و حدود شصت زخمي داشته است، محکوم مي کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات اوليه اي که دفتر ما گردآوري کرده، دست کم 21 پسربچه که اغلب آنها زير پانزده سال سن داشتند، از جمله کشته شدگان و 35 کودک نيز از زخمي هاي اين حمله هستند."
اين بيانيه با بيان اينکه هر گونه حمله مستقيم به غير نظاميان به مثابه ارتکاب جنايت جنگي قلمداد مي شود، تاکيد مي کند: "بيمارستان ها بايد تحت هر شرايطي در برابر حملات محافظت شوند و ما از همه طرفهاي درگيري مي خواهيم تا نهايت همکاري را براي انجام تحقيقات و شناسايي عاملان اين حملات و محاکمه آنان به عمل آورند."
بيانيه کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل مي افزايد: بر اساس آمار و اطلاعات اين دفتر از زمان آغاز جنگ در يمن در ساتل 2015 تاکنون در مجموع 17 هزارو 62 مورد تلفات و زخمي غيرنظامي، شامل شش هزار و 592 کشته و ده هزار و 470 زخمي در يمن به ثبت رسيده که بخش اعظم اين تلفات در نتيجه حملات هوايي ائتلاف تحت امر سعودي به وجود آمده است.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است.
114/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق امروز -دوشنبه- طی بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در ایلات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، در این بیانیه آمده است که مجاهدان ما سحرگاه امروز یک پایگاه نظامی اشغالگران اسرائیل در «ام الرشرش» در فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه تأکید کرده است که این حمله به نشانه همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین انجام شده است و این حملات تلافی‌جویانه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر