Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@07:42:41 GMT

مدیریت تقاضا ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۸۶۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، رضا اردکانیان در ششمین کنفرانس جامعه مدیریت و مهندسی سیلاب افزود: همه فعالیت های خودمان را باید با سازگاری با کم آبی سامان دهیم و دستگاه هایی که ماهیت میان بخشی دارند نقش بیشتری در مدیریت آب عهده دار شوند.
وی گفت: وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، علوم تحقیقات و محیط زیست مؤثرترین بازیگران مدیریت آب هستند و نقش اصلی وزارت نیرو هماهنگ کننده دستگاه های میان بخشی در مجموعه دولت و غیر دولت است تا همه بتوانند نقش خود را در مدیریت آب وسیلاب به خوبی ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردکانیان با تأکید بر اینکه مدیریت سیلاب در مقایسه با دهه های قبل پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و توانسته اند خسارت سیلاب را کاهش دهند و از مهار آن به خوبی بهره ببرند افزود: عرصه مدیریت نیازمند پایبندی به اخلاقیات است و پایبند نبودن به اخلاق و بی توجهی به این موضوع،​ خسارت وسیعی را به دنبال دارد.
وی گفت: توجه به آمار و اطلاعات پایه موجب برنامه ریزی بهتر در مدیریت می شود که در این زمینه، همکاری نزدیک با سازمان هواشناسی برای دریافت آمار و اطلاعات بسیار کارگشاست.
اردکانیان افزود: نقش آمار و اطلاعات در برنامه ریزی به گونه ای است که در گذشته آسیب های زیادی از این موضع متوجه کشور شده و نباید تکرار شود.
وی گفت: در عرصه سدسازی بحث های زیادی این روزها مطرح می شود که با پذیرش مشکلات موجود در زمینه سدسازی اما نقش و اهمیت این سازه های کنترلی و تأثیر آن نباید نادیده گرفته شود تا جامعه، اطلاعات دقیق تری از موضوع سدسازی دریافت کند.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه یکی از خشک ترین سال ها را تجربه می کنیم­ که کم تر، نقش سازه های آبی مانند سد نشان داده می شود افزود: در همایش امروز که ­­متخصصان​​ آب، گرد هم جمع شدند،​­محدودیت های منابع مالی را فراموش نکنیم اما این منابع تجدیدپذیر هستند ولی زمان و فرصت­ تجدیدپذیر نیست و باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

همچنین مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو­­ در این مراسم ­گفت: سیل بخشی از مدیریت منابع آب کشور است و هم زیستی با سیلاب باید ­به عنوان یک هدف در پیش روی ما قرار بگیرد.
میثم جعفرزاده­­ با بیان اینکه­ در سه سال اخیر به طور متوسط کشور هر هشت روز یکبار با حوادثی همچون سیل، زلزله، طوفان، غبار و ریزگرد و سایر بلایاهای طبیعی به صورت پیاپی مواجه شده است افزود: ​­امروز خشکسالی و کم آبی دیگر بحران نیست و همزاد و همراه ماست و سیلاب نیز روی دیگر آن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اردکانیان مدیریت تقاضا مهندسی سیلاب بودجه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت

 ابوالقاسم نصیری شهردار زارچ با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 

وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 

شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب