Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:58:14 GMT

«نشست علمی الزامات تمدن نوین اسلامی» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۷۳۰۱

«نشست علمی الزامات تمدن نوین اسلامی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «نشست علمی الزامات تمدن نوین اسلامی» از سوی دانشکده الهیات ومعارف اسلامی دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی به عنوان مهمترین دانشگاه اسلامی اندونزی و با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی و سخنرانی محمد حسین مختاری ریاست دانشگاه و آخوند نوری زاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس و شرکت هیئت تقریبی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این نشست با بیان این که تمدن اسلامی بر پایه دو شاخصه مهم پیامبر عظیم الشان اسلام شکل گرفت، گفت: اولین شاخصه، اخلاق آن حضرت و دیگری دلسوزی ایشان نسبت به عموم مردم بود که پایه های اصلی شکل گیری تمدن اسلامی را تشکیل داد.

وی افزود: بنیانگذار تمدن اسلامی پیامبر مکرم اسلام است. چون دعوت پیامبر(ص) منطبق با فطرت بشر بوده و بنابراین این تمدن جهانی شد و همه از این آموزه های انسانی و اسلامی ایشان استقبال کردند که بعدا به صورت تمدن در آمد.

استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه بیان داشت: تمدن نوین اسلامی، پیشرفت همه جانبه بشر امروزی در سایه وحی و آموزه های دین مبین اسلام است و نگاهی که اسلام به انسان دارد در دو بعد و ساحت مادی و معنوی است و تمدن نوین اسلامی نیز نگاه همه جانبه به انسان دارد همانگونه که اسلام نگاه می کند، لذا تمدن اسلامی با تمدن غربی که نگاه مادی گری به انسان دارد متفاوت است.

مختاری در ادامه به الزامات و مقدمات تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت بین مسلمانان و احترام به مقدسات یکدیگر و تفسیر صحیح و برداشت های درست از متون دینی به عنوان اصلی ترین الزامات تمدن نوین اسلامی است.

وی همچنین یکی از رسالت ها و وظایف دانشگاه مذاهب اسلامی را ارئه تفسیر صحیح از متون دینی عنوان کرد و افزود: امروز وظیفه دانشگاهیان است که با تفاسیر و قرائت های غیرمنطقی ومخالف با آموزه های قرآنی مقابله کنند و تفسیر صحیح و درست از متون را ارائه نمایند.

سپس آخوند عبدالباسط نوری زاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز به ارائه مطلب در خصوص سهم جامعه اهل سنت ایران در شکل گیری تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به هدایت های مقام معظم رهبری در ایران، اهل سنت نیز دوشادوش برادران شیعه نقش مهمی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی دارند که مهترین رکن آن وحدت میان مسلمانان است و این را نصب العین برنامه های خود قرار داده و به عنوان یک الگو به سایر مسلمانان ارائه می دهند.

در ادامه حاضران سوالاتی را درخصوص دانشگاه مذاهب اسلامی، وضعیت اهل سنت در ایران و چگونگی برون رفت ازبحران هایی که در جهان اسلام وجود دارد مطرح کردند و مختاری و آخوند نوری زاد پاسخ دادند.

کد خبر 4371316 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: اندونزی تمدن نوین اسلامی دانشگاه مذاهب اسلامی معرفی کتاب فلسفه فعالیت های قرآنی تازه های نشر علوم انسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سهروردی قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرآن کریم کنفرانس بین المللی معرفی نشریات مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد