Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@01:46:47 GMT

با مصرف پروبیوتیک‌ها استرس خود را کنترل کنید

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۰۴۵۰

با مصرف پروبیوتیک‌ها استرس خود را کنترل کنید

 
محققان آمریکایی معتقدند پروبیوتیک‌ها می‌توانند بدن را در برابر استرس ایمن کنند.   گروهی از محققان آمریکایی نوعی باکتری خوب را پیدا کردند که ممکن است از مغز در برابر تاثیرات منفی استرس حفاظت کند. در صورتیکه این ادعا در بررسی‌های آزمایشگاهی تایید شود می‌توان به درمان‌هایی با محوریت پروبیوتیک‌ها در برابر استرس، "اختلال استرس پس از ضربه" و اضطراب دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین پیش از این مطالعاتی در مورد تعیین ارتباط بین مغز و باکتری روده انجام گرفته است. به طور مثال در یک مطالعه آمده است فقدان نوعی باکتری در روده می‌تواند در نواحی از مغز که با افسردگی و اضطراب مرتبط است، تغییر ایجاد کند.

در یک بررسی دیگر محققان مشاهده کردند دارو‌های اسید معده از طریق اختلال در محور مغز – روده موجب افسردگی می‌شوند. همچنین محققان به ارتباط بین سلامت روده و اختلال استرس پس از ضربه پی برده‌اند.

علاوه بر این مطالعات نشان داده است که رابطه بین باکتری‌های روده و احساس سلامت و آرامش یک مسیر دو طرفه است. از سوی دیگر نه تنها فقدان میکروب‌های مفید به اختلالات روانی منجر می‌شود بلکه استرس نیز همچون خوراکی‌های نامناسب به سلامت روده آسیب می‌زند.

کاهش استرس با مصرف پروبیوتیک‌ها

با در نظر گرفتن این نتایج محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا باکتری‌های روده فرد را در برابر استرس حفظ می‌کند؟

به گفته محققان آمریکایی باکتری‌های مفید با خاصیت ضد التهابی وجود دارند که می‌توانند با استرس مقابله کنند.

در این بررسی محققان سه بار به تزریق باکتری MyCobacterium Vaccae به موش‌های نر اقدام کردند. هشت روز پس از آخرین تزریق، محققان متوجه افزایش سطح پروتئین ضد التهابی interleukin۴ در هیپوکمپوس (ناحیه در مغز) موش‌ها شدند. هیپوکمپوس ناحیه‌ای از مغز است که در حافظه و یادگیری نقش کلیدی دارد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان همچنین مشاهده کردند علاوه بر افزایش سطح پروتئین ضد التهابی interleukin۴، سطح پروتئین القاء کننده استرس نیز کاهش پیدا کرده است.

منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استرس کنترل استرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تغییر رویکرد در بازنگری مباحث مقررات ملی ساختمان با تمرکز بر مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حامد مانی‌فر یادآور شد: بازنگری مباحث 12 مقررات ملی و کنترل ساختمان تحت‌عنوان ایمنی در حین اجرا، مبحث 24 تحت‌عنوان ارزیابی و بهسازی ساختمان‌های موجود به اتمام رسیده و آماده ابلاغ است.

وی ادامه داد: مبحث 25 نیز تحت‌عنوان انطباق شهری ساختمان‌ها تدوین شده و آماده بررسی و تصویب در شورای تدوین است و مبحث 15 نیز تحت‌عنوان آسانسور و پلکان برقی بازنگری نیز در نوبت بررسی در شورای تدوین است.

وی با اشاره به  آغاز بازنگری مباحث 13 (طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان‌ها)، 14 (تأسیسات مکانیکی) و 16 (تأسیسات بهداشتی ساختمان) افزود: در بازنگری توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی مورد تأکید قرار خواهد گرفت است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توضیح داد: در ویرایش جدید مبحث 13 (طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان) موضوع استفاده از انرژی خورشید و ضرورت استفاده از آن در ساختمان و در مبحث مرتبط با تأسیسات مکانیکی و بهداشتی موضوع بازچرخانی آب، ضرورت استفاده از برخی تجهیزات و روش‌های مناسب برای صرفه‌جویی یا کاهش مصرف، همچون ضرورت استفاده از پمپ‌ها و الکترو موتورهای دور متغیر به‌جای دور ثابت مورد تأکید است. همچنین، ضرورت استفاده از انرژی متر در ساختمان‌ها، ضرورت استفاده از سنسورهای حرارتی که تأسیسات ساختمان را به‌طور هوشمند مدیریت می‌کند نیز در تدوین و بازنگری مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مانی‌فر رویکرد جدید تدوین و بازنگری مقررات ملی و کنترل ساختمان را در مجموع شامل اقداماتی دانست که ساختمان را به‌ویژه در بخش تأسیسات به‌سمت ساختمان هوشمند هدایت می‌کنند و تلاش دارند تا مدیریت انرژی در ساختمان‌ها محقق شود.

وی تصریح‌کرد: در این رویکرد صرفاً به‌دنبال صرفه‌جویی نیستیم بلکه به‌دنبال مدیریت انرژی هستیم. در فرآیند مدیریت انرژی، ساختمان فقط مصرف‌کننده نیست بلکه ساختمان هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده است. تلاش می‌کنیم به‌نحوی اقدامات را انجام بدهیم که ساختمان به‌عنوان واحد تولیدی حوزه انرژی در نظر گرفته شود.

وی از ارتقای جایگاه مبحث 19 مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد و گفت: در بازنگری جدید این مبحث راهبردهای کلانی مطرح می‌شود و سایر مباحث تلاش می‌کنند تا آن راهبردها را عملیاتی و اجرایی کنند.  

به گفته وی، بازنگری مبحث 17 مقررات ملی ساختمان تحت‌عنوان *طراحی و اجرای سامانه گاز طبیعی در ساختمان‌ها*، در ماه‌های گذشته از طریق برگزاری جلسات و بازدید از کارخانجات تولیدی که بخاری‌های گازسوز با راندمان بالا تولید می‌کنند انجام شده‌است.

مانی فر گفت: ساختار مبحث 17 را تغییر دادیم و یک ساختار ساده‌تر و قابل استفاده تری را نسبت به گذشته تدوین کرده‌ایم. در آن مبحث ضوابطی را در ارتباط با تجهیزات گازسوز کم مصرف پیش‌بینی کردیم به‌طوری که هم صنابع حمایت شوند و هم کاهش مصرف انرژی داشته‌باشیم. این مبحث نیز آماده ابلاغ است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • چین کم‌مصرف‌ترین و کارآمدترین تراشه هوش مصنوعی را ساخت
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی