Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه اقدام آمریکا در دو برابر کردن تعرفه‌های گمرکی بر واردات فلزات را محکوم کرد و آن را نقض قوانین سازمان تجارت جهانی دانسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ترکیه، امروز جمعه (۱۹ مردادماه) به اقدام دولت آمریکا در دو برابر کردن تعرفه‌های گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل در صفحه توئیترش اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر کرده است.

ترامپ در یک پیام توئیتری، ضمن اعلام دستور دو برابر شدن تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه، نوشت: «در همین حال، ارزش واحد پول ترکیه، لیر، به سرعت در برابر دلار بسیار قوی ما، سقوط می‌کند».

وزارت تجارت ترکیه در بیانیه‌ای به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «اقدام دولت آمریکا در دو برابر کردن تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد، نقض قواعد سازمان‌ تجارت جهانی است.»

وزارت تجارت ترکیه همچنین الام کرد ترکیه در مجامع بین‌المللی به دفاع از منافع صادرکنندگان آلومینیوم و فولاد در برابر فعالیت‌های غیرقانونی ادامه می‌دهد.  

ترامپ اعلام کرده بود تعرفه گمرکی واردات آلومینیوم به ۲۰ درصد و فولاد به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. 

خبرگزاری «رویترز» پیشتر گزارش داده بود که بعد از تصمیم ترامپ برای آغاز جنگ اقتصادی با کشورهای مختلف، صادرات فولاد از ترکیه به آمریکا، طی ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ به میزان نصف رسیده است.

با دستور رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مارس، تعرفه گمرکی واردات فولاد به ۲۵ درصد و تعرفه واردات آلومینیوم به ۱۰ درصد افزایش یافته بود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ ترکیه آمریکا تعرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر با برگزاری ۵ دیدار در حال پیگیری است.

هوادار2 - صنعت نفت آبادان یک

داور: امیرسامان سلطانی

اخراج:

گل: طالب ریکانی (20)پنالتی برای نفت آبادان/ داریوش شجاعیان(25) کریم اسلامی(28) برای هوادار

-------------

مس رفسنجان صفر  - گل گهر سیرجان یک

داور: سیدرضا مهدوی

اخراج:

گل: سعید سحرخیزان(28)

-------------

ذوب‌آهن اصفهان صفر  - نساجی مازندران یک

داور: مرتضی منصوریان

اخراج:

گل: منصور باقری(4)

-------------

آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر

داور: یاسر همرنگ

اخراج:

گل:

-------------

استقلال خوزستان صفر  - ملوان بندرانزلی صفر

داور: کوپال ناظمی

اخراج:

گل:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | خلاصه بازی آلومینیوم اراک ۱ - فولاد ۱
  • خلاصه بازی آلومینیوم و فولاد + فیلم
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • آلومینیوم با تصویر خاص مقابل فولاد
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • فولاد میزبان آلومینیوم
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند