Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@04:08:14 GMT

کتابچه وصایای 49 شهید دزفول در خصوص نمازجمعه منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۴۹۴۰

کتابچه وصایای 49 شهید دزفول در خصوص نمازجمعه منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، همه فعالیت‌های حول محور شهدا که توسط موزه دفاع مقدس دزفول، سپاه ، بسیج و ارتش انجام می‌شود، نیروهای خادم‌الشهدا انجام دهنده و اجرا کننده مراسمات هستند و هیچ چشم داشتی جهت درج حتی نام خادمین شهدا نیز در برنامه‌ها ندارند.

تزئینات مراسمات تشیع پیکر مطهر شهدا، بستن دکور و تولید محتوا جهت یادواره‌ها، تعامل با رادیو جهت قرائت زندگی‌نامه و وصیتنامه شهدای دزفول، تعامل با بنیاد شهید در خصوص تعویض پرچم مزارهای شهداء، ترمیم و رنگ‌آمیزی سنگ قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا که به صورت هفتگی در چهارشنبه شب‌ها، پیشنهاد نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های فاقد نام شهر بنام شهداء، نصب تابلوی عکس شهدا با همکاری شهرداری درب منازل شهدا از جمله اقدامات کمیته خادمین شهدا خوزستان؛ شهرستان دزفول به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر اقدامات می‌توان به جمع‌آوری آمار کلیه مادران شهدایی که در قید حیات هستند و دیدار و سرکشی و اهدا هدیه به آنها در روز میلاد حضرت زهرا(س) روز مادر به نیابت از فرزند شهیدشان اشاره کرد. همچنین طرح خادمی مادران شهدا تحت عنوان فرزندان مادران شهدا، عزیزان خادم به صورت هفتگی به خانواده شهید سرکشی کرده و مادران و پدران شهدا که توان جسمی ندارند را امورات منزل آنها را انجام می‌دهند از تهیه نان تا موارد دیگر.

طرح ضیافت افطار با مادران شهدا که سفره‌های افطار توسط خادمین تهیه و در ماه مبارک رمضان با مراجعه به منزل شهدا در کنار پدر و مادر شهدا سفره‌های افطار را پهن کرده و در لحظات افطار از شهید یاد می‌کنند.

برنامه اصلی که نمایی قوی و ملموس‌تر دارد، اعزام خادمین شهدا به مناطق عملیاتی اعم از جنوب، غرب و شمالغرب است که آبان ماه اعزام برادران خادم جهت اردوهای دانش‌آموزی و در اسفندماه اعزام خواهران و برادران به مناطق عملیاتی جنوب جهت راهیان نور ملی و در تیر و مردادماه نیز اعزام برادران خادم به مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب است.

از دیگر اقدامات کمیته خادمین شهدا، بحث پژوهش در وصایای شهدا در خصوص نمازجمعه است که ستاد نمازجمعه از خادمان درخواست همکاری کرده و پس از انجام کار توسط خادمین و پیگیری وصایا نهایتاً کتابچه‌ای از وصایای 49 شهید مذکور تهیه و تولید شده است. این کتابچه توسط ستاد ستاد نمازجمعه شهر دزفول و به همت کمیته خادمین شهدا تهیه و تولید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شهدای شهرستان دزفول شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی

مصطفی رجبیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همه ساله از یکم ذی القعده تا یازدهم ذی القعده به مناسبت ایام ولادت سراسر نور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام که دهه کرامت نام گرفته است جشن‌های مردمی در سراسر استان تحت عنوان زیر سایه خورشید برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال از ۲۰ اردیبهشت ماه تا ۳۱ اردیبهشت ماه برنامه‌ریزی‌هایی در استان هرمزگان انجام شده است تا هفدهمین دوره از جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با شور و شوق فراوان برگزار شود و مردم سراسر استان از خوان با برکت حضرت رضا علیه السلام متنعم شوند.

رجبیان ادامه داد: در دهه کرامت امسال شعار محوری کاروان‌های زیر سایه خورشید «یا امام رضا (ع) با شما سربلندیم» انتخاب شده است و بنا داریم در استان هرمزگان از چندین کاروان رضوی میزبانی کنیم.

معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان، توسعه صحن و سرای معنوی حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام و ترویج زیارت از راه دور را جزو اهداف اصلی اعزام کاروان‌های خادمین رضوی به مناطق مختلف کشور دانست و گفت: در دهه کرامت سال جاری مفتخر هستیم که میزبان سه گروه از خادمین حرم مطهر رضوی در استان هرمزگان باشیم که پرچم آستان قدسی بارگاه منور سلطان سریر ارتضا را به همراه دارند.

وی خاطرنشان‌کرد: برای کاروان‌های زیر سایه خورشید در سه محور مرکز، شرق و غرب استان هرمزگان برنامه‌ریزی های ویژه‌ای انجام شده است و بنا است با حضور در جمع مردم مناطق مختلف استان حال و هوای هرمزگان را امام رضایی کنند.

رجبیان تاکیدکرد: برای هفدهمین دوره از جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید ۳۰۰ برنامه گوناگون اجتماعی، هنری، خدمت رسانی، ورزشی و فرهنگی در نظر گرفته شده است که طی دهه مبارکه‌ی کرامت در جای جای استان اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096180

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشییع شدند
  • پیکر شهید غلامعلی عشیری در دزفول تشییع و به خاک سپرده شد
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشیع شدند
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • تشییع پیکر دو شهید خوزستانی شناسایی‌شده پس از ۴۰ سال
  • وداع دزفولی‌ها با شهید عشیری لیوسی/ پایان فراق پس از ۴۲ سال
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • تداوم امدادرسانی درپی سیلاب و آب‌گرفتگی دزفول