Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:10:28 GMT

کشف تخلف ارزی 89 میلیارد تومانی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۸۹۳۹

کشف تخلف ارزی 89 میلیارد تومانی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در رابطه با تخلفات ارزی اخیر، تخلفی 894 میلیارد ریالی در یک شرکت تجاری شناسایی شده و عاملان این تخلف در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، مهدی معصوم بیگی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز و یادآوری نام شهید صارمی اظهار کرد: قدر اقدامات و فعالیت‌های خبرنگاران را می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: خبرنگاران گوش‌ها و چشمهای جامعه هستند و مردم را به مسئولان وصل می‌کنند. سازمان‌ها باید برای پاسخگویی به مردم، پاسخگوی خبرنگاران باشند و این رویکرد در نیروی انتظامی استان اصفهان به صورت جدی دنبال می‌شود.

کشف زمین‌خواری‌های 25 میلیارد تومانی

فرمانده انتظامی استان افزود: پرونده‌های قاچاق بالای 500 میلیون تومان رشد دوبرابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند. همچنین پرونده‌های قاچاق کشف شده بالای 100 میلیون تومان رشدی 22 درصدی را تجربه کرده است.

معصوم بیگی گفت: در چهارماه سال جاری، 257 میلیارد ریال زمین‌خواری کشف شده است. این میزان زمین‌خواری معادل نزدیک به 45 هزار هکتار اراضی ملی می‌شود. در رابطه با تخلفات ارزی اخیر، تخلفی 894 میلیارد ریالی در یک شرکت تجاری شناسایی شده و عاملان این تخلف در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌اند.

تنها 3 درصد مجرمان مواد مخدر اتباع هستند

وی افزود: در چهارماه سال جاری 14 هزار و 600 کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف شده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد افزایش را نشان می‌دهد. هنوز بخش اعظم مواد مخدر کشف شده را با رقم 73 درصد، تریاک تشکیل می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تنها 3 درصد متخلفان و دستگیر شدگان مواد مخدر اتباع هستند ادامه داد: 2.7 درصد از مجرمان مواد مخدر نیز بانوان هستند. در مجموع هشت هزار و 800 نفر شامل 55 باند در این رابطه دستگیر شده‌اند.

معصوم‌بیگی گفت: برداشت از حساب رتبه نخست جرائم اینترنتی است. در مجموع جرائم اینترنتی در چهار ماه سال 130 درصد افزایش داشته و هنوز با سرعت زیاد در حال تبدیل شدن به بحران است. نیمی از مجرمان این حوزه افراد جدید هستند.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر شیادی با عنوان ملاقات با امام زمان در برخی نقاط کشور ادامه داد: در این زمینه گزارشی در استان اصفهان وجود نداشته است.

در برخورد با چایخانه‌ها از قانون تبعیت می‌کنیم

فرمانده انتظامی استان در رابطه با برخورد با چایخانه‌های فعال در استان گفت: با وجود اینکه اقدامات خوبی برای برخورد با آن‌ها صورت گرفته بود اما با توجه به رفع ابهام مجلس شورای اسلامی در این رابطه و از آنجای که عنوان شد ممنوعیتی در این رابطه وجود ندارد، تابع قانون خواهیم بود.

معصوم بیگی با اشاره به پرونده سرقت از طلافروشی تصریح کرد: سرنخ‌هایی توسط پلیس به دست آمده است اما شناسایی صورت نگرفته است. همه توان پلیس برای کشف محل اختفا سارقان به کار گرفته شده است.

معاندین در اعتراضات امیرکبیر ورود کرده بودند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تجمعات شکل گرفته در شهرک صنعتی امیر کبیر گفت: این اعتراضات صنفی بوده و ناشی از مالیات و قطعی برق بود. در جریان این اعتراضات صنفی و به حق، معاندین و ضد انقلابیون ورود کرده‌اند.

معصوم بیگی ادامه داد: جلسه‌ای با معترضان برگزار شد و خواسته‌های آنها در مسیر عملیاتی شدن قرار دارد. در این تجمعات کسی کشته نشده است اما مردم باید هوشیارانه اقدام به ابراز اعتراضات خود کنند. مسئولان گوش شنوا دارند.

وی افزود: یک شرکت دانش بنیان قطعه‌ای را تولید کرده است که می‌تواند خودرو را ردیابی کند. این قطعه در آبانماه در اصفهان توزیع خواهد شد و با استفاده از این قطعه، سرقت خودرو به صفر می‌رسد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ضریب راکبان جان باخته موتور سیکلت 6 درصد کاهش داشته است. تلاش براین است که این آمار به 30 درصد کاهش پیدا کند. این آمار که در حال حاضر 51 درصد است که باید برای ارتقای فرهنگ ترافیکی تلاشی مضاعف صورت بگیرد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تخلف ارزی منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان

سرهنگ حسین بساطی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی پاسگاه رامشه حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان اصفهان به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و در نتیجه مقدار ۵ تن گردو و ۲ تن لیموعمانی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۱۱ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این رابطه راننده متخلف خودرو پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6095042

دیگر خبرها

  • رادان: دشمن اصل مترقی حجاب را هدف قرار داده است
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد