Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: کتاب "از انس با قرآن تا تمدن نوین اسلامی" پس از مطالعات منظم در حوزه منظومه فکری امام خامنه‌ای حول مباحث مورد نیاز برای تحقق تمدن نوین اسلامی به عنوان چشم‌انداز مطلوب انقلاب اسلامی به مرحله نگارش رسید.

حسین ابراهیمی کوشالی نویسنده کتاب «از انس با قرآن تا تمدن نوین اسلامی» در مورد محور‌های اصلی که در این کتاب مورد اشاره قرار داده است، گفت: کتاب مذکور پس از مطالعات منظم در حوزه منظومه فکری رهبر معظم انقلاب حول مباحث مورد نیاز برای تحقق تمدن نوین اسلامی به عنوان چشم‌انداز مطلوب انقلاب اسلامی به مرحله نگارش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به مراحل مختلف رسیدن به تمدن اسلامی، تاکید کرد: بر اساس یافته‌های این پژوهش برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند طی مراحل و گام‌های هدفمندی خواهیم بود که هم در حوزه‌های فردی و هم در حوزه‌های اجتماعی باید به ترتیب محقق شوند. این مراحل به ترتیب عبارتند از: انس با قرآن، تدبر در قرآن، تعمیق معرفت دینی، استحکام ساختار درونی، بنای جامعه اسلامی و در نهایت ظهور و بروز تمدن نوین اسلامی.نویسنده کتاب «از انس با قرآن تا تمدن نوین اسلامی» با اشاره به نحوه نگارش این کتاب گفت: به منظور تبیین هر یک از این مراحل کلیه سخنرانی‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب که به موضوع مربوط می‌شد، فیش برداری و سپس در پنج سطح دسته بندی شد: مفهوم شناسی، اهداف، آسیب‌شناسی، راهبرد‌های اجرایی و در نهایت نتایج حاصل از تحقق موضوع.وی با تاکید بر نتایج کتاب اشاره کرد: این کتاب نشان می‌دهد که نخستین و مهم‌ترین گام برای رسیدن به چشم‌انداز آرمانی انقلاب اسلامی ایران بر مبنای منظومه فکری رهبر انقلاب فراگیر شدن انس با قرآن در فضای عمومی جامعه است و پس از تحقق این مهم پنج گام مهم دیگر باید در دستور کار مدیران و برنامه‌ریزان جامعه اسلامی قرار گیرد تا تمدن نوین اسلامی در برابر تمدن لیبرال دموکراسی غرب به پیروزی برسد و زمینه ظهور و بروز حکومت جهانی مهدوی فراهم شود.

ابراهیمی کوشالی با توجه به چشم‌انداز کتاب «از انس با قرآن تا تمدن نوین اسلامی» خاطرنشان کرد: این کتاب علاوه بر اینکه تلاش می‌کند مفهومی واحد از موضوعات شش‌گانه انس با قرآن، تدبر در قرآن، تعمیق معرفت دینی، استحکام ساختار درونی، بنای جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی بر اساس ادبیات مقام معظم رهبری ارائه کند، تلاش می‌کند تا اهداف و نتایج حاصل از هر یک را تبیین و ضمن آسیب‌شناسی هر حوزه در مقام عمل و اجرا، راهبرد‌های مسئولان و مدیران جامعه اسلامی را در هر مرحله بر اساس بیانات امام خامنه‌ای تبیین کند. همه این مراحل ذیل "نظام صحیح حرکت منطقی" نظام اسلامی قابل تعریف است که در سخنرانی آبان سال ۹۲ امام خامنه‌ای با فرماندهان بسیج کشور مطرح شد و معظم له این فعالیت را وظیفه برنامه‌ریزان کشور خصوصا در حوزه فرهنگی قلمداد کردند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه انقلاب اسلامی تمدن قرآن کتاب آسیب عکس دختر ایران جوان پسر پرونده زندگی فیلم بازی بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رضای انقلاب» خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا مطلبی» امام جماعت مسجد ابوذر تهران نوشته «حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات رونمایی می‌شود.

«رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

این کتاب روایتی از حضور یک روحانی انقلابی که به زبان ترکی آشنایی ندارد را شرح می‌دهد که در میان مردمی با زبان آذری مسولیت امام جماعت مسجدی را بر عهده می‌گیرد که سازنده آن با حکومت پهلوی ارتباط نزدیک و خوبی دارد. چالش‌هایی که سبب می‌شود روحانی جوان و انقلابی با وجود سخت بودن راه مسیری را دنبال کند که بعد از نیم قرن منشا تحولات بسیاری در محله‌ای شود که در آن امامت نماز را برعهده دارد.

حجت الاسلام مطلبی اکنون با ۹۰ سال سن همچنان با مردم محله و نمازگزاران آن ارتباط نزدیک دارد و توانسته است به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی زمینه را برای جلب و جذب جوانان بی شماری به مسجد فراهم کند.

سعید فخرزاده و حمید قزونی از ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه مصاحبه با راوی این کتاب را انجام داده‌ که پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تایید راوی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ رونمایی می‌شود.

کد خبر 6097101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری