Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@05:00:30 GMT

پردازش ابری چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۱۲۴۳

پردازش ابری چیست؟

ابر (Cloud) را استعاره‌ای برای اینترنت می‌دانند چون اینترنت همچون ابر جزئیات فنی‌اش را از دید کاربران پنهان می‌کند. در نمودارها نیز برای نشان دادن Cloud از شکل ابر استفاده می‌کنند. میترا جلیلی خبرنگار

ایران آنلاین /یکی از واژه‌هایی که این روزها احتمالاً در دنیای فناوری زیاد به گوش شما خورده، «پردازش ابری» یا Cloud computing  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که این ابرها کجا قرار دارند و چه مسئولیتی برعهده دارند. در پاسخ باید گفت درواقع ابرها به کاربران کمک می‌کنند تا اطلاعات خود را راحت‌تر ذخیره کنند و برای این ذخیره‌سازی، لزوماً نیازی به یک ‌هارد دیسک یا سیستم‌های کامپیوتری ندارید چون عملاً ابرها یک فضای فیزیکی نیستند. این بدان معناست که نگهداری و دسترسی به داده‌ها و برنامه‌ها فقط به کامپیوتر شما محدود نیست و در سراسر اینترنت در دسترس‌تان قرار می‌گیرد. حتی برخی، ابر (Cloud) را استعاره‌ای برای اینترنت می‌دانند چون اینترنت همچون ابر جزئیات فنی‌اش را از دید کاربران پنهان می‌کند. در نمودارها نیز برای نشان دادن Cloud از شکل ابر استفاده می‌کنند.

با استفاده از ابرها درواقع می‌توانید به‌آسانی و با سرعت بالا به داده‌های خود دسترسی داشته باشید چون امکان دسترسی به داده‌ها یا برنامه‌های شما از سراسر اینترنت فراهم است. ازسوی دیگر کاربر می‌تواند بدون نیاز به انجام‌ تنظیمات خاصی، از فضای ابری استفاده کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی ابرها این است که شما می‌توانید مطمئن باشید اطلاعات‌تان پاک نمی‌شود. درواقع تلاش کسانی که این فضا را ایجاد کرده‌اند، بر این بوده است که از اطلاعات کاربران حفاظت کامل شود و کاربر دیگر شاهد پاک شدن سهوی یا عمدی اطلاعات مهم خود نباشد.
یکی دیگر از قابلیت‌های ابرها، به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها در آن است. در این سیستم برنامه‌های کاربردی بسرعت به‌روز می‌شوند و نسخه آپدیت شده روی فضاهای پردازش ابری قرار می‌گیرد.
گفتنی است که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ فناوری ازجمله مایکروسافت، گوگل، اپل و آمازون این فضای ابری را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. هریک از شما ممکن است در کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود با واژه‌هایی همچون گوگل درایو، اپل آی‌کلود و آمازون کلود درایو برخورد کرده باشید، اما ندانید دقیقاً چه کاربردی دارند. در پاسخ باید گفت این موارد دقیقاً فضاهای ابری هستند که توسط این شرکت‌های فناوری در اختیار کاربران قرار گرفته است. به عنوان مثال گوگل درایو، یک سرویس پردازش ابری خالص با فضای ذخیره‌سازی کاملاً آنلاین است. اپل آی‌کلود یعنی سرویس ابری اپل نیز از فضای ذخیره‌سازی آنلاین برای پشتیبان‌گیری و همگان‌سازی ایمیل‌ها، تقویم و... کاربران استفاده می‌کند. آمازون کلود درایو نیز در واقع فضای‌ ذخیره‌سازی حجیم مورد نیاز ارائه‌دهندگان خدماتی مثل موسیقی را ارائه می‌دهد و همچنین امکان استفاده از فضای ذخیره‌سازی نامحدود برای نگهداری آنلاین تصاویر را در اختیارتان می‌گذارد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر عجیب و آخرالزمانی از سقوط ابرهای بارور در بیابان‌! + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، عواقب بارور شدن ابرها در استان بیابانی الحناکیه عربستان سعودی به سقوط ابرها در بیابان ختم شد. ویدئویی از ابرهای بارور در بیابان‌های عربستان ببینید.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 847351 برچسب‌ها آب و هوا - جهان خبر مهم باران عربستان

دیگر خبرها

  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • تصاویر عجیب و آخرالزمانی از سقوط ابرهای بارور در بیابان‌! + فیلم