Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین جشنواری سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد با معرفی گروه های برتر نمایشی در قزوین به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران عصر امروز (19 مرداد) در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد که در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه های استان با حضور ۱۲ گروه از ۱۱ استان کشور به نقطه ی پایان خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حمید نیلی ادامه داد: تئاتر بچه های مسجد یک تفکر است که می تواند با استفاده از این امکانی که در مساجد فراهم شده و در کنار آموزش بزرگان، مایه خیر و برکت و تزریق خون تازه به شریان جشنواره های کشور باشد.

 

وی تصریح کرد: این استعدادیابی و آموزش و ارتباط موثر بین هنرجو در یک مکان عبادی، اتفاقی تازه در فضای جامعه است.

 

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و دبیر هنری جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد تأکید کرد: نبرد چهره های ستاره در حوزه تئاتر در کنار بچه های مسجد جرقه ای بود تا این کار دوباره راه بیفتد و امیدواریم اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: کنار هم قرار گرفتن سه عنصر مسجد، مردم و هنر بسیار ارزشمند بوده و اقدامی ستودنی است.

 

عبدالمحمد زاهدی یادآور شد: انسان با توجه به خلاقیتی که از خدا به ودیعه گرفته است می تواند با زبان هنر برای انتقال ارزش ها و کرامت استفاده کند، بنابراین استفاده از هنر برای انتقال ارزش ها موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

گفتنی است در این مراسم از گروه های برگزیده نمایشی تقدیر به عمل آمد که گروه نمایشی «پمپ» از کردستان رتبه نخست سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد را از آن خود کرد و گروه های نمایش «شبی که دلی شکست» از بوشهر رتبه دوم و «آن سوی رویا» هم رتبه سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند، همچنین تندیس جایزه سلحشور هم به نمایش «شبی که دلی شکست» اهدا شد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار مجلس خبرگزاری شبستان تحریم رسانه خبرنگاران سبک زندگی منتظرانه اخبار علی لاریجانی استیضاح مسجدالنبی جشنواره تئاتر بچه های مسجد هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسام منظور بازیگر با سابقه تئاتر که پیش از این و در سال ۱۳۹۸ نمایش «الیزابت باتوری» را کارگردانی کرد که با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان تئاتر روی صحنه رفت، بعد از ۵ سال و در جدیدترین تجربه کارگردانی خود به سراغ رمان مطرح برام استوکر رفته است.

منظور قصد دارد در سال جاری اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» را که از شاخص‌ترین آثار کلاسیک ادبیات ژانر وحشت است، روی صحنه ببرد.

تا کنون در سینما و تئاتر جهان اقتباس‌های مختلفی از رمان «دراکولا» شده است که از جمله مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم «دراکولا» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بازی گری اولد من و آنتونی هاپکینز اشاره کرد.

حسام منظور در حال حاضر فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی را روی پرده سینماهای کشور دارد.

متعاقبا اخبار مربوط به عوامل، مکان و زمان اجرای عمومی این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

کد خبر 6091907 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی