Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:10:30 GMT

۲ هزار پرونده برای واحدهای صنفی متخلف لرستان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۶۶۸۳

۲ هزار پرونده برای واحدهای صنفی متخلف لرستان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفی خانی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰ هزار بازرسی توسط بازرسان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ادارات دیگر به عمل آمده که منجر به تشکیل بیش از دو هزار پرونده شده است.

وی گفت: ارزش پرونده‌های تشکیل شده در این بازه زمانی بیش از ۶۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۰ درصدی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای تشدید بازرسی‌ها شاهد کشف هشت انبار برنج به عناوین مختلف همچون اختفاء، امتناع از فروش کالا، عدم اعلام موجودی و احتکار به میزان ۳۷۰ تن هستیم، افزود: ارزش ریالی محمول‌های کشف شده ۲۲ میلیارد و ۴۳۱ میلیون بوده است.

صفی‌خانی، عنوان کرد: طی هفته جاری نیز با بازرسی‌های به عمل آمده از واحدهای صنفی بیش از دو هزار واحد بازرسی شدند که از این تعداد ۱۰۰ کیلو گوشت گاو، دو هزار و ۶۰۰ کیلو مرغ، دو هزار و ۷۰۰ پرس غذا از تالار و رستوران‌های بین راهی به عنوان گران‌فروشی تشکیل پرونده و متخلفان برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مرداد ماه سال جاری شاهد کشف پنج انبار آهن آلات به عناوین مختلف همچون عدم اعلام موجودی، اختفا، امتناع از فروش به ارزش یک میلیارد و ۲۹۵ هزار ریال هستیم، تاکید کرد: همچنین در این مدت یک انبار پودر شوینده به تعداد دو هزار و ۵۰۰ کارتن و ارزش دو میلیارد ریال، چهار انبار لاستیک با عناوین عرضه خارج از شبکه و عدم اعلام موجودی کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال، احراز تخلف گاز مایع و معرفی ۱۴ واحد متخلف شناسایی و کشف شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، اظهار داشت: همچنین دو واحد متخلف با تخلف قاچاق کالاهای دارویی و بهداشتی به ارزش ۶۵ میلیون ریال، یک انبار لوازم خانگی با تخلف احتکار کالا به قصد گران‌فروشی به ارزش ۳۲۰ میلیون ریال، یک انبار تخم مرغ با میزان ۲۵۰۰ کارتن و ارزش ۱۰۵ میلیون ریال توسط بازرسان این سازمان و سایر ارگان‌ها کشف شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

کد خبر 4371279

منبع: مهر

کلیدواژه: تخلفات صنفی صنعت معدن و تجارت لرستان روز خبرنگار بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان مشهد شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج بیرجند سانحه تصادف کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر

 عبدی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان اهر به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی نظارت بر فعالیت صنوف را در سطح این شهرستان در دستور کار خود قرار داده و از واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح طی هفته جاری از تعداد ۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که تعداد ۱۸ واحد صنفی متخلف اعم از (سمساری، خواربار، کافه خانه و دفتر مشاوره ازدواج) به علت عدم رعایت قوانین صنفی و عدم توجه به اخطار‌هایی داده شده پلمب شد و متصدیان واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترل و نظارت پلیس گفت: با صنوف و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند نیز برخورد قانونی خواهد شد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی