Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزار ایرنا ، وحید رشیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری های فرماندهی انتظامی استان و تصویب شورای اسلامی شهر، میدان شاپورخواست (ژاندارمری سابق) به میدان پلیس تغییر نام یافت.
وی اظهار داشت: این میدان پیش از این موسوم به یک نام نظامی (ژاندارمری) و بازگشت به هویت سابق آن از مطالبات برخی نهادها نسبت به شورای شهر و شهرداری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: وجود نماد باستانی ریتون بزکوهی در آن منطقه با نهادهای انتظامی، قضایی و درمانی اطراف ناهمگون بود که این موضوع بارها توسط افراد صاحب‌نظر به عنوان یک انتقاد نسبت به شهرداری مطرح می شد.
شهردار خرم آباد گفت: با توجه به ارزش نمادین مجسمه ریتون بزکوهی و ارتباط آن با تاریخ و تمدن کهن لرستان، انتقال این مجسمه به محوطه بوستان تاریخ محور شاپوری در دستور کار قرار دارد.
رشیدی افزود: وجود نماد (تکوک) ریتون بز کوهی در میدان باستان و جنب پل شکسته در کنار ماکت پل های تاریخی استان علاوه بر همگونی بیشتر، مجموعه ای از عناصر باستانی و تاریخی لرستان را ایجاد می کند که می تواند جذابیت های بیشتری پیش روی گردشگران قرار دهد.
وی اضافه کرد: بوستان شاپوری علاوه بر پل باستانی شاپوری، ماکت یا نمونه مشابه چندین پل تاریخی لرستان از جمله کشکان، پل گپ، قلعه حاتم و گاومیشان را در خود جای داده است.
ریتون بز کوهی از آثار مکشوفه در غار کلماکره بود که بر خلاف باور عامه که آن را منتسب به هخامنشیان می دانند، ساخته یک حکومت محلی در لرستان با نام ساماتوره است.
به عقیده صاحب نظران، بوستان شاپوری با توجه به زیبایی و هویت تاریخی آن و وجود 2 دریاچه مصنوعی و طبیعی می تواند به یکی از جذابیت های مهم گردشگری لرستان تبدیل شود.
این مجسمه پیش از این در میدان شاپور خواست قرار داشت که نهادهایی از جمله تامین اجتماعی، فرماندهی نیروی انتظامی و دادگستری در نزدیکی این میدان واقع شده اند.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت باستانی تامین اجتماعی شورای اسلامی شهر فرماندهی انتظامی استان گردشگری رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)

آثار هنری مینیاتوری در‌حالی‌که بسیار ریز و ظریف هستند با جزئیات فوق‌العاده‌ای خلق شده‌اند؛ این امر به جذابیت هنر مینیاتوری می‌افزاید. 

به گزارش زومیت، صلوات فیدای (Salavat Fidai) هنرمندی است که از نوک مداد، شاهکارهایی ظریف و باورنکردنی می‌سازد. جزئیاتی که فیدای در شاهکارهای شکننده‌ی مینیاتوری‌اش به‌کار می‌برد بسیار شگفت‌انگیز و تماشایی هستند.

در میان آثاری که فیدای خلق می‌کند می‌توانید شخصیت‌های معروفی از کتاب‌ها و فیلم‌ها، گیاهان، ماشین‌ها و بسیاری چیزهای دیگر را پیدا کنید. نکته‌ای که آثار او را به‌هم متصل می‌کند، این است که همه‌ی آ‌ن‌ها در عین کوچک بودن جزئيات منحصربه‌فردی دارند.

خودتان به تعدادی از مجسمه‌های گرافیتی هنرمند روس نگاهی بیندازید و به ما بگویید کدام یک از آن‌ها شما را بیشتر تحت تأثیر قرار داد و باعث شد فکر کنید که چطور چنین چیزی ممکن است؟

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • رهاسازی چاه عمیق بدون حفاظ در مجموعه باستانی گورستان سیراف + فیلم
  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • تقدیم اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه