Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، با شناسایی و دستگیری ۲۱ نفر از لابه‌لای ۷ محموله در هفته گذشته، تعداد کشفیات قاچاق انسان توسط ماموران گمرک از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۱۳۹ مورد افزایش یافت . بنابراین گزارش افراد دستگیر شده تابعیت ایرانی ، پاکستانی ، گینه و افغانستان را دارند .

ماموران گمرک بازرگان در محموله اول ، ۲ نفر از اتباع ایرانی و پاکستانی را از یک محفظه بار یک دستگاه تریلی خروجی ترانزیتی شناسایی کردند، این‌ دو‌نفر در این محموله حامل کود شیمیایی از مبدا ازبکستان مخفی شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌همچنین در محموله دوم، دو شهروند ایرانی و ساکن تهران با مخفی شدن در لا به لای تریلی های خروجی قصد خروج‌غیر قانونی‌‌ داشتند که توسط ماموران گمرک شناسایی شدند.

در محموله سوم، دو نفر از اتباع کشور گینه در محفظه بار یک دستگاه تریلی ترکیه ای مخفی شده بودند‌که با دقت و‌هوشیاری ماموران گمرک و استفاده از دستگاه ایکس شناسایی شدند. بار این دستگاه تریلی مس و از مبدا ازبکستان به مقصد ترکیه در حرکت بود.

در محموله چهارم، زوجی از اتباع کشور افغانستان در داخل بار صادراتی مخفی شده بودند که این دو نفر با دقت و هوشیاری ماموران شناسایی شدند.

در محموله پنجم ۳ نفر از اتباع بنگلادش ‌از داخل بار صادراتی حامل محصولات پتروشیمی شناسایی شدند. این محموله ازمبدا تهران به مقصد ترکیه در حرکت بود.

در محموله ششم ، ۷ تبعه پاکستانی‌ در لابه لای تریلی های خروجی مخفی شده بودند که توسط ماموران شناسایی شدند.

در هفتمین محموله نیز ۳ نوجوان ایرانی از داخل بار یک تریلر توسط ماموران گمرک شناسایی و کشف گردید .

بنابراین گزارش ماموران گمرک ایران از ابتدای امسال ۱۳۹ مورد قاچاق انسان را کشف کرده اند. قاچاقچیان انسان علی رغم افزایش ریسک قاچاق همچنان با دریافت مبالغ زیادی از افراد، سعی در عبور غیر قانونی آنها به ویژه در ساعات بعد از نیمه شب را دارند که با دقت و‌ هوشیاری ماموران گمرک ، رصد اطلاعات محموله ها و‌ تجهیز گمرکات مرزی به دستگاه های کنترلی پیشرفته این محموله ها شناسایی شده و تعداد کشفیات افزایش قابل توجهی یافته است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان ایران جرم قاچاق گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی

 ستاره با اشاره به اینکه سال گذشته همه افراد فوت شده ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی بودند مرد بودند گفت: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر بر اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در استان هفت درصد افزایش یافت اظهار کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافت.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آن‌ها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • جزئیات پرونده قاچاق و خانه فساد دختران | بازداشت تصویربرداران فیلم مستهجن
  • جزئیات پرونده قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری + جزئیات | شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در این زمینه
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته