Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@00:23:43 GMT

ینی شفق محتوای مذاکرات ترکیه و آمریکا را فاش کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۷۸۸۹۸

به گزارش تسنیم، ادامه بازداشت آندره برونسون کشیش آمریکایی که در قالب فعالیت‌های دینی به جاسوسی و همکاری با گروه‌های تروریستی علیه ترکیه می‌پرداخت، باعث ایجاد تنش در روابط آنکارا-واشنگتن شده است. در روزهای گذشته هیئتی از آنکارا به ریاست «سدات اونال» معاون وزیر امور خارجه ترکیه به واشنگتن سفر کرد تا در مورد مسائل پیش آمده بین دو کشور مذاکره و گفت‌وگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطبوعات آمریکا این مذاکرات را غیر سازنده ارزیابی و اعلام کردند که هیچ نتیجه مثبتی از این مذاکرات به دست نیامده است. روزنامه «ینی شفق» نزدیک به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با ارزیابی مذاکرات مقامات ترکیه با مقامات آمریکایی فاش کرد:

دولت آمریکا در مذاکرات نه‌تنها خواستار آزادی فوری کشیش آندره برونسون شده، بلکه یک لیست 15 نفره از زندانیان وابسته به تشکیلات فتح‌الله گولن که دارای تابعیت آمریکایی هستند و در کودتای 15 جولای دست داشتند، به هیئت ترک ارائه کرده و خواستار آزادی آن‌ها نیز شده است.

این رفتار آمریکایی‌ها که به معنای حمایت آشکار از کودتای 15 جولای 2016 است، باعث شد که هیئت ترک خیلی زود به مذاکرات خاتمه داده و به ترکیه برگردد.

در لیست ارائه شده آمریکا به ترکیه، «سرکان گولگه» عضو ناسا، «حمزه اولوچای» و «متین توپوز» از کارکنان سفارت آمریکا در ترکیه و وابسته به تشکیلات فتح‌الله گولن نیز حضور دارند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا

شرکت چینی سازنده شبکه اجتماعی تیک تاک به منظور جلوگیری از اجرای لایحه‌ای که ماه گذشته توسط کنگره آمریکا تصویب شد، از دولت این کشور شکایت کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت چینی سازنده شبکه اجتماعی تیک تاک به منظور جلوگیری از اجرای لایحه‌ای که ماه گذشته توسط کنگره آمریکا تصویب شد، از دولت این کشور شکایت کرد.

در صورت اجرای این لایحه مالک تیک تاک یعنی شرکت بایت‌دنس ByteDance  مجبور به فروش برنامه خود خواهد شد و اگر این اقدام را انجام ندهد با ممنوعیت کامل مواجه خواهد شد.

در ماه آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، با امضای خود لایحه‌ای را تبدیل به قانون کرد که به شرکت بایت دنس 270  روز فرصت می‌دهد از تجارت خود در ایالات متحده صرف نظر کند.

رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاککنگره آمریکا درباره ممنوعیت تیک تاک رای گیری می‌کند

اگر تیک تاک این قانون را رعایت نکند، از فروشگاه‌های اپلیکیشنی که به مشتریان آمریکایی خدمات ارائه می‌کنند، حذف می‌شود.

در این شکایت که روز سه‌شنبه در دادگاه استیناف ناحیه‌ای در حوزه قضایی کلمبیای آمریکا تنظیم شد، تیک تاک تأکید کرد که این لایحه حمایت‌های قانون اساسی این کشور از آزادی بیان را نقض می‌کند.

در این دادخواست، تیک تاک "قانون حفاظت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمنان خارجی" را به عنوان "نقض بی سابقه" حقوق متمم اول توصیف می کند.

در این دادخواست تیک تاک نوشت: برای اولین بار در تاریخ، کنگره قانونی را وضع کرده است که یک پلت فرم سخنرانی به نام را مشمول ممنوعیت دائمی و سراسری می‌کند و آمریکایی‌ها را از شرکت در یک اجتماع آنلاین منحصر به فرد با بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان محروم می‌کند.

بر اساس این گزارش، بایت دنس همچنین این گونه استدلال کرد که استناد به نگرانی‌های امنیت ملی دلیل کافی برای محدود کردن آزادی بیان نیست.

تعدادی از قانون‌گذاران آمریکایی سال‌هاست که اصرار دارند تیک تاک به دلیل مالکیت چینی‌ خود یک "تهدید امنیت ملی" محسوب می‌شود و سعی کرده‌اند آن را مجبور کنند که روابط خود را با شرکت مادر خود یعنی بایت دنس قطع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره در میان خوش‌بینی آمریکا
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل