Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@07:27:56 GMT

سئول؛ پیش به سوی توسعه فضای سبز

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۰۱۶۳

سئول؛ پیش به سوی توسعه فضای سبز

سئول، پایتخت کره جنوبی، یکی از شهرهایی است که در کنار نیویورک و پاریس برای توسعه فضای سبز خود و تبدیل زمین‌های متروکه به فضای سبز، تلاش‌های زیادی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح سئوللوSeoullo  ۷۰۱۷، طرحی ۷۱ میلیون دلاری است که مدیران شهر سئول در تلاش برای رسیدن به هدفی نظیر پارک خطی "های لاین" نیویورک یا باغ‌های پردرخت "پرومناد پلانته" پاریس، آن را پایه ریزی کرده اند که کمپانی MVRDV، شرکت طراحی هلندی مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال بر اساس این طرح، فضای متروکه اطراف بزرگراهی که بر روی مسیر ریلی اصلی سئول قرار گرفته است به فضای سبزی غرورآفرین و زیبا با طول نیم مایل تبدیل شده است که به آن، باغ آسمان گفته می‌شود. حال با توجه به علاقه و احترام مردم این کشور به طبیعت، این پارک به یکی از بزرگ‌ترین مراکز گیاه شناسی تبدیل شده است که در آن، ۲۴۰۰۰ نوع گل، درخت و بوته دیده می‌شود. البته با توجه به این که به تناسب هر فصل، نوع پوشش گیاهی این منطقه تغییر می کند، مسئولان این پارک برای افزایش جنبه گیاه‌شناسی این منطقه، هر گیاه را با سه زبان لاتین، انگلیسی و کره ای،  معرفی کرده‌اند؛ با QRCode هایی که بر روی درختان وجود دارد، می توانید با استفاده از تلفن همراه‌تان، اطلاعات مربوط به گیاهان را شناسایی کنید.

در کنار فضای سبز دلپذیر، مسئولان این پارک امکانات تفریحی بسیار دیگری را برای بازدیدکنندگان آماده کرده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به ترامپولین، کافی شاپ، استخر و چرخ و فلک اشاره کرد. در زمان شب هم آسمان این پارک، حالتی زیبا به خود می‌گیرد و با کمک نور، به رنگ آبی کبود در می آید. اگرچه اسکای گاردن یکی از زیباترین پارک‌های سئول است، اما این شهر، پارک‌های زیبای دیگری هم دارد که به چند مورد از آن‌ها در ادامه می‌پردازیم.

پارک جام جهانی

پارک جام جهانی یاد آور میزبانی کره و ژاپن در جام جهانی ۲۰۰۲ است، یکی دیگر از پارک‌های زیبای سئول است. پارک صلح، پارکی است که نقاشی‌هایی در سبک آوان-گارد (پیشرو) بر روی درختان آن انجام شده است. راهروی آمفی تئاتر مانند این پارک  نیز که به فضای کاملا چوبی منتهی می‌شود و رو به روی رودخانه قرار دارد، فضای بسیار محبوبی را برای خانواده‌ها فراهم آورده است.

پارک هانگانگ

یک گردنبد سبز در حاشیه رودخانه هان که در سراسر سئول جاری است. تسهیلاتی همچون کرایه دوچرخه، راهروهای زیبا و فضای مناسب برای اسکیت در این پارک دیده می‌شود. وجود حوضچه‌های کم عمق در مجاورت یک دیوار آبی نیز محیط مطبوعی را در روزهای گرم تابستان فراهم می‌آورد.

پارک سئونیودو

این پارک پیش که از این یک کارخانه تصفیه آب بوده است اکنون با تغییر کاربری به یک اکو پارک زیبا تبدیل شده است. پارک سئونیودو اکنون بر روی جزیره‌ای در رودخانه هان واقع شده است که مسیر دسترسی به آن، یک پل کمانی بسیار زیبا است که دیدی ۳۶۰ درجه از رودخانه و سئول را به شما میدهد.

پارک ناکسان

این پارک که بر روی قله ۳۰۰ فوتی ناکسان، قرار دارد، فضای مناسبی را برای فرار از هرج و مرج های شهر سئول ، مخصوصا در هفتههای کاری فراهم آورده است. این پارک، پوشیده از شکوفه های گیلاس، یاس زرد و گل های زیبا است که نمایی کامل از شهر سئول را برای شما فراهم می آورد. ناکسان فضای فوق العاده ای برای قدم زدن دارد؛ برای مثال، یکی از مسیرهای پیاده روی این پارک، به یک دیوار قلعه قدیمی با سنگهایی از قرن ها قبل، منتهی می‌شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: توسعه فضاي سبز شهري کره جنوبی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه فضای سبز اولویت شهرداری تهران است و بنا به گفته ها مهدی پیرهادی تعداد بوستان های شهر تهران نسبت به زمان پیش از انقلاب ۳۱ برابر شده که تحول چشمگیری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

او با اشاره به این که زمستان سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار درخت در کمربند فضای سبز تهران غرس شد، تاکید کرد: «به دستور مقام معظم رهبری ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است و ۱۴ هکتار از آن به عنوان باغ بهشت در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد. میزان باقی مانده هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ۵۴ هکتار از روددره فرحزاد تا دو ماه آینده بهره برداری می شود. به طوری کلی در مجموع ۲.۵ میلیون درخت برای توسعه فضای سبز در این دوره غرس شد که از دستاوردهای مهم این دوره محسوب می شود.»

به گفته این عضو شورای شهر تهران، امسال ۲۰ باغ در مناطق ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۷ و ۲۰ برای توسعه فضای سبز تملک خواهد شد.

تملک املاک و تبدیل آنها به بوستان باغ های نظر، ملک جعفریان و اسلامبولچی: منطقه ۱۰ باغ مافی: منطقه ۱۱ ملک قالیشویی و ورثه مرحوم صادقی: منطقه ۱۶ باغ بانک صادرات: منطقه ۱۷ ملک حمام ذوالفقاری: منطقه۸ کد خبر 844279 منبع: تسنیم برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • نقش مهم دستگاه قضا در بهبود فضای تولید و توسعه
  • کنایه حناچی به زاکانی؛ آنها که می‌خواهند در پارک قیطریه مسجد بسازند می‌خواهند بگوید ما خیلی دیندار هستیم
  • آغاز تولید فصل دوم «چرخ گردون»، ۱۵ اردیبهشت
  • حفاظت و توسعه فضای جنگلی دانشگاه شهرکرد
  • پیشرفت ۵۰ درصدی توسعه بوستان مهر در منطقه ۹ اصفهان
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند
  • توسعه اورژانس تنها بیمارستان شهرستان آبدانان
  • طرح توسعه و بازپیرایی فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان