Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد غفوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مزارع شامل 560 هزار هکتار گندم و 100 هزار هکتار نخود است که از ابتدای سال زراعی و همزمان با کشت محصولات پایش شدند.
وی افزود: این میزان پایش ها توسط 256 کارشناس پهنه بندی استان در 10 شهرستان انجام شد و در نهایت 123 هزار هکتار از اراضی سمپاشی شد که 21 هزار هکتار آن کاملا به صورت رایگان و از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: کارشناسان در پایش سمپاشی با حضور در مزارع بهره برداران را در زمان مناسب سمپاشی و میزان غظت و نوع سم مورد استفاده را راهنمایی و هدایت می کنند.
وی تاکید کرد: در سال زراعی جاری از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی مبارزه با موش صحرایی در 12 هزار هکتار از اراضی و مبارزه با آفت ملخ نیز در سطح 9 هزار هکتار با سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به صورت رایگان و 111 هزار هکتار نیز با مشارکت بهره برداران اجرا شده است.
غفوری گفت: در سال جاری 63 هزار هکتار سمپاشی بر علیه علف های هرز، 10 هزار هکتار بر علیه سن گندم، 9 هزار هکتار ملغ بومی، 12 هزار هکتار موش صحرایی و 29هزار هکتار نیز در قالب سایر آفات مبارزه شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 81 کلینیک مجاز عرضه سم در کردستان فعال هستند و بیشترین میزان مبارزه با آفت ها در اراضی کردستان به علت گستردگی سطح کشت مربوط به گندم و جو است.
استان کردستان دارای 282 هزار هکتار با یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان های موفق در حوزه کشاورزی باشد.
این استان دارای یک میلیون و 220 هزار هکتار اراضی کشاورزی که شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضی دیم حدود 88 درصد و 121 هزار اراضی آبی حدود 12 درصد است.
کردستان دارای سه میلیون و 199 هزار راس دام سبک و سنگین و 13 میلیون قطعه انواع طیور و 116 هزار کندوی زنبور عسل است.
جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای 115 هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود 2 میلیون و 400 هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که 320 هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.
عمده محصول زراعی این استان مربوط به گندم با حدود 800 هزار تُن در سال است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود 48 هزار تُن است.
3034/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان کردستان جهاد کشاورزی کشاورزی موش وزارت جهاد کشاورزی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم دیم ۴۵ هزار هکتار است که تا به امروز حدود ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی و حدود ۱۱ هزار هکتار از گندم دیم علیه آفات و علف‌های هرز سم‌پاشی شده است.

تأیید کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی مهاباد هم به کشاورزان توصیه کرد، با توجه به اینکه در چندسال اخیر از دو سم توفوردی و گرانستار بیشتر استفاده شده، برای استفاده بهتر از سم‌های دیگری که تأیید شده سازمان حفظ نباتات هستند استفاده کنند.

وی افزود: مرحله پنجه‌زنی تا گره دوم ساقه بهترین زمان مبارزه با علف‌های هرز است.

 مبارزه با آفت‌ها که از چالش‌های مهم بخش کشاورزی است کمک بزرگی است به توسعه کشاورزی پایدار و تضمین امنیت غذایی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد