Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:51:12 GMT

طرح احیای مراتع جنوب کرمان در 1060 هکتار عملیاتی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۹۰۵۹۹

طرح احیای مراتع جنوب کرمان در 1060 هکتار عملیاتی شد

جیرفت - ایرنا - رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: هم اکنون طرح های احیا و اصلاح مراتع در دو بخش عملیات بیولوژیک و ذخیره نزولات آسمانی در یک‌هزار و 60 هکتار با مجموع اعتبار 6میلیارد و 950 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیاتی شده است.

به گزارش ایرنا، ایمان مشایخی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجموع اعتبار 6میلیارد و 950 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرحها نیز در نظر گرفته شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : جنوب کرمان دارای مراتعی با وسعت یک میلیون و 941 هزار و 954 هکتار است که 632 هزار و 287 هکتار آن ییلاقی و مابقی قشلاقی است که چشم‌انداز ویژه‌ای به این منطقه بخشیده است.
مشایخی با اشاره به اینکه از نظر تنوع گیاهی، مراتع جنوب کرمان بیش از دو سوم فلور گیاهی کشور را شامل می‌شود تصریح کرد: این فلور گیاهی غنی حاکی از اهمیت، توانایی و ظرفیت‌های فراوان مراتع این منطقه دارد.
مشایخی ادامه داد: از مهم‌ترین محصولات فرعی این منطقه می‌توان به آویشن، آلاله، آنغوزه، بومادران، کتیرا، شیرین‌بیان، زیره سبز و سیاه، بابونه، وشاء اشاره کرد که عمدتا جزو گیاهان دارویی و صنعتی محسوب می‌شوند.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون بهره‌برداری از اینگونه گیاهان مرتعی با نظارت دقیق و مستمر طی عقد قراردادهای مشارکت مردمی به افراد واجد شرایط محول شده است که این امر علاوه بر احیا و توسعه با توجه به بهره‌برداری اصولی و فنی برنامه‌ریزی ، مراتع و گونه‌های گیاهی آن موجب اشتغالزایی و کسب درآمد جمع کثیری از افراد شده است.
مشایخی با بیان اینکه طی چهار ماه ابتدای سال جاری پروژه‌های مرتع‌داری با اعتبار بیش از 400 میلیون ریال در این منطقه اجرا شده ، ادامه داد: در مدت مذکور طرح‌های مرتع‌داری به میزان یکهزار و 896 هکتار در جنوب کرمان تهیه شده است.
وی افزود: هم‌اکنون در حال اجرای پروژه‌های عملیات بیولوژیک در سطح 760 هکتار و ذخیره نزولات آسمانی در سطح 300 هکتار با مجموع 6 میلیارد و 950 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هستیم که هر دو طرح در مرحله استعلام و انعقاد قرارداد قرار دارند.
مشایخی خاطرنشان کرد: تعداد 67 عدد کارت پروانه چرای دام از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه پس از ممیزی و مقررات مربوط به آن صادر شده است.
وی گفت: دامداران هر ساله در راستای تعلیف دام خود بر اساس تعداد واحد دامی که در کارت پروانه چرا قید شده است، عوارضی واریز می‌کنند که این عوارض در مدت مذکور مبلغ 110 میلیون ریال بوده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
7450/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مرتع و جنگل منابع طبيعي جيرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است، بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان