Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آلمان و روسیه با صدور بیانیه‌هایی جداگانه، تحقیق در خصوص حمله جنگنده‌های سعودی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی را خواستار شدند.

حمله دیروز(پنجشنبه) جنگنده‌های سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شهر «ضحیان» استان صعدهواقع در یمن به کشته شدن ۵۵ نفر و زخمی شدن ۷۷ نفر دیگر منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا حاضر به محکومیت این جنایت نشد ولی سازمان ملل متحد که دیشب به محکومیت این حمله خونین بسنده کرده بود، امروز بیانیه داد و حمله جنگنده‌های سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان بی‌دفاع را «جنایت جنگی» خواند و تحقیقات مستقل در خصوص آن را خواستار شد.

امشب هم بناست به درخواست اعضای غیردائم شورای امنیت، این جنایت در صحن شوراء بررسی شود.

آنطور که خبرگزاری تاس گزارش داده، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای، انجام «تحقیقات کامل و جامع» در خصوص این جنایت را خواستار شده و گفته: «مسکو از مناقشات جاری یمن که کماکان به قیمت جان انسان‌ها ادامه دارد، عمیقاً نگران است.»

در ادامه این بیانیه به «ادعای رهبران حوثی مبنی بر مقصر بودن عربستان» در حمله به اتوبوس حامل دانش‌آموزان و «تکذیب قوی این مسئله از جانب سعودی‌ها» اشاره شده و آمده: «باید تحقیقاتی جامع و کامل صورت بگیرد و مسئول احتمالی مرگ بی‌گناهان، به دست عدالت سپرده شود.»

آلمان‌ها هم بیانیه دادند و البته انجام «تحقیقات مستقل» را خواستار شده‌اند.

آمریکایی‌ها با انجام تحقیقات مستقل مخالف‌اند و هم‌نوا با سعودی‌ها می‌گویند که خود ریاض می‌تواند در خصوص جنایتی که به ارتکاب آن متهم است، تحقیق کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حملات جدید خود علیه رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایت اخیر این رژیم در «میس الجبل» خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه شهادت غیرنظامیان در شهرک میس الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه پنجم ماه مه ۲۰۲۴ شهرک کفریوفال را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه شهادت غیرنظامیان در شهرک میس الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه پنجم ماه مه ۲۰۲۴ شهرک کفر گلعادی را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست در حمله موشکی امروز به الجلیل و جولان اشغالی از سمت لبنان زخمی شده‌اند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که از صبح امروز بیش از ۱۰۰ موشک به سوی الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که لحظاتی پیش چند موشکِ شلیک‌شده از سمت لبنان به اطراف شهرک صهیونیستی «کریات شمونه» برخورد کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از رصد ۴۰ موشکِ شلیک‌شده از سمت لبنان به سوی شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد و مدعی شد که برخی از این موشک‌ها را رهگیری کرده است.

کد خبر 6097647

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه