Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود پزشکیان با رد ادعاهای مطرح شده درباره میزان حقوق دخترش در پتروشیمی جم در روز استیضاح علی ربیعی، گفت: بنده از همه خبرنگاران دعوت می‌کنم تا خانه و زندگی بنده را از نزدیک ببینند و با وضعیت زندگی کسانی که علیه بنده ادعا مطرح می‌کنند مقایسه کنند. آفتاب‌‌نیوز : مسعود پزشکیان نماینده تبریز در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اتفاقات روز استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرح ادعاهایی درباره حقوق دخترش به دلیل کار در پتروشیمی جم، گفت: بنده از همه خبرنگاران دعوت می‌کنم که خانه و زندگی‌ام را از نزدیک دیده و خانه و زندگی کسانی که علیه من ادعاهایی مطرح می‌کنند را هم ببینند و با یکدیگر مقایسه کنند، آنگاه بگویند که آیا وضعیت زندگی ما بالاتر است یا وضعیت زندگی آنها؟
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: بنده نمی‌دانم که چرا این صحبت‌ها را مطرح کردند اما در روز استیضاح جوی درست شد که دور از حق و انصاف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در هیات نظارت تمامی ادعاهای مطرح شده را بر اساس مستندات پیگیری می‌کنیم. از همه دعوت می‌کنیم تا در این جلسه موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
پزشکیان ادامه داد: بنده به عنوان یک جراح قلب با ۳۰ سال سابقه تدریس در دانشگاه از همه دعوت می‌کنم که زندگی من را در تهران و تبریز از نزدیک ببینند و آن را با زندگی آقایان مقایسه کنند. کار دختر من موضوع پنهانی نیست، جدا از آن می‌توانند زندگی اطرافیان من را ببینند و آنگاه ادعاهای آنها بررسی شود.
وی درباره ادعای گرفتن ۱۰ میلیون حقوق ماهیانه دخترش، گفت: دختر بنده با مدرک فوق لیسانس کار می‌کند و ماهیانه چهار میلیون حقوق می‌گیرد آیا خلاف است؟
پزشکیان در واکنش به اینکه ظاهرا فیش حقوقی دخترش با دریافتی ۱۰ میلیون تومان به علی لاریجانی داده شده است، گفت: اگر دختر من ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد هر چه می‌خواهند بگویند، من هیچ چیز پنهانی ندارم.
نایب رییس مجلس در پاسخ به اینکه آیا طرح این ادعاها به دلیل دفاع او از ربیعی در روز استعفا بوده است؟ گفت: من نمی‌دانم این اتهامات را برای چه چیزی مطرح کردند اما اکنون از همه دعوت می‌کنم که وضعیت زندگی بنده را ببینند، آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است. من نمی‌خواستم این کارها را بکنم ولی وقتی این حرف‌ها را می‌زنند من هم چاره‌ای ندارم.
وی با بیان اینکه «رفتن ربیعی از وزارت کار برایش فرقی نمی‌کند»، گفت: بنده زمانی وزیر بوده و اکنون هم نماینده مجلس هستم. اینکه یک فرد وزیر، معاون و یا هر سمتی داشته باشد یک لیاقتی است که به او برای خدمت داده شده است. اگر من به دنبال پست، مقام و ثروت بودم می‌توانستم از مجلس بیرون بروم و به عنوان جراح قلب کار کنم، خودتان بررسی کنید و ببینید به ازای هر عمل قلب چقدر پول به دست می‌آید.
نماینده مردم تبریز در مورد اینکه چقدر جلسه استیضاح ربیعی باعث خدشه‌دار شدن شأن مجلس شد، گفت: این مجلسی است که همه می‌بینند، این وضعیت مملکت است که مجلسش را ما تشکیل دادیم، دولت و قوه قضاییه را کسان دیگری تشکیل دادند و وضعیت در نهایت این می‌شود که همه می‌بینند.
چهارشنبه هفته گذشته استیضاح علی ربیعی که منجر به پس گرفتن رای اعتماد مجلس از او شد، حاشیه‌های بسیاری به دنبال داشت که از جمله آن طرح ادعاهایی از سوی پورابراهیمی نماینده کرمان درباره میزان حقوق دختر مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس بود. همچنین ربیعی صحبت‌هایی درباره طرح پیشنهادی برای دادن حدود ۵۰۰ میلیون به یک فرد از سوی یک نماینده را مطرح کرد که تمامی این حواشی باعث شد رییس مجلس دستور رسیدگی به این موارد را در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بدهد.

کد خبر: ۵۳۹۲۸۱ تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استیضاح وزیر کار مسعود پزشکیان پتروشیمی جم مسعود پزشکیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جوکار در ارتباط با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: از سال ۷۸ تاکنون به تعداد نمایندگان مجلس شوراي اسلامي اضافه نشده است و با توجه به  شاخص هاي جمعیت و پراکندگی در حوزه جغرافیایی یک نابرابری در حوزه‌های انتخابیه ایجاد شده است. 
وی ادامه داد: ۵ طرح در مجلس یازدهم در اين زمينه به کمیسیون رسید و در هم ادغام  که  در نهايت مقرر شد با توجه به اینکه ۲۴ سال است نماینده‌ای به تعداد نمایندگان مجلس شورای  اضافه نشده، ۴۰ نفر نماینده به تعداد کلی نمایندگان مجلس اضافه شوند ونهایتا باید  ۲۰ نفر متعلق به حوزه هاي جدید و مستقل و ۲۰ نفر هم به حوزه فعلی  افزوده شوند. 
نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق اين قانون مي بايست در استان یزد در حوزه یزد، اشکذر و زارچ یک نماینده و در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست یک نماینده دیگر  اضافه می‌شدند که شاخص ما محرومیت، جمعیت و بحث‌های امنیتی و ... بود که براساس اصل ۶۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵  بود. در سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب مطرح کردند "تعیین حوزه‌های انتخابیه بر اساس جمعیت و مقتضیات اجتناب ناپذیر به گونه‌ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و شناخت مردم از نامزد‌ها فراهم گردد یک اصل است" 
جوکار خاطرنشان کرد: تعیین حوزه انتخابیه بر مبنای جمعیت و مقتضیات مطرح  بود و نکته اساسی اینکه خیلی از حوزه‌ها سهمی در اين مقوله  نداشتند و براساس این شاخص‌ها نماینده‌ای به آنها تعلق نمی‌گرفت و قرار شد کلیات مطرح شود که کلیات رای نیاورد و دولت هم مخالفت کرد و اصل ۷۵ که هزینه برای دولت دارد را د ر اين زمينه مطرح کردند و این طرح مصوب نشد.

و ي ابراز اميدواري کرد: در مجلس دوازدهم این طرح مطرح و این بی عدالتی‌ها رفع شود. 

نمایندگان مجلس با ۹۴ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع، با کلیات طرح دوشوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی یک عکس با دخترش | تصویر
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد