Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان وبلوچستان ،  مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه برداشت خرما در ایرانشهر از نیمه تیر آغاز و تا اواخر مهر ادامه دارد افزود : پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 50 هزار تن خرما از نخلستان های ایرانشهر برداشت و روانه بازارها داخل و خارج از استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه ولی بر، با بیان اینکه بیش از 40 رقم خرما در ایرانشهر تولید می شود، افزود: خرمای ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از جمله ارقام خرمای این منطقه است.

ویگفت: ایرانشهر با دارا بودن 9 هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان  و به عنوان قطب تولید خرما در استان است.

شاه ولی بر تاکیدکرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب باعث شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه ها خریداری و به نام شهرستان های دیگر عرضه شود.

وی افزود: ایرانشهر دارای 6 سردخانه با ظرفیت بیش از12هزار تن است ومازاد این ظرفیت برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از پنج هزار نفر در این شهرستان به کار تولید خرما اشتغال دارند .

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خرمای ایرانشهر برداشت عرفه بازار مصرف سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی صبح چهارشنبه در کارگروه تخصصی خرما اظهار کرد: دشتستان بالغ بر ۲۷ هزار هکتار سطح زیر کشت خرما دارد که سالانه حدود ۱۲۰ هزار تن خرما تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: سالانه ۳۰ هزار تن خرما از استان بوشهر به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود که دشتستان بالاترین میزان صادرات را در بین سایر شهرستان‌های استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دشتستان لیست کاملی از مسائل و مشکلات و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خرمای دشتستان را بطور مفصل ارائه نمود.

کارگروه تخصصی خرما با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی دشتستان، اساتید و محققین دانشگاهی و پژوهشگران مرکز تحقیقات، پارک علم و فناوری، مسئولین استانی سازمان جهاد کشاورزی، کارشناسان شهرستانی و استانی و بهره برداران بخش کشاورزی و نماینده سردخانه داران شهرستان در سالن جلسات جهاد کشاورزی دشتستان برگزار شد.

این کارگروه که با استقبال مدعوین برگزار شد و شرکت کنندگان اظهار امیدواری کردند که این مهم قدم تأثیرگذاری در بهبود کمیت و کیفیت خرمای دشتستان خواهد گذاشت. اعضای شرکت کننده در این کارگروه به بیان نقطه نظرات، چالش‌ها و راه حل های پیشنهادی پرداختند.

کد خبر 6099993

دیگر خبرها

  • اصلاح و نوسازی حدود ۶۵ هزار هکتار باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • برداشت انبه سبز از باغ‌های میناب
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • کمک شرکت نیشکر به گندم کاران در مقابل سیلاب
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر