Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:52:48 GMT

قانون و فرهنگ در مقابله با مصرف گرایی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۰۰۶۳

قانون و فرهنگ در مقابله با مصرف گرایی

شماره جدید هفته نامه مینودر در مطلبی با عنوان قانون و فرهنگ در مقابله با مصرف گرایی به الگوی مصرف به عنوان گمشده زندگی امروز پرداخته است.

در این مطلب که به قلم سایه مختاری نوشته شده، ضمن ارایه آمارهایی نگران کننده از مصرف بی رویه آب گفت و گویی با فریبرز حیدری کارشناس ارشد حقوق شده است.
ای کارشناس حقوق با اشاره به اینکه عمل به ماده یک قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی ضروری است گفته که قانون اصلاح الگوی مصرف در سال 90 ابلاغ شده است اما اگر همه مصرف کنندگان در حوزه های مختلف خود را مقید به اجرای کامل بندهای این قانون می دانستند در حال حاضر با وضعیت بهتری مواجه بودیم و در حوزه منابع طبیعی و زیست محیطی این همه نگرانی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محبوبه حیاتی کارشناس جامعه شناسی نیز اعتقاد دارد مردم ما در درک ارزش سرمایه های همگانی دچار ضعف هستند.
وی اضافه کرده است: مردم معمولا در مصرف رویکردی درست و معتدل ندارند، آنها مصرف را متناظر با دسترسی می دانند و فکر می کنند تا جایی که قابلیت دسترسی به چیزی را دارند برای استفاد ه از آن مجازند؛ اما آیا در واقعیت همین قدر ساده است؟
بیاتی افزوده است: لازم است در این زمینه فرهنگ و قانون به یاری هم بیایند چون هیچ یک بدون کمک دیگری کارآمد نیست و مادامی که مردم دغدغه های فرهنگی و اجتماعی را درون خود درک نکنند و ارتباط آن را با سلامت خود، اطرافیان و جامعه شان متوجه نشوند نمی توانند برای عمل به قوانین توجیه شوند با این حال به نظر می رسد هم اکنون در حوزه فرهنگی به جای بهتری رسیده ایم که البته بحران های ناشی از سوء مصرف مواد هم در افزایش دغدغه های اجتماعی بی تاثیر نبوده است.حالا وقت آن است که قانون به کمک بیاید و با کسانی که در این شرایط کماکان به الگوی مصرف گرایی غیرمنطقی تمایل دارند برخورد کند.
بافت تاریخی شهر در گیر و دار ناکارآمدی عنوان گزارش دیگری از مینودر است که در آن الناز قاسمی به این موضوع پرداخته که تشکیل پایگاه بافت تاریخی شهر تا چه میزان می تواند ساز ناکوک بافت تاریخی شهرمان را سامان دهد.
در بخشی از این مطلب مهدیه میرناصری رییس سازمان عمران و بهسازی شهرداری قزوین پایگاه بافت تاریخی را اقدامی موثر در ساماندهی بافت تاریخی دانسته و گفته است مهمترین عملکردی که یک پایگاه بافت تاریخی در شهرها دارد مستندسازی معنی شناسایی بافت و ابنیه تاریخی است به عنوان مثال چه تعداد و در چه محلات و پلاک هایی خانه قاجاری در شهر وجود دارد.یکی دیگر از وظایف پایگاه بافت تاریخی نحوه نگهداری و کاربری بخشیدن به این نفایس ارزشمند است که تشکیل پایگاه بافت تاریخی برای شهر قزوین اقدام مثمرثمری در راستای سامانده هرچه بهتر بافت و ابنیه تاریخی شهر است.
مینودر در 2 گزارش دیگر توسط مرضیه اردکانی و نسرین رحیمی دغدغه این روزهای داوطلبان برای انتخاب رشته را مورد بررسی قرار داده است.
در صفحه ورزشی این نشریه نیز در مطلبی با تیتر نامهربانی با پرنده تاکستانی به موضوع خط خوردن سبحان طاهرخانی از لیست تیم ملی دو و میدانی برای شرکت در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی اندونزی پرداخته شده است.
هشدار دادستان قزوین به برخورد قاطعانه با سودجویان ، قتل هولکناک مرد طلبکار در قزوین به علت اختلافات مالی از دیگر عناوین مطالب این شماره مینودر است.
هفته نامه مینودر به سردبیری عاطفه مشایخی در قزوین منتشر می شود.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه نشريه هفته نامه مينودر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد