Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ​​نخستین جشنواره غزل پارسی در هرات به کار خود پایان داد. همزمان با پایان این جشنواره از مقام ادبی «ناظم هروی» نیز تجلیل و گزیده غزلیات و نقاشی این شاعر مطرح قرن یازدهم قمری رونمایی شد.

«آریا رئوفیان»، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات از برگزار کنندگان این جشنواره ادبی تمجید کرد و در عین حال توجه به ارتقای فرهنگ را از اولویت‌های کاری این اداره عنوان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تداوم راه‌اندازی برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های ادبی، از جایگاه بلند غزل در ادبیات کشور نیز یادآوری نمود.

جشنواره غزل پارسی در حالی در شهر هرات برگزار و به کار خود پایان داد که پیش از این نیز شهر هرات شاهد برگزاری جشنواره‌های مهم ادبی و فرهنگی بوده‌اند.

با این همه، «سید آقا حسن فاضل سانچارکی»، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز گردهمایی فرهنگیان و شعرای مطرح کشور در شهر هرات را به فال نیک گرفت و برگزاری این جشنواره را نشان از فرهنگ پروری و ادب دوستی شهروندان فرهنگ دوست هرات عنوان کرد.

در این جشنواره شاعرانی از ولایت‌های مختلف کشور به خوانش شعر پرداختند، یاد و خاطره شهدای حملات تروریستی بویژه حمله تروریستی روز (پنج شنبه ۱۹ اسد) در شهر هرات و هدف قرار دادن غیر نظامیان را تقبیح نمودند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولایت هرات جشنواره غزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری

آیین بدرقه نخستین کاروان زائران عمره از تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، بامداد دوشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳- در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

الزام حضور زوار ۴ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه

به منظور میزبانی مناسب فرودگاه از زائران خانه خدا توصیه می شود با توجه به اینکه فرآیند تحویل بار همچون عملیات حج تمتع نیست، زائران چهار ساعت قبل از پرواز برای انجام این فرآیند در فرودگاه حضور داشته باشند.

از زائران درخواست می شود با حداقل نفرات مشایعین به فرودگاه مراجعه و تا حد امکان برای جلوگیری از ازدحام، مراسم خداحافظی را در منزل یا مساجد به جا بیاورند و از آوردن داروهای ممنوعه و ... که پیش از این در قالب دستورالعمل به کاروان‌ها ابلاغ شده است، پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه
  • بدرقه نخستین زائران عمره از فرودگاه امام (ره)؛ پایان ۹سال چشم انتظاری
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز
  • محفل ادبی خاطره خیبر برگزار شد
  • استقبال دانشگاهیان از جشنواره شهید آوینی ۳ برابر سال گذشته بود