Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری پلاتس از نیویورک، در معاملات دیروز (جمعه، ۱۹ مردادماه) بازارهای جهانی، قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال با ۷۴ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

قیمت شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا نیز با ۸۲ سنت رشد، به ۶۷ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۹ میلادی، تقاضای روزانه نفت یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد که از برآورد پیشین آن بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیل فلین، کارشناس مؤسسه پرایس فیوچرز، با اشاره به افت قیمت نفت در روزهای گذشته در پی اعلام افزایش ذخیره‌سازی نفت آمریکا و رشد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، اعلام کرد پیش‌بینی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی یک «بیدار باش» تازه بوده است.

وی گفت: تنها به دلیل این‌که اوپک تولید خود را افزایش داده است، نگرانی‌هایی که در آغاز سال جاری میلادی وجود داشت، از میان نرفته‌اند.

این کارشناس افزود: معنای پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی این است که اگر ما نفت ایران را از دست بدهیم، اگر غیرممکن نباشد، به‌طور حتم بسیار دشوار خواهد بود.

تصمیم یک اتحادیه کارگری در انگلیس برای اعتصاب در یکی از سکوی‌های نفت و گاز شرکت توتال در دریای شمال نیز یکی از عوامل کمک‌کننده به رشد قیمت نفت در روز جمعه بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی ایران رشد قیمت نفت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ راهکار ساده و مهم برای اینکه بتوانیم لاغر شویم

به گزارش خبرآنلاین، متابولیسم نیروی بدن ماست که به طور مرموزی تصمیم می‌گیرد، غذایی که می‌خوریم را به انرژی تبدیل کند یا روی وزن ما بگذارد و باعث چاقی‌مان شود. ۳ راهکار برای افزایش متابولیسم وجود دارد که اگر انجام دهید، دیگر نیازی به خرید داروهای لاغری هم نخواهید داشت. متابولیسم «آهسته» یا «کند» اغلب به‌عنوان مانعی برای کاهش وزن شناخته می‌شود.

مهر در خبری نوشت: در نتیجه، صنعت ۳۳ میلیارد دلاری، هزاران محصول ارائه می‌دهد تا نویدبخش سرعت بخشیدن به متابولیسم برای موفقیت در کاهش وزن باشد؛ اما به جای این‌که به دنبال مکمل‌های دارویی باشید، فعالیت‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای سرعت بخشیدن به متابولیسم خود انجام دهید که در ادامه به نقل از «یورونیوز» به آن می‌پردازیم.

متابولیسم چیست و چگونه کار می‌کند؟


متابولیسم اصطلاحی است که تمام واکنش‌های شیمیایی در بدن ما را توصیف می‌کند. فعالیت‌هایی که در واقع بدن ما را زنده نگه خواهد داشت. متابولیسم همچنین انرژی لازم برای فعالیت‌های حیاتی بدن مانند تنفس و هضم غذا را فراهم می‌کند. وقتی به متابولیسم در زمینه وزن خود اشاره می‌کنیم، در واقع میزان متابولیسم پایه خود را توصیف می‌کنیم؛ یعنی تعداد کالری‌هایی که بدن در حالت استراحت می‌سوزاند. این محاسبات براساس میزان عضله و چربی بدن ما تعیین می‌شود. عوامل زیادی از جمله جنسیت، سن، وزن و سبک زندگی روی متابولیسم تاثیر می‌گذارد. به طور طبیعی با افزایش سن، سرعت متابولیسم کاهش می‌یابد و پس از رژیم‌های غذایی دچار اختلال می‌شود.


چرا متابولیسم ما با افزایش سن کند می‌شود؟


با بالا رفتن سن، بدن ما کارایی گذشته خود را از دست می‌دهد. در حدود ۴۰ سالگی، توده عضلانی ما به طور طبیعی شروع به کاهش می‌کند و نسبت چربی بدن به عضله افزایش می‌یابد. توده عضلانی به تعیین میزان متابولیسم بدن کمک می‌کند؛ بنابراین وقتی عضله کاهش می‌یابد، به معنی این است که بدن ما در زمان استراحت، کالری کمتری می‌سوزاند و سرعت متابولیسم هم کاهش می‌یابد.


۳ راه برای سرعت بخشیدن به متابولیسم
به آنچه می‌خورید توجه کنید

انواع غذاهایی را که می‌خورید در نظر بگیرید؛ زیرا رژیم غذایی بر میزان انرژی‌ای که بدن باید برای هضم، جذب و متابولیسم صرف کند، تاثیر می‌گذارد. به این فرایند «ترموژنز» یا «اثر حرارتی غذا» گفته می‌شود و معادل حدود ۱۰ درصد از انرژی مصرفی روزانه ما را به خود اختصاص می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که «اثر حرارتی غذا» برای غذاهای غنی از پروتئین بالاترین میزان است؛ زیرا بدن ما به مصرف انرژی بیشتری برای تجزیه و هضم پروتئین‌ها نیاز دارد.

خوردن غذاهای غنی از پروتئین میزان متابولیسم شما را تا حدود ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. این در حالی است که برای بقیه غذاها، این رقم ۱۰ درصد است. همچنین کربوهیدرات‌ها ۱۰ درصد و چربی‌ها کمتر از ۵ درصد متابولیسم را افزایش می‌دهند. البته این به این معنی نیست که برای افزایش متابولیسم خود باید فقط رژیم پروتئینی بگیرید.


حرکت کنید

فعالیت بدنی منظم باعث افزایش توده عضلانی و سرعت بخشیدن به متابولیسم می‌شود. افزایش توده عضلانی میزان متابولیسم شما را افزایش می‌دهد؛ به این معنی که در زمان استراحت، کالری بیشتری می‌سوزانید. شما می‌توانید با گنجاندن ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در برنامه روزانه خود به این هدف دست یابید و با انجام ۲ روز در هفته ورزش قدرتی این مسیر را تکمیل کنید.


خواب کافی داشته باشید

تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که کمبود خواب می‌تواند به طور قابل توجهی بر متابولیسم شما تاثیر بگذارد. کمبود خواب تعادل انرژی بدن را مختل می‌کند، هورمون‌های اشتها را برمی‌انگیزد و باعث احساس گرسنگی در فرد می‌شود. این وضعیت هوس‌های غذایی را تحریک می‌کند. اگر می‌خواهید متابولیسم خود را افزایش دهید، هدف خود را برای داشتن ۷ ساعت خواب بدون وقفه در هر شب تعیین کنید. راهی ساده برای رسیدن به این هدف این است که حداقل یک ساعت قبل از خواب، از صفحه نمایشگرها(مانیتورها) دوری کنید. با این راهکارها دیگر لازم نیست پول خود را برای مصرف قرص‌ها و مکمل‌های لاغری دور بریزید.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888676

دیگر خبرها

  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • ۳ راهکار ساده و مهم برای اینکه بتوانیم لاغر شویم
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • پیروزی دشوار و صعود ایران در عشق‌آباد با تک‌گل نیمار آسیا
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند