Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از شکست حامیان آل سعود در انتخابات پاکستان، ریاض تلاش خود را برای تسلط فرهنگی و اعتقادی بر ایالت بلوچستان پاکستان آغاز کرد.به گزارش بلاغ،به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی شکست حامیان آل سعود در انتخابات پاکستان و به هدر رفتن سرمایه گذاری پنج ساله عربستان در پاکستان، اینک ریاض در تلاش است تا هدایت فکری جوانان ایالت بلوچستان را به عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایالت نه تنها بزرگترین ایالت پاکستان از لحاظ مساحت است بلکه اهمیت استراتژیک آن برای جمهوری اسلامی ایران نیز خارج از حد بیان است زیرا کشور ما با این ایالت 904 کیلومتر خط مرزی دارد.

تمام حملات تروریستی که طی سال‌های اخیر به مرزبانی‌های استان سیستان و بلوچستان انجام شده است توسط تروریست‌هایی بود که در خاک این ایالت پناه گرفته‌اند.

اینک عربستان تلاش خود را برای تسلط کامل بر این ایالت آغاز کرده است و سفیر آل سعود در پاکستان ضمن دیدار با «صادق سنجرانی» رئیس سنای پاکستان که خود اهل ایالت بلوچستان است به صراحت از این فکر بر می‌دارد.

ای آر وای نیوز در این خصوص نوشت : «نواف بن سید المالکی» سفیر عربستان در پاکستان ضمن دیدار با صادق سنجرانی اعلام کرد: ریاض حاضر است جوانان ایالت بلوچستان را بورسیه تحصیلی کند و برای آنان بهترین امکانات آموزشی را به صورت رایگان فراهم آورد.

وی تصریح کرد: دولت عربستان 50 شغل رده بالا را نیز برای جوانان منطقه بلوچستان در نظر گرفته و حقوق کافی نیز برای آنان فراهم خواهد کرد.

این پیشنهاد که مورد توجه خاص جوانان بلوچستان قرار گرفته است در حالی بیان می شود که این منطقه وسیع محروم ترین نقاط پاکستان را در بر می گیرد و آنها به شدت نیازمند حمایت‌های مالی هستند.

نواف بن سید گفت: ما حاضریم به تعداد زیاد از دانشجویان پاکستانی به صورت ماهانه حقوق پرداخت کنیم تا مشکلات مالی آنان حل شود.

وی ابراز امیدواری کرد: همکاری میان پاکستان و عربستان در زمینه‌های علمی و پزشکی افزایش پیدا کند.

توجه به این نکته ضروری است که آل سعود پروژه شستشوی مغزی جوانان پاکستانی را از مدت‌ها قبل آغاز کرده است و علی رغم اینکه در میادین سیاسی شکست‌های سختی متقبل شده ولی از حرکات فرهنگی خود نتایج خوبی به دست آورده است.

دولت آل سعود در محروم‌ترین نقاط پاکستان که هنوز از امکانات اولیه برخوردار نیستند نیز دانشگاه تاسیس کرده و تلاش می‌کند تا با حمایت مالی از مردم منطقه آنان را به سمت خود جلب کند.

منطقه «خَپلو» در ایالت گلگیت،بلتستان نمونه یکی از این مناطق است و دولت سعودی با تاسیس یک دانشگاه به این منطقه که در میان کوه‌های هیمالیا واقع شده است حتی اساتید خبره ای را از عربستان اعزام می‌کند تا وهابیت را در منطقه تبلیغ کنند.

این گونه فعالیت‌های تاثیرات خطرناکی بر مناطق مختلف پاکستان گذاشته است و گسترش افراط گرایی در سایه تعالیم غلط وهابیت یکی از نتایج آن به شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد دولت پاکستان باید فکری جدی برای ممانعت از گسترش افکار غلط وهابیت در میان نسل جوان انجام دهد در غیر این صورت تبعاتی جبران ناپذیر گریبان مردم پاکستان را خواهد گرفت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود

رئیس‌جمهوری با اشاره به گفت‌وگوهای خود با مقام‌های پاکستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و انرژی گفت: امیدواریم توافق‌های حاصل شده در این سفر با پیگیری مقام‌های دو طرف هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت) از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگ‌ترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

سید مراد علیشاه، سروزیر ایالت سند و محمدکامران خان تسوری، استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رئیس‌جمهوری ایران با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان به‌ویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفت‌وگوهای خود با مقام‌های پاکستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافق‌های حاصل شده در این سفر با پیگیری مقام‌های دو طرف هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

سید مراد علیشاه، سروزیر ایالت سند و محمدکامران خان تسوری، استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به‌عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علایق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ضرورت اجرایی شدن سریع‌تر توافقات ایران و پاکستان
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه