Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: خرید و فروش ملک در کشورهای خارجی در مشاوران املاک ممنوع و غیر قانونی است و درصورت اطلاع از این فعالیت‌ها،‌ با مشاور املاک متخلف برابر قانون برخورد می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : مصطفی قلی خسروی با اشاره به افزایش خرید مسکن در کشورهای همسایه اظهار داشت: در سال‌های گذشته هم در دوره‌ای تعداد تقاضای ایرانی‌ها برای خرید خانه در کشورهای همسایه افزایش یافت که شاهد بروز مشکلاتی برای خریداران مسکن در خارج از کشور بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از ایلنا، وی افزود: مهم‌ترین انگیزه از خرید ملک در خارج از کشور اخذ اقامت است که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که بسیاری از افرادی که اقدام به خرید ملک در کشورهای همسایه کرده بودند موفق به اخذ اقامت نشدند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه برخی از کشورها صدور مجوز اقامت برای اتباع خارجی را مشروط به خرید ملک کرده‌اند، گفت: بسیاری‌ها این شکایت را داشته‌اند که نتوانسته‌اند پس از خرید خانه اقامت آن کشور را دریافت کنند و فریب خورده‌اند.
قلی خسروی ادامه داد: در بسیاری از همین کشورهای همسایه پس از گذشت 5 سال از خرید خانه ارایه اقامت به اتباع خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: در سال‌های گذشته هم این تجربه را داشتیم که با بروز بحران اقتصادی در دبی کسانی که اقدام به خرید ملک در این منطقه کرده بودند دچار زیان شدند.
قلی خسروی با تاکید بر اینکه فعالیت مشاوران املاک در زمینه تبلیغات و خرید و فروش ملک در کشورهای خارجی ممنوع است،‌ گفت: خرید و فروش ملک در کشورهای خارجی در مشاوران املاک غیر قانونی است و هیچ مشاوره املاکی حق تبلیغ و خرید و فروش ملک خارجی را ندارد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: اگر مشاوره املاکی در این حوزه فعالیت دارد،‌ چراغ خاموش فعالیت می‌کند و در صورت اطلاع اتحادیه، با این مشاوران املاک طبق قانون بر خورد می‌شود.
وی ادامه داد: درباره سایت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند هم مراجع مرتبط باید رسیدگی‌های لازم را انجام دهند.
قلی خسروی همچنین با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: موضوع مهم در بازار مسکن،‌ بحث قدرت خرید مردم است که البته دولت در سال‌های گذشته با ارایه تسهیلات 80 میلیون تومانی اقدامات موثری در حوزه افزایش قدرت خرید مردم در حوزه مسکن انجام داد اما در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها، این وام در کلان شهرها نمی‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه‌های خرید مسکن را پوشش دهد.
وی با تاکید بر اینکه در اولین اقدام باید شروط وام برداشته شود،‌ گفت: در ارایه این تسهیلات محدودیت‌هایی وجود دارد از جمله اینکه تسهیلات تنها به خرید خانه‌های زیر 15 سال تعلق می گیرد که این محدودیت‌ها هر چه زودتر باید حذف شوند.
قلی خسروی افزود: در سایر کشورها وام خرید مسکن به همه تعلق می‌گیرد و تسهیلات به خانه تعلق می‌گیرد و نه به افراد. اگر دولت نمی‌تواند سقف وام را افزایش دهد باید بتواند از محدودیت‌های آن بکاهد. کد خبر: ۵۳۹۲۹۶ تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بنگاه های املاک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های سامانه خودنویس در بازار مسکن، از افزوده شدن امکان خرید و فروش ملک به این سامانه در طول سال جاری خبر داد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش گروه‌های جهادی و مردمی با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون سامانه خودنویس و همچنین امکان افزوده شدن قابلیت خرید و فروش مسکن به آن گفت: این سامانه بستر بسیار خوبی برای انضباط بخشی به بازار است. در حال حاضر مهیا شدن امکان خرید و فروش مسکن در سال جاری یکی از مهمترین مواردی است که اکنون در دستورکار مدیران این سامانه و معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.


وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: خرید و فروش مسکن پیچیدگی‌های مخصوص خود را دارد. احراز هویت مالک و خریدار ملک از جمله موارد است که به حوزه ثبت اسناد و به طور خاص در حیطه وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مربوط می‌شود. امیدواریم که در ادامه کار سکو‌های مجازی فعال در حوزه مسکن هم در این راه با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند. اتصال این پلتفرم‌ها به سامانه خودنویس کار مردم برای خرید و فروش مسکن را آسان‌تر می‌کند.


وی با اشاره به تایید قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها در شورای نگهبان، گفت: اکنون ما منتظر ابلاغ آن به دولت هستیم؛ در حال حاضر همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون را تدوین کرده‌اند و در طول چند روز آینده آن‌ها به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.


مشروح گفته‌های بذرپاش را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار مسکن ، خرید مسکن ، قیمت مسکن ، اجاره مسکن ، وزارت راه و شهرسازی ، سامانه خودنویس ، مهراد بذرپاش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAF

دیگر خبرها

  • توضیحات زاکانی درباره پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری
  • واکنش زاکانی به پرداخت ودیعه‌های سنگین مسکن به مدیران شهرداری تهران
  • ماجرای پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری چه بود؟
  • پاس‌ گل سامانه خودنویس برای مستاجران و مشاوران املاک
  • پیام جالب یک مستاجر به صاحب خانه اش | چرا فکر می‌کنی مقصر همه مشکلات اقتصادی‌ات من هستم؟ | ببینید
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی