Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، توسعه پایانه های مرزی را راهی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواند و گفت: ایجاد شبکه ریلی متصل و همچنین توسعه شبکه حمل و نقل ترکیبی لازمه ارزآوری از محل پایانه های مرزی است.

 

سیداحسن علوی با تاکید بر ضرورت اتصال پایانه های مرزی در کشور به یکدیگر، گفت: هر چه اتصال پایانه های مرزی در کشور  بیشتر باشد تبادل کالا و خدمات آسان تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران با کشورهای متعددی همجوار بوده که این مزیت اقتصادی بسیاری برای ما ایجاد خواهد کرد، افزود: برای فعال شدن پایانه های مرزی باید حمل و نقل ترکیبی در کشور ایجاد و توسعه یابد.

 

ایجاد خطوط ریلی در همه نقاط کشور یکی از ضرورت هایی است که به فعال شدن پایانه های مرزی کمک می کند

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد خطوط ریلی در همه نقاط کشور یکی از ضرورت هایی است که به فعال شدن پایانه های مرزی کمک می کند، تصریح کرد: در حال حاضر نبود شبکه ریلی در بسیاری از مناطق کشور و همچنین عدم اتصال آن از مزیت اقتصادی بودن پایانه های مرزی کاسته است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و بودجه دولت ایجاد شبکه ریلی سراسری ممکن نیست، گفت: اما با توجه به اهمیت اقتصادی پایانه های مرزی و ضرورت استفاده حداکثری از آن، باید شبکه ریلی را با در اولویت قراردادن مسیرهای پر اهمیت، توسعه دهیم.

 

توسعه آزادراه ها و ایمن سازی جاده ها لازم است

 

وی با تاکید بر اینکه دیگر ملزومات توسعه پایانه های مرزی در کشور توسعه آزادراه ها و ایمن سازی جاده ها است، افزود: در کشور هنوز مسیر حمل و نقل کاملی وجود ندارد، از این رو بسیاری از مزیت های اقتصادی شکوفا نمی شود.

 

علوی با تاکید بر اینکه بی برنامه گی در دولت فعلی و دولت های پیشین عامل اصلی غفلت از ظرفیت های بالای پایانه های مرزی  است، تصریح کرد: دولت باید برای توسعه اقتصادی با برنامه عمل کرده و با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و همچنین پایانه های مرزی به توسعه صادرات اقدام کند.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس بارها به دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی در خصوص اهمیت توجه به پایانه های مرزی تذکر داده و در برنامه ششم توسعه نیز به این مهم اشاره شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با حضور وزیر صمت اظهار کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک ایجاد می‌شود و جانمایی آن نیز انجام شده است.

وی افزود: هنرستان‌های جوار صنعت از سال گذشته در راستای اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و افزایش سهم آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته و بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی راه اندازی شده و هنرستان‌های دیگر نیز در حال پیگیری است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: محصولات واحد تولیدی هپکو کیفیت دارد و معادن و بخش خصوصی به این شرکت سفارش تولید می‌دهند و نیاز است بقیه مصرف کنندگان ماشین آلات هپکو نیز از محصولات این شرکت بازدید داشته باشند و باید اذعان کرد هپکو برای نخستین بار پس از سال‌ها قرارداد صادراتی خود را با یکی از کشورهای منطقه منعقد کرده است.

مخلص الائمه تاکید کرد: در استان مرکزی آب سنگین کیلویی ۸۰۰ دلار تولید می‌شود و از طرفی نفت خام تولیدی بشکه‌ای ۸۰ دلار به فروش می‌رسد که این اقدام در استان ظرفیتی ویژه محسوب می‌شود.

استاندار مرکزی بزرگترین بحران کشور را ناترازی انرژی عنوان کرد و گفت: این ناترازی به محیط زیست لطمه زده و یکی از راهکارهای این مهم، توسعه صنعت ریلی است.

وی در خصوص واگن پارس نیز ادامه داد: شهرداری تهران و دیگر شهرهایی که در حوزه مترو نیازمندی دارند باید از ظرفیت واگن پارس مپنا در اراک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سی و دومین کنگره بین المللی انجمن مهندسان مکانیک کشور امروز در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، افزود: کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی امروز در دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: انتظار است انجمن یا شرکت‌هایی که عضو این کنسرسیوم نیستند، به این کنسرسیوم ملحق شوند تا از تمامی ظرفیت‌ها بتوان بهره گیری کرد.

رتبه نخست مرکزی به لحاظ تنوع تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز بیان کرد: مرکزی استانی است که بواسطه تنوع بالای صنعت در کشور و در دنیا شناخته شده و به لحاظ تنوع تولید رتبه نخست کشور را دارد و صنعتی صنعت ساز است.

علی جودکی افزود: استان مرکزی می‌تواند هزاران بخش اقتصادی را راهبری کند از این رو به عنوان ناوبندر کشور مطرح است.

کد خبر 6099685

دیگر خبرها

  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه