Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@11:50:03 GMT

ظریف عازم آکتائو قزاقستان شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۸۹۹۳۴

ظریف عازم آکتائو قزاقستان شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، نشست وزیران خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر با حضور ایران، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و قزاقستان برگزار می شود.
پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر نیز فردا - یکشنبه - با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در بندر آکتائو قزاقستان تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به این گزارش، دیدار قبلی وزیران خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر در مسکو - چهارم و پنجم ماه دسامبر سال 2017 - (13 و 14 آذر 96) برگزار شد و در آن متن کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر تنظیم شد و انتظار می رود در اجلاس سران در اکتائو امضا شود.
اواخر سال گذشته در مسکو به دستور وزیران خارجه پنج کشور ساحلی خزر و در چهارچوب گروه کاری معاونان وزیران خارجه، متن کنوانسیون رژیم حقوقی خزر به زبان انگلیسی ترجمه شد.
در این چهارچوب 6 توافق نامه دولتی در عرصه های مختلف همکاری در خزر مورد توافق قرار گرفته که انتظار می رود در اجلاس سران خزر تایید شوند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ظریف آکتائو قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد

کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در پایتخت گامبیا، نسل کشی ساکنان نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار مجازات آن شدند.

شرکت کنندگان در این اجلاس خواستار برقراری آتش بس فوری، دائم و بدون قید و شرط در نوار غزه شدند.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز خواستار افزایش تلاش‌ها و همبستگی و همکاری بیشتر در راستای خدمت به فلسطین شد.

پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه با حضور ۵۷ کشور در شهر «بانجول» پایتخت گامبیا آغاز شد.

در این نشست با شعار «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، موضوعات جهانی بویژه مسئله فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی