Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛مشید سالاری گفت : این پروژه به پیمانکاری شرکت آبادگران ساحل هرمزگان با کاشت 4700 اصله نهال کهور آمریکایی(سمر)  در سطح 47 هکتار از منطقه بحرانی فرسایش بادی روستای لیرک از توابع بخش لیردف این شهرستان واقع در 145 کیلومتری شهر جاسک با اعتباری حدود 1 میلیاردو 760  میلیون ریال از منابع ملی  انجام شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از انجام این پروژه را مهار کانون های بحرانی فرسایش بادی و مقابله با پدیده شوم بیابانزایی، جلوگیری از حرکت و هجوم ماسه های روان به درون روستا ،حفظ بستر زندگی روستاییان و سلامت آنان و حفظ تاسیسات زیربنایی و جاده ها  عنوان کرد .

سالاری افزود : با توجه به اینکه  نهال های کاشته شده  هم چنان به آبیاری نیاز دارند اجرای عملیات آبیاری و مراقبت سنواتی هر چه سریع تر انجام می شود.

جلوگیرى از چراى بى رویه دام در مراتع شهرستان بستک

رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک از جلوگیرى از چراى بى رویه دام و کنترل ورود دام غیر مجاز به مراتع شهرستان بستک خبر داد. حامد احمدپور گفت: چراى بى رویه دام قبل از زمان مناسب چرا و چند برابر بودن دام نسبت به مراتع باعث کاهش پوشش گیاهى سطح خاک شده و خاک مراتع به شدت در معرض فرسایش قرار خواهد داد.

جنگلدار بستک عنوان کرد: با توجه به اقلیم گرم و خشک منطقه و کمبود بارش باید بهره ورى بهینه از مراتع داشته باشیم.

وى افزود: به منظور اجراى صحیح مدیریت چرا در مراتع حوزه شهرستان با توجه به لیست مراتع آگهى شده این اداره آمادگى دارد در فصول ممیزى (نیمه دوم سال) اقدام به ممیزى مراتع نماید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش جاده خاک سلامت منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی شیروان در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اساسی برای کشاورزان و باغداران تبدیل شده، در این راستا برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی، کاشت نهال انگور با روش آبیاری زیر سطحی در یکی از باغات این شهرستان آغاز شد.
کشاورزی و باغداری در شیروان به دلیل کم‌آبی دچار چالش زیادی شده لذا اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی نه تنها روشی نوین برای رساندن کافی و به هنگام آب به درختان بلکه راهکاری در التیام زخم کم‌آبی شدید در این شهرستان است.
از جمله مزایای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی این است که آب با استفاده از این روش به طور مستقیم در زیر خاک و پای ریشه تخلیه شده و در هم آنجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد. 
سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای نه تنها سبب کاهش تبخیر آب و از دست رفتن ناخواسته آن می‌شود بلکه درصد جذب آب توسط ریشه گیاه را به میزان مطلوبی افزایش می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم تملک شد
  • رضایی: «وعده صادق» به رویه بی پاسخ ماندن تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان داد/ پروژه کریدورهای صهیونیستی-آمریکایی شکست خورده‌ است
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر