Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین گردهمایی حامیان آب کشور با حضور استاندار قم و بیش از ۴ هزار حامی آب و خانواده های آنها در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد.گردهمایی بزرگ حامیان آب استان قم با حضور سیدمهدی صادقی استاندار قم، خلیلی پیر مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل فاضلاب استان قم">شرکت آب و فاضلاب استان قم و جمعی از مدیران استان و بیش از ۴ هزار دانش‌آموز حامی آب در مجموعه ورزشی شهید حیدریان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 * همه باید برای حفظ منابع آب تلاش کننداستاندار قم در این مراسم  با تقدیر از شرکت‌ آب و فاضلاب استان قم جهت برگزاری باشکوه گردهمایی حامیان آب اظهار کرد: بزرگترها باید نسبت به صرفه‌جویی آب به صورت عملی حساس باشند تا کودکان جامعه بتوانند این کار را به صورت یک فرهنگ بیاموزند.سیدمهدی صادقی با تاکید بر اینکه اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود آیندگان با مشکل مواجه می‌شوند خاطرنشان کرد: آیندگان ما نیاز به منابع آب دارند و به همین خاطر همه ما باید سهم خود را در راستای حفظ منابع حیاتی ایفا کنیم. * چاره ای جز مدیریت مصرف آب در کشور نداریم
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه در کشور منابع آبی دیگری نداریم اظهار کرد: هرآنچه که از منابع آبی موجود بوده برای مصارف مختلف استفاده کرده‌ایم و خیلی بد هم استفاده کرده‌ایم.محمد خلیلی‌پیر با تاکید بر اینکه برای حفظ آب برای آیندگان باید آن را درست مصرف کنیم یادآور شد: مصرف آب هر خانواده در کشور حدود ۳ بشکه ۲۰۰ لیتری است که برای شرایط فعلی مناسب است اما بسیاری از خانواده‌ها بیش از ۲ برابر این حجم، مصرف آب دارند و در آینده این کار مشکل‌ساز خواهد بود.
وی با اشاره به روش‌های مصرف صحیح آب ابراز داشت: یک کولر آبی در روز در شهر قم ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند این درحالی است که اگر یک سایبان روی آن نصب شود ۱۰ تا ۲۰ درصد مصرف آنها کاهش می‌یابد که هوای خنک‌تری را هم تولید می کند.
خلیلی‌پیر با تاکید بر اینکه در کل کشور با اضافه شدن کولرهای آبی به مدار مصرف ۳۰ درصد مصرف افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در تابستان حدود ۲.۵ برابر سد کرج مصرف آب کولرها است که اگر برای این کولرها سایبان استفاده شود معادل مصرف یک سال آب شهر یزد صرفه جویی خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر ضرورت بستن شیر آب در هنگام مسواک‌زدن و کوتاه کردن زمان دوش گرفتن خاطرنشان کرد: با کوتاه‌کردن این مدت هر فرد می‌تواند روزانه ۲۰ تا ۳۰ لیتر آب صرفه‌جویی کند که این کار کمک می‌کند تا آب برای جمعیت دیگری نیز ذخیره شود.وی با بیان اینکه ما چاره‌ای جز مدیریت مصرف و منابع آبی نداریم و با همین شرایط برای آینده برنامه‌ریزی کنیم، تاکید کرد: پیشینیان ما خود را به خوبی با کم‌آبی سازگار می‌کردند و در تاریخ نشان داده شده که ما نخستین سدسازان در دنیا هستیم و این کارها محصول تلاش ایرانیان برای مدیریت آب است.
خلیلی در پایان با اشاره به برگزاری باشکوه گردهمایی بزرگ حامیان آب در قم ابراز داشت: این فعالیت عظیم فرهنگی به الگویی برای سایر استان های کشور تبدیل شود.

* صرفه جویی در مصرف آب به یک ارزش در جامعه تبدیل شود
مدیرعامل فاضلاب استان قم">شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در بخش دیگری از این این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه این گردهمایی در راستای پاسداشت و احترام به آب برگزار شده است اظهار داشت: کشور ایران با تمدن چندین هزار ساله در صورتی باقی خواهد ماند و شکوفا می‌شود که ما از منابع آبی حفاظت و حراست کنیم و تک‌تک آحاد جامعه حافظ آب باشند.

وی با تاکید بر اینکه شکرانه نعمت وجود آب با حفظ و حراست از آن محقق می شود، تصریح کرد: قبل از اینکه دیر شود باید همه تلاش کنیم تا کشور اسلامی ایران، الگو و سرآمد جهان در کاهش مصرف آب باشد.
علی جان صادق پور خاطرنشان کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که مصرف زیاد و استفاده بیش از اندازه از منابع خدادادی یک فرهنگ غلط و صرفه‌جویی یک ارزش باشد و این کار باید در بین نسل جوان نهادینه شود.
صادق‌پور با بیان اینکه گردهمایی حامیان آب حرکتی در راستای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب است، تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این باشیم که صرفه‌جویی به یک ارزش و هدردادن منابع خدادادی به ویژه آب به یک ضد ارزش تبدیل شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور

مهدی صفاری‌نیا گفت: نمایشگاه اینوتکس در سال گذشته شاهد حضور بیش از ۱۰۰هزار بازدید کننده بوده است و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف نمایشگاه پیش بینی می‌شود امسال بیش از سال گذشته از این نمایشگاه بازدید کنند.

او افزود: توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌ها و نیز معرفی فرصت‌های نوین سرمایه گذاری، شبکه سازی و تولید محتوای ناب آموزشی؛ از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه اینوتکس است.

صفاری نیا با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ سخنران در ۴ رویداد کنفرانسی نمایشگاه اینوتکس، به تشریح سایر برنامه‌ها و رویداد‌های این نمایشگاه پرداخت و افزود: امسال میزبان رویداد جایزه بین‌المللی فارس Fares awards در حوزه تبلیغات هستیم که میهمانان عالی‌رتبه‌ای را از کشور‌های مختلف در خود جای داده است.

رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه با تشریح بخش‌های مختلف نمایشگاه به برگزاری اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور به نام مانوین در کنار نمایشگاه اینوتکس اشاره کرد و افزود: با هدف توجه به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز، اولین دوره رویداد مانوین همزمان با نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌گردد. هدف از این رویداد معرفی فرصت‌های بکر حوزه فرهنگی و خلاق کشور است.

به گفته رییس پارک فناوری پردیس نمایشگاه اینوتکس امسال توجه ویژه‌ای به فناوری‌های تحول‌ساز دارد و در سیزدهمین دوره آن طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، شاهد رونمایی از ده‌ها محصولی خواهیم بود که برای اولین بار در کشور رونمایی خواهند شد و در ادامه در دسترس صنایع و مردم قرار می‌گیرند.

صفاری نیا تصریح کرد: رویداد استیج به عنوان یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ شاهد حضور بیش از ۹۰ سخنران مطرح از بخش خصوصی، عمومی غیردولتی و دولتی است. استیج اینوتکس ۲۰۲۴ با محوریت ورود صنایع بزرگ به حوزه استارتاپی برگزار می‌شود.

او افزود: در رویداد ایستگاه آینده نیز با حضور ۱۰۰ تن از فعالان حوزه نوآوری به آینده بازار‌ها و صنعت‌هایی، چون لندتک، لجستیک، هوش مصنوعی، خرده‌فروشی و بلاکچین پرداخته و نقش متغیرهایی، چون نسل زد و برند کارفرمایی در این آینده بررسی می‌شود.

صفاری نیا اینوتکس را یک نمایشگاه متفاوت معرفی کرد و گفت: اینوتکس به دنبال نمایشی متفاوت و امیدوار کننده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های تیم‌های جوان، نوآور و آینده‌ساز در کشور و جهان است.

گفتنی است، نمایشگاه اینوتکس با بیش از ۲۰ رویداد جانبی در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و نوآور در ‍پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سرگرمی جدید خودرویی
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • (تصاویر) گردهمایی زائران حج تمتع در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر