Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محمود حجتی در حاشیه بازدید از گلخانه تولید گل آنتوریوم آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از احداث گلخانه ها، اظهار کرد: کشت گلخانه ای صرفه جویی فوق العاده فراوانی در مصرف آب دارد که این موضوع از طرح های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای موجب اشتغالزایی حداقل 10 نفر در هر هکتار می شود، تصریح کرد: گلخانه مدرن، آب مورد نیاز خود را از آب باران تامین می کند و کشت به صورت هیدروپونیک انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با بازاری که در شمال کشور در ارتباط با سبزی و سرشاخه گل های زینتی داریم، خاطرنشان کرد: سطح گلخانه های کشور با توجه به تنگناهای آبی، موضوع اشتغال و بازارهای مناسبی که در داخل و خارج کشور داریم، بسیار کم است.

حجتی با بیان اینکه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط، در اعطای مجوز به تولیدکنندگان تسهیلگری و به شتاب توسعه گلخانه‌ها کمک کنند، اظهار کرد: اولویت در اختصاص ارزان‌ترین تسهیلات کشور برای گلخانه‌ها است. تسهیلات صندوق توسعه ملی در دو بخش ارزی و ریالی و همچنین از 45 درصد سهم بخش کشاورزی از محل تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری تصویب شده دولت و مجلس، با اولویت نخست به گلخانه‌ها اختصاص می یابد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کشت گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی

به گزارش خبرگزاری مهر، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: تغییر سوخت خودروها از مواد آلاینده فسیلی به سوخت سبز یکی از مؤثرترین راهکارها برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت است که بر همین اساس برای تشویق استفاده شهروندان و رانندگان درون شهری، تسهیلات ویژه ای مانند مجوز تردد به محدوده طرح ترافیک در منطقه و همچنین اختصاص پارکینگ رایگان برای ایشان در نظر گرفته شده است.

محمدی در همین راستا به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه و شهرداران نواحی ۲و ۳ از پارکینگ محل استقرار ون‌های برقی منطقه در محور پانزده خرداد بازدید و نحوه شارژ، تعمیرات و نگهداری آنها را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه با تاکید بر جایگزینی تدریجی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس و تاکسی) با خودروهای برقی، بازسازی کیوسک‌های موجود در محور مبدا ومقصد این ون ها را نیز در دستورکار قرارداد.

کد خبر 6081892

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای