Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@04:32:37 GMT

لزوم تدوین سیاست بازگشت نخبگان به کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۸۸۱۶

لزوم تدوین سیاست بازگشت نخبگان به کشور

کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بررسی آمار تمایل به مهاجرت، بر لزوم تدوین سیاست بازگشت و چرخش نخبگان تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از شواری عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 270 کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در این جلسه گزارش تدوین شده در پژوهشکده سیاستگذاری علوم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با موضوع جابه‌جایی بین‌المللی دانشجویان و تحصیل‌کردگان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ضمن اشاره به پژوهش صورت گرفته در سال 1394 در مورد تمایل به مهاجرت در کشور اعلام شد: براسای نتایج این پژوهش، حدود 8/1 میلیون نفر از ایرانیان به مهاجرت از کشور تمایل داشتند و از این تعداد نیز صرفاً 400 هزار نفر اعلام کرده‌اند برای مهاجرت برنامه دارند.

در ادامه این گزارش ضمن تاکید بر این موضوع که تمامی کشورهای جهان ذیل سیاست تحصیلی، سیاست مهاجرتی نیز دارند بر لزوم تدوین سیاست بازگشت و چرخش نخبگان تاکید شد.

تغییر دیدگاه‌های رایج پیرامون مهاجرت نخبگان، سیاستگذاری در بهره‌گیری از نخبگان پس از دانش‌آموختگی، ارزیابی کیفی سطح و وضعیت تحصیلات نخبگان خارج از کشور، ایجاد پل ارتباطی میان نخبگان خارجی و نظام تصمیم‌سازی کشور، سیاستگذاری به منظور بهبود وضعیت تحصیل‌کردگان بیکار در کشور، نیاز به سیاست‌های عملی در جذب و به‌کارگیری دانشجویان مسلمان خارجی در کشور، تأمین زیرساخت‌های جذب استادان و محققین خارجی، سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از ظرفیت مسلمانان‌ آسیای میانه و ترسیم برنامه برای سیاست‌های بالادستی جذب نخبگان نظرات و پیشنهادهایی بود که در ادامه جلسه اعضا مطرح کردند.

انتهای پیام/4007

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیامکی برای اتباع و مهاجران خارجی مجاز در کشور برای استعلام حضور یا حضور نداشتن توسط سامانه سهما ارسال شده است. 

به گزارش مشرق، سازمان ملی مهاجرت در این اطلاعیه از اتباع و مهاجران خارجی مجاز خواسته است در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال کنند.

متن ارسالی به این شرح است: تبعه گرامی با شناسه یکتا... برای صدور کارت هوشمند باید پس از ثبت نام و ورود به سامانه سهما به آدرس www.irmigrationorg.ir حداکثر تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ کد …... را در قسمت اعتبارسنجی صدور کارت هوشمند وارد کنند.

سازمان ملی مهاجرت تاکید کرده است: اقدام نکردن این افراد به منزله حضور نداشتن تلقی می‌شود و هیچ خدماتی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • نقش ویژه ارتش در مقابله با تهدیدات خارجی کشور
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم