Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@19:08:48 GMT

سرطان پوست؛ معیاری برای تشخیص سرطان‌های دیگر

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۲۶۸۵

سرطان پوست؛ معیاری برای تشخیص سرطان‌های دیگر

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد به تازگی کشف کرده‌اند که سرطان پوست، معیاری برای تشخیص انواع دیگر سرطان‌ محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که عوارض نوع معمول سرطان پوست را از خود بروز می دهند، با افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های دیگر مواجه هستند. بنابراین  سرطان پوست، ممکن است به ارزیابی خطر ابتلا به سرطانهای دیگر کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع سرطان پوست، یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها است که خود انواع گوناگونی دارد و معمول‌ترین آن‌ها، سرطان سلول پایه‌ای(Basal-cell carcinoma)، نوعی تومور بدخیم است که بیش از ۸۰ درصد تومورهای پوستی را شامل می‌شود و هر سال میلیون‌ها فرد در آمریکا با این نوع سرطان شناسایی می‌شوند.

جالب است بدانید پوست ما به طور مرتب در معرض اشعه فرابنفش قرار دارد که باعث تخریب DNA و ابتلا به سرطان می‌شود. اما پروتئین‌هایی در سلولهای پوست ما وجود دارد که وظیفه آن‌ها اصلاح این تخریب‌ها است. ابتلا به سرطان پوست در مراحل اولیه بسیار مهم  و در مقایسه با انواع دیگر سرطان بسیار آسان است. بسیاری از سرطان‌های داخلی تا زمانی که در مرحله پیشرفته نباشند، علائم خاصی از خود نشان نمی‌دهند. بنابراین پیش‌بینی افرادی که بیش از همه در معرض خطر قرار دارند، امری حیاتی است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته سرطان سلول پایه‌ای به پزشکان کمک می‌کند تا افرادی که در معرض خطر ابتلا به انواع دیگر سرطان هستند را شناسایی کنند. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا به تازگی بررسی کرده‌اند که سرطان سلول پایه‌ای، چگونه بر خطر ابتلا به انواع سرطان در آینده اثر می‌گذارد. دکتر کاویتا سارین، نویسنده ارشد تحقیق می‌گوید: "پوست، اساسا یک نمونه آزمایشی mutagenesis (جهش زا) بوده و بهترین عضو برای شناسایی مشکلات ژنتیکی است که منجر به سرطان می‌شوند."

دکتر سارین به اتفاق هونجی چو، رهبر گروه تحقیق ۶۱ فرد را که برای درمان سرطان غیر معمول سلول پایه‌ای در مرکز پزشکی استنفورد تحت درمان قرار داشتند، مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد در طول ۱۰ سال، ۱۱ نوع از عوارض سرطان پوست را از خود نشان داده بودند. دانشمندان می‌خواستند بدانند که آیا در بدن آن‌ها جهش پروتئینی که باعث تخریب DNAمی‌شود، وجود دارد یا خیر. آن‌ها کشف کردند که حدود ۲۰ درصد این افراد که به سرطان سلول پایه‌ای مبتلا بودند، در یکی از ژن‌های مسئول اصلاح DNA تخریب شده‌شان، جهش پروتئینی وجود داشت.

دکتر سارین گفت: "ما کشف کرده‌ایم افرادی که در طی یک دوره ۱۰ ساله، شش سلول سرطان پایه در آن ها پیشرفت کرده باشد، ۳ برابر بیشتر از دیگران آمادگی برای ایجاد سرطان‌های غیر مرتبط را دارند. سرطان‌های دیگر شامل ملانوما، سرطان خون، سرطان پستان، پروستات و کولون است و ما امیدوار هستیم که یافته‌های به دست آمده، شیوه‌ای جدید برای شناسایی افرادی باشد که خطر بیماری‌های بدخیم و تهدید کننده زندگی در آن‌ها زیاد است و بتواند این بدخیمی‌ها را قبل از پیشرفت سرطان تشخیص بدهد. "

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بيماري هاي پوستي سرطان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی

تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل دارند، در مقایسه با مردانی که کمترین میزان سبزیجات را در برنامه غذایی خود مصرف می‌کنند، ۵۲ درصد کمتر در معرض خطر پیشرفت سرطان قرار دارند و خطر عود بیماری ۵۳ درصد در آن‌ها کمتر است.

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رعایت یک رژیم غذایی گیاهی سالم (پس از تشخیص سرطان پروستات) در افراد می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.

به گفته ویویان لیو، محقق ارشد این مطالعه، تغییر روند معمول سرطان پروستات به درجه‌ی پیشرفته آن، یکی از نگرانی‌های اساسی در میان بیماران مبتلا، خانواده و پزشکان آن‌ها است.

رژیم‌های غذایی حاوی گوشت قرمز، لبنیات و چربی‌های حیوانی اغلب با پیشرفت سرطان پروستات همراه هستند.

لیو می‌گوید: «یافته‌های جدید پیرامون رعایت رژیم غذایی گیاهی با هدف بهبود سرطان پروستات و پیشگیری از پیشرفت آن، به حفظ سلامت و کاهش عوارض شایع‌ترین سرطانی که مردان با آن مواجه هستند، کمک می‌کند. عمل به این دستورالعمل غذایی، علاوه بر داشتن دیگر فوایدی که برای سلامتی دارد، در پیشگیری از ابتلا به سایر بیماری‌های مزمن نیز مؤثر است.»

همچین میوه‌ها و سبزیجات موجود در یک رژیم غذایی گیاهی، حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر ضد التهابی و فیبر رژیمی هستند که کنترل گلوکز را بهبود می‌بخشد و التهاب را کاهش می‌دهد.

رژیم‌های غذایی حاوی گوشت قرمز، لبنیات و چربی‌های حیوانی اغلب با پیشرفت سرطان پروستات همراه هستند. گوشت قرمز (مانند گوشت گاو و گوسفند) سرطان پروستات را به سمت تهاجمی شدن سوق می‌دهند. علاوه بر این، رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین حیوانی ممکن است مقاومت به انسولین را نیز افزایش دهند.

داده‌های مورداستفاده در این مطالعه، حاصل جمع‌آوری اطلاعات پزشکی بیش از ۲۰۰۰ مرد مبتلا به سرطان پروستات است. طی یک بازه زمانی هفت‌ساله، محققان دریافتند آقایانی که در برنامه غذایی خود، بیشترین مقدار سبزیجات و میوه‌ها را گنجانده‌اند، در مقایسه با مردانی که کمترین مقدار سبزیجات را مصرف کرده‌اند، خطر پیشرفت و عود کمترِ بیماری را دارند.

گفتنی است که متغیرهایی، چون سن افراد، شدت سرطان، استعمال دخانیات و ... بر نتایج تجزیه و تحلیلِ ارتباط میان رژیم غذایی گیاهی و کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات تأثیری نداشتند.

رژیم‌های گیاهخواری سالم که شامل سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل است، علاوه بر اینکه در کاهش خطر پیشرفت و عود سرطان پروستات نقش دارند، دارای فواید متعددی از جمله کاهش دیابت، کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و کمتر شدن نرخ مرگ و میر هستند. افزون بر این، شواهد بیولوژیکی نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاهخواری، سالم‌تر هستند و می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

دکتر آنتونی دامیکو، رئیس بخش انکولوژی تشعشعات ادراری تناسلی در مؤسسه سرطان دانا-فاربر در بوستون، در همین راستا می‌گوید که اگرچه یافته‌های فوق امیدوارکننده هستند، اما نمی‌توانند ثابت کنند که رژیم غذایی گیاهی باعث بهبود نتایج سرطان پروستات می‌شود؛ فقط ارتباطی بین این دو وجود دارد. او می‌گوید: «توصیه من این است که افراد پیرو یک سبک زندگی سالم باشند تا از انواع بیماری‌ها دور باشند؛ ورزش کنند، سیگار نکشند، غذا‌های سالم و مفید مصرف کنند و استرس خود را کنترل کنند. سبک زندگی سالم به طور کلی خطر عود و پیشرفت سرطان را کاهش می‌دهد.»

دیگر خبرها

  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید