Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات صبح امروز در اولین مجمع سلامت شهرستان شمیرانات که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ما در حوزه کارهای اجتماعی در یک طرف سه ضلعی کارسازی قرار داریم که مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی را می‌تواند تحت تأثیر خود قرار دهد و این سه ضلعی باعث افزایش سرمایه اجتماعی می شود و به توسعه کار و بالندگی کمک بزرگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جامعه مدنی، دولت و بخش خصوصی اضلاع هر یک از این سه ضلعی را تشکیل می‌دهد، افزود: همه جوامع برای موفقیت باید در حوزه‌های اجتماعی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند و در توسعه سلامت باید یک تعریف درستی از این موضوع ایجاد شود.

وی اضافه کرد: موضوع سلامت معدلی از همه توانمندی‌های افراد در جهت زندگی بهتر است و امروزه دولت به تنهایی نمی‌تواند به تنهایی متولی همه بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی امنیتی باشد و همه نهادها، مردم و اصناف باید در موضوعات مختلف با دولت همکاری و تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید هزینه کردهای بیشتری را در حوزه درمان و سلامت ایجاد کند، عنوان کرد: برای داشتن جامعه‌ای شاد و  امیدوار باید فاصله طبقاتی کاهش پیدا کند و میزان غمگساری در بین افراد جامعه کاهش پیدا کند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه در قدیم جامعه به دلیل رعایت بسیاری از فضیلت‌ها در مسائل اجتماعی و اخلاقی سالم‌تر بود، ادامه داد: در یک جامعه اگر بسیاری از مردم گرفتار مسائل معیشتی باشند، سلامت روانی و اجتماعی مردم آن جامعه به خطر می‌افتد که در این موضوع خیرین بخش خصوصی باید ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: در سراسر شمیرانات جدا از مردم بومی یکسری افراد ثروتمند با ماشین‌های مدل بالا زندگی می‌کنند اما من معتقدم که مردم شهرستان شمیرانات متدین، مذهبی و دارای فضیلت‌های اخلاقی بسیاری هستند.

شهریور اظهار کرد: من معتقدم که بخش خصوصی باید در موضوعات اجتماعی همکاری بیشتری داشته باشد و در دنیا هر پروژه‌ای ساخته می‌شود برخی از ثروت آن برای مشارکت‌های اجتماعی در نظر گرفته می‌شود.

اجرای طرح زندگی مشترک بهتر در شمیرانات

فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه در شهرستان شمیرانات طرح زندگی مشترک بهتر اجرا می‌شود، ادامه داد: سرانه فضای ورزشی شمیرانات از محروم‌ترین نقاط کشور پایین‌تر است و متأسفانه هنوز نتوانسته ایم زمینی را در منطقه درکه برای ایجاد پایگاه بهداشت پیدا کنیم زیرا بسیاری از زمین‌هایی که طرح‌دار بوده به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افراد شاد و مومن کمتر دچار مریضی شده و از طول عمر بالاتری نسبت به سایر مردم برخوردار هستند، ادامه داد:شهرستان شمیرانات بیش از 3500 شهید دارد و از این بابت من به خودم افتخار می‌کنم، زیرا خانواده معظم شهدا نور چشمان همه ما هستند.

شهریور ادامه داد: جامعه سالم‌تر ، امن‌تر، امیدوارتر و با ایمان‌تر، جامعه ای سالم است و طول عمر افراد این جامعه نسبت به سایر جوامع بیشتر است.

فرماندار شمیرانات گفت: افراد مومن به جای آنکه جنگ را در زندگی خود به نارنجکی برای فروپاشی در زندگی تبدیل کنند آن را تبدیل به یک امید و پشتکار و در همه کارها به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

وی یادآوری کرد: ما باید سعی کنیم جامعه را مومن‌تر و اخلاقی‌تر کنیم و با افزایش سرمایه‌های اجتماعی و نزدیکی خانواده‌ها به یکدیگر جامعه سالم‌تری را داشته باشیم.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان

«جزو ۱۰ کشور اول در رشد سرطان هستیم.» این جمله را قبل‌تر رئیس مرکز تحقیقات سرطان به خبرآنلاین گفته بود، بیماری‌ای که اگرچه این روز‌ها روش‌های زیادی برای درمان و کنترل آن وجود دارد، اما هیچکدام از این روش‌ها جای پیشگیری از ابتلا به سرطان را نمی‌گیرد، پیشگیری‌ای که شاید فقط لازم است تغییری در سبک زندگی‌مان ایجاد کنیم، حتی تغییراتی در خوردن چایی یا استفاده از مسواک، این‌ها نتیجه یک پژوهش ۲۰ ساله است، وقتی مردم یک نقطه از ایران بیشتر از هر جای دنیا به سرطان مبتلا می‌شدند یک تیم پژوهشی برای ۲۰ سال حدود ۵۰ هزار نفر از آن‌ها را زیر نظر گرفت تا سر نخ این کلاف به‌هم پیچیده پیدا شود؛ رضا ملک‌زاده، وزیر اسبق بهداشت، سرپرست آن تیم تحقیقاتی بود، او به خبرنگاران می‌گوید: «یک زمانی یک نقطه از ایران در دنیا بیشترین میزان شیوع سرطان‌ها را داشت، آن نقطه گنبد کاووس بود که سرطان مری در این شهر بیشتر از همه جای دنیا بود.»

به گزارش خبرآنلاین، ملک‌زاده ادامه می‌دهد: «همیشه علاقه داشتم دلیل این مسئله را متوجه شوم، بنابراین حدود ۲۰ سال در این نقطه از کشور و در ۳۶۴ روستا مطالعه خود روی حدود ۵۰ هزار نفر از افراد سالم شروع کردیم، مثلاً از این تعداد ۵۰۰ نفر از آن‌ها سرطان مری گرفتند و آن‌ها را با افرادی که به سرطان مبتلا نشدند مقایسه کردیم.»

وزیر اسبق بهداشت بیان می‌کند: «به این نتیجه رسیدیم که ابتلا این افراد به سرطان ۷ علت دارد، عدم مصرف سبزیجات، عدم مصرف میوه‌جات کافی، مصرف آب آب‌انبار، زندگی در خانه‌های تنگ و تاریکی که دود آن را گرفته بود، اصللاحاً به آن آلودگی درون خانه می‌گوییم آن‌ها با چوب و ذغال هم خانه را گرم می‌کردند و هم پخت و پز می‌کردند، بنابراین خانه پر از دود شده بود. مصرف چایی داغ یکی دیگر از دلایل بود، برخی‌ها چایی را در دمای ۶۵ الی ۷۰ درجه مصرف می‌کردند. مصرف تریاک و عدم مسواک زدن دندان‌ها از دیگر دلایل بود.»

ملک‌زاده می‌گوید: «در ۲۰ سال این ۷ علت را پیدا کردیم و برای این پژوهش جایزه بین‌المللی هم گرفتیم، جالب این‌که تاثیر تریاک و چایی داغ بر ابتلا به سرطان را برای اولین بار در دنیا ثابت کردیم، قبل‌تر گمان می‌کردند سیگار سرطان‌زا است، اما ما ثابت کردیم تریاک از سیگار سرطان‌زا‌تر است.»

جوان شدن سن ابتلا به سرطان

وزیر اسبق بهداشت درباره جوان شدن سن ابتلا به سرطان به خبرنگاران می‌گوید: «سرطان‌ها در همه دنیا وارد سن جوانی شده است، در ایران هم این اتفاق افتاده و افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا می‌شوند، دلیل آن هم تغییر سبک زندگی آدم‌ها است، غذا‌های فست فودی چیز‌هایی هستند که اگر آدم‌ها از سنین کودکی آن را مصرف کنند کمک می‌کند افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا شوند؛ بنابراین شیوه زندگی ما مدرن شده است لذا ما هم با مشکلات غیرمدرنیزاسیون مواجه هستیم و هم با مشکلات مدرن شدن جامعه.»

او بیان می‌کند: «علاوه بر تغییر سبک زندگی به‌ویژه در غذا خوردن، موارد دیگری هم وجود دارند که سبب ابتلا به سرطان می‌شود، مانند مصرف سیگار، مواد مخدر و آلودگی هوا که متاسفانه در شهر‌های بزرگ خطرات جدی برای ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود