Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، گفت: سنت «اقراء» یک سنت متداول اسلامی و دینی در جهان اسلام است و این سنت در ایران بوده اما از سال 1395 توسط شورای عالی قرآن به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و تا کنون اساتیدی از مصر، عراق و سوریه در کشور ما به این مهم اهتمام داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر شیخ محمد فهمی عبدالسید العصفور از استادان مصری با اقامت در ایران به امر اقراء می‌پردازد، افزود: تا کنون 51 نفر از قاریان و حافظان ممتاز از 11 استان کشور دوره اقرا را با موفقیت گذراندند.

میرزاجانی با اشاره به اثربخشی سنت اقراء، تصریح کرد: به گفته افرادی که در نزد استاد شیخ عصفور سنت اقراء را تلمذ کردند این آموزش‌ها برای آنان بسیار مورد توجه و اثربخش بوده است.

وی در ادامه به اهمیت خبرگزاری ایکنا اشاره کرد و افزود: معتقدیم این خبرگزاری یکی از نهادهای ثمربخش در حوزه قرآن است و انصافا مولود مبارکی است.

معاون شورای عالی قرآن با بیان اینکه تا کنون مسئولانی در صدر این خبرگزاری بودند تلاش وافری در توسعه این خبرگراری داشتند، اظهار کرد: در حال حضر آقای شوشتری مسئولیت این خبرگزاری را برعهده دارد و امیدواریم که با تجربیات و انگیزه‌ خوبی که دارد بتواند تحولی را در ایکنا ایجاد کند. 

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش بیشتر جهاد دانشگاهی و مجموعه‌هایی همچون شورای توسعه قرآن که به نوعی می‌توانند پشتیبانی از ایکنا داشته باشند  شاهد رشد همه جانبه در خبرگزاری ایکنا باشیم.

میرزاجانی اظهار کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآن در پیشرفت و توسعه قرآن در کشور نقش قابل توجهی داشته است و انتظار داریم از این پس نیز با سرعت بیشتری به پیش برود.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌عالی امنیت ملی: «نورنیوز» ارگان رسانه‌ای ما نیست

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: نور نیوز ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن نیست.

به گزارش فارس، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی همچنین تصریح کرده است: با توجه به اینکه در برخی رسانه‌ها از پایگاه خبری تحلیلی "نورنیوز" به عنوان رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی یاد می‌شود، آقای رضا سراج معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شعام اعلام کرد: شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه شورا دارای اُرگان رسانه‌ای نبوده و کلیه اخبار و اطلاعیه‌های آن از طریق رسانه ملی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود. ضمن اینکه با هیچ کدام از رسانه‌ها، دارای ارتباط اختصاصی و ویژه نیز نمی‌باشد.

دیگر خبرها

  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید
  • شورای‌عالی امنیت ملی: «نورنیوز» ارگان رسانه‌ای ما نیست
  • نور نیوز ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی نیست
  • دعوت ستاره قطری پرسپولیس از قاری قرآن نوجوان
  • محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود