Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، هرساله در موسم حج، تعداد زیادی از حجاج ایرانی نیز به عربستان سفر می‎کنند و در ضمن این سفر هزینه‎های بسیاری انجام می‎دهند که بعضا غیرضرور به نظر می‌رسد. مدیریت هزینه‎های سفر حج همواره مورد اعتراض برخی منتقدان وضعیت فعلی بوده است و باید برای آن چاره‎ای اندیشیده شود. بخشی از این هزینه‌ها مربوط حمل و نقل است که اکنون عمده سفرها به وسیله شرکت‎های هواپیمایی خارجی و از جمله خود عربستان انجام می‎شود اما بخشی دیگر نیز مربوط به سوغاتی‎هایی است که می‎توان آنها را در داخل نیز تهیه کرد؛ موضوعی که مورد تأکید رئیس سازمان حج و زیارت هم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین گروسی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره مدیریت اقتصاد حج پرداخت و اظهار کرد: در این مورد، مسئله حمایت از تولید داخلی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند و کسانی‎که برای امر واجب حج سفر می‌کنند باید این نکته مهم را در نظر داشته باشند که امروزه اشتغال جوانان و حمایت از کالا و تولیدات ایرانی، یکی از اوجب واجبات است.
برندهای برتر به حجاج معرفی شوند
وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی می‌تواند وضعیت جوانان را سر و سامان بدهد، برای آنان شغل ایجاد کرده و زمینه ازدواج آنها را فراهم کند؛ بنابراین بنده معتقدم باید بازارچه‌ها و فروشگاه‌های مخصوص عرضه کالاهای با کیفیت ایرانی برای حجاج در کشور خودمان ایجاد شود و کسانی‌که دارای برندهای برتر هستند به حجاج معرفی شوند تا آنان بتوانند کالای با کیفیت را خریداری کنند.
گروسی تأکید کرد: مخصوصا حجاجی که در این فصل به زیارت خانه خدا می‌روند باید وقت خود را برای عبادت بگذارند و بتوانند از این فرصت و فضای معنوی، بهره لازم را ببرند، نه اینکه وقت خود را در بازارهای عربستان تلف کنند و از معنویتی که شاید دیگر نصیب آنها نشود، غافل شوند.
جایگاه حمایت از کالای ایرانی در مدیریت اقتصاد حج
این نماینده سابق مجلس یادآور شد: بنابراین در زمینه مدیریت اقتصاد حج، دو موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد که اولین مورد، حمایت از کالاهای داخلی و همچنین برندهای برتر کشور است و در این راستا باید مکان‌های مخصوصی برای حجاجی که از سفر برمی‎گردند فراهم شود تا کالای مورد نیاز خود را از داخل تهیه کنند و اگر احیانا برندهای خوب و مهم را نمی‌شناسند، آنها را در آن مرکز تهیه کنند.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، امیدواریم بتوانیم حج را به معنی واقعی کلمه برگزار کنیم و کسانی‌که توفیق این سفر معنوی نصیب آنها شده است، بتوانند از این فضا، استفاده لازم را ببرند و خریدهای خود را در داخل میهن عزیزمان انجام دهند.
اهمیت توسعه ایرلاین‌های داخلی
گروسی درباره صرفه‌جویی در هزینه ایرلاین‌ها نیز گفت: بخش زیادی از رفت و آمد و حجاج توسط ایرلاین‌های خارجی انجام می‌شود و هزینه زیادی را به کشور ما تحمیل می‌‎کند. کشورهایی که از لحاظ صنعت هواپیمایی توسعه پیدا کرده‌اند، هزینه تمام شده سفر مردمان آنها کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین لازم است ایرلاین‌های ایرانی توسعه پیدا کنند و در این راستا نیازمند همکاری بخش خصوصی هستیم.
وی در پایان سخنان خود گفت: بخش خصوصی، محدودیتی در این زمینه ندارد و اتفاقا ایرلاین‌های خصوصی توسعه بیشتری پیدا کرده‌اند؛ بنابراین امیدواریم که حمایت لازم در توسعه ایرلاین‌های داخلی انجام شود و بتوانند با کشورهای دیگر همانند امارات و عربستان رقابت کامل داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا سیاست و اقتصاد حج اقتصاد حج حجاج ایرلاین صرفه جویی کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج