Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:29:01 GMT

ارتقای این نهاد به دانشگاه مهمترین خواسته مردم است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۹۴۰۶

ارتقای این نهاد به دانشگاه مهمترین خواسته مردم است

زاهدان - ایرنا - رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نقش مهم دانشگاه در ایجاد امنیت پایدار، اشتغال و بهبود شاخص های کمی و کیفی منطقه، مردم این شهرستان خواستار ارتقای این مجتمع به دانشگاه هستند.

محمدرضا ریگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد دانشگاهها و مجتمع آموزش عالی در این شهرستان بر روی امنیت پایدار منطقه تاثیر به سزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امیدواریم با تبدیل شدن مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه به عنوان یکی از خواسته های اصلی مردم این شهرستان شاهد افزایش امنیت و ارتقای شاخص های توسعه در منطقه باشیم.
به گفته رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان در طول یک سال گذشته تلاش ها و پیگیری های زیادی برای ارتقای این مجتمع به دانشگاه انجام شده که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.
ریگی با اشاره به مشکلات عمرانی تصریح کرد: امسال رشد اعتباری در هزینه های جاری داشته ایم اما در اعتبارات عمرانی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم هرچه زودتر تامین اعتبار لازم انجام شود.
وی بیان کرد: دغدغه اصلی مجتمع آموزش عالی سراوان در کنار جذب دانشجو و جذب هیات علمی، تبدیل شدن به دانشگاه است.
رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: اضافه شدن رشته های متناسب با ظرفیت های منطقه می تواند رشد و توسعه این شهرستان و کاهش بیکاری را به همراه داشته باشد.
وی اظهار داشت: تلاش داریم مجوز 14 رشته متناسب با نیاز منطقه را در زمینه های فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه برای مجتمع آموزش عالی سراوان اخذ کنیم.
ریگی افزود: وجود داروهای گیاهی در منطقه و تاسیس شرکت های دانش بنیان موجب ایجاد اشتغال در سراوان می شود.
به گفته وی حصارکشی ضلع شرقی و جنوبی سایت جدید مجتمع آموزش عالی سراوان انجام و برای حصارکشی ضلع شمالی آن نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: در مرحله نخست در بخش امور عمرانی و زیر بنایی در اطراف ساختمان های موجود در این سایت حدود 50 هکتار کار محوطه سازی انجام شده و در تلاش هستیم تا بتوانیم در مهر سال آینده بخشی از ساختمان مجتمع را به سایت جدید منتقل کنیم.
رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان بیان کرد: هم اکنون این مجتمع دارای چهار دانشکده، 19 رشته کارشناسی و 2 رشته کارشناسی ارشد با حدود 2 هزار و 500 دانشجو است که بیش از 60درصد آنان بومی هستند.
به گزارش ایرنا دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی و علمی کاربردی و مجتمع آموزش عالی در شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان فعالیت آموزشی دارند.
مجتمع آموزش عالی سراوان سال 1384 در قالب دانشکده کشاورزی فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد و هم اکنون دارای چهار دانشکده، 19 رشته کارشناسی و 2 رشته کارشناسی ارشد است.
7336**3042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزشي دانشگاه مجتمع آموزش عالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع‌عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی برگزار می‌شود

غلامرضا بلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر از برگزاری نوزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیر انتفاعی کشور خبر داد و گفت: مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیر انتفاعی کشور روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون آموزشی و مدیران آموزش وزارت علوم در دانشگاه غیر دولتی - غیرانتفاعی خاتم تهران برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست ضمن ارزیابی نقش این زیر نظام در آموزش عالی کشور، فرصت ها و تهدید های این زیر نظام از آموزش عالی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

قائم مقام دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی_غیردولتی کشور افزود: موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی به عنوان یکی از بارزترین مشارکت های مردمی در امور کشور، با توجه به این موضوع که هیچ گونه بودجه دولتی ندارند؛ باید تقویت شده و توسعه یابند.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرده و برآن تاکید داشته اند، ما اعتقاد داریم چنیی تشکیلاتی نمونه بارزی از مشارکت مردم در انجام امور کشور خواهد بود بنابراین شعار چنین نهادهایی که براساس سرمایه گذاری غیردولتی هستند، باید تقویت شوند و اگر تهدیدی برسر راه این موسسات وجود دارد، برداشته شود.

قائم مقام دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی-غیردولتی کشور افزود: همچنین موسسات و دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی خواستار اجرای عدالت آموزشی بین تمام زیرنظام های آموزش عالی به صورت یکسان برای پذیرش دانشجو و دریافت خدمات آموزشی هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۲ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی -غیردولتی فعال بوده و بیشترین تعداد دانشجو در استان های مازندران و خراسان فعال هستند و نزدیک ۲۹۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیلی می کنند که درواقع ۱۰ درصد آموزش عالی کل کشور را به خود اختصاص می دهند.

کد خبر 6100509

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای طرح‌نور و عفاف و‌حجاب در خوی 
  • قطع ارتباط موسسات آموزش عالی بلژیک با دانشگاه‌های اسرائیل
  • طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم
  • مجمع‌عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی برگزار می‌شود
  • نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود
  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد